Wsparcie eksportu polskich firm - projekt MPiT, PW i UG
REKLAMA
REKLAMA
Zwiększenie szans wejścia na rynki zagraniczne, w tym te trudno dostępne dla jednego przedsiębiorcy, dzielenie lub zmniejszenie kosztów – to główna korzyść z uczestnictwa w konsorcjum eksportowym. By przybliżyć ich zalety w projekcie najpierw określone bariery dla ich powstawania w Polsce, a następnie wskaże jak je ominąć i określi, jakie działania pomogą w ich rozwoju.
REKLAMA
Faza badawcza będzie trwała 6 miesięcy. Następnie w ciągu kolejnych 18 miesięcy nastąpi wdrożenie proponowanych rozwiązań. W tym etapie przewidziane są również szkolenia dla przedsiębiorców.
Polecamy: RODO 2019 – plusy i minusy zmian
REKLAMA
- Wchodzenie na zagraniczne rynki jest naturalnym procesem rozwoju biznesu. Działa na korzyść nie tylko przedsiębiorców, ale i całej polskiej gospodarki. Dlatego tworzymy różne instrumenty i programy, które pomagają i zachęcają firmy do odważnego eksportu swoich rozwiązań – wyjaśnia wiceminister przedsiębiorczości i technologii Tadeusz Kościński.
Przedsięwzięcie ma też upowszechnić wśród firm korzyści z eksportu. Posłuży do wypracowania trwałych instrumentów wsparcia dostosowanych do potrzeb i możliwości przedsiębiorców.
Projekt „Konsorcjum eksportowe jako element polityki rozwoju gospodarczego i konkurencyjności realizowany będzie od 1 października 2019 r. do 30 września 2021 r. Jest współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju i jest częścią strategicznego programu „Społeczny i gospodarczy rozwój Polski w warunkach globalizujących się rynków” GOSPOSTRATEG.
REKLAMA
REKLAMA