REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wsparcie eksportu polskich firm - projekt MPiT, PW i UG

Wsparcie eksportu polskich firm - projekt MPiT, PW i UG /Fot. Fotolia
Wsparcie eksportu polskich firm - projekt MPiT, PW i UG /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Uczestnictwo w konsorcjum eksportowym może być dużą szansą dla na skuteczne wejście na rynki zagraniczne. Ich zalety ma przybliżyć projekt Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii przygotowywany wraz z Politechniką Warszawską i Uniwersytetem Gdańskim.

Zwiększenie szans wejścia na rynki zagraniczne, w tym te trudno dostępne dla jednego przedsiębiorcy, dzielenie lub zmniejszenie kosztów – to główna korzyść z uczestnictwa w konsorcjum eksportowym. By przybliżyć ich zalety w projekcie najpierw określone bariery dla ich powstawania w Polsce, a następnie wskaże jak je ominąć i określi, jakie działania pomogą w ich rozwoju.

REKLAMA

Faza badawcza będzie trwała 6 miesięcy. Następnie w ciągu kolejnych 18 miesięcy nastąpi wdrożenie proponowanych rozwiązań. W tym etapie przewidziane są również szkolenia dla przedsiębiorców.

Polecamy: RODO 2019 – plusy i minusy zmian

REKLAMA

- Wchodzenie na zagraniczne rynki jest naturalnym procesem rozwoju biznesu. Działa na korzyść nie tylko przedsiębiorców, ale i całej polskiej gospodarki. Dlatego tworzymy różne instrumenty i programy, które pomagają i zachęcają firmy do odważnego eksportu swoich rozwiązań – wyjaśnia wiceminister przedsiębiorczości i technologii Tadeusz Kościński.

Przedsięwzięcie ma też upowszechnić wśród firm korzyści z eksportu. Posłuży do wypracowania trwałych instrumentów wsparcia dostosowanych do potrzeb i możliwości przedsiębiorców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Projekt „Konsorcjum eksportowe jako element polityki rozwoju gospodarczego i konkurencyjności realizowany będzie od 1 października 2019 r. do 30 września 2021 r. Jest współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju i jest częścią strategicznego programu „Społeczny i gospodarczy rozwój Polski w warunkach globalizujących się rynków” GOSPOSTRATEG.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

REKLAMA

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA

Czy własny bank pozytywnych zasobów pomaga w pracy?

Praca często generuje stres, a z nim każdy radzi sobie na swój sposób. Niejednokrotnie jest to spadek zaangażowania czy motywacji do pracy. Czym jest PsyCap? Zagadnienie analizowały badaczki Uniwersytetu SWPS.

Nowa wersja GPT-4o dostępna dla wszystkich. Asystent głosowy + rozpoznawanie i nazywanie emocji na podstawie obserwacji twarzy przez kamerę

W poniedziałek pokazano nową wersję ChataGPT - GPT-4o. Google raczej nie spadnie z tronu lidera wyszukiwarek ale nowe rozwiązania od Open AI mogą zrewolucjonizować nasze życie. Podróże bez znajomości języka będą jeszcze łatwiejsze, ale coś dla siebie dostaną też duże marki. Nowy ChatGPT będzie mógł odczytywać nasze emocje “na żywo”, a to dla reklamodawców może być wiedza bezcenna. 

REKLAMA