REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Efektywność, Pracownik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Cele i etapy tworzenia projektu szkoleniowego

Szkolenia, które zyskują coraz większą, mogą mieć wydźwięk typowo informacyjno – edukacyjny lub uczą tzw. umiejętności miękkich. Przyjrzyjmy się podstawowym celom, cechom oraz etapom tworzenia udanego projektu szkoleniowego.

Niepokój obniża efektywność pracy

W walce ze stresem przydaje się nie tylko usuwanie trudności, które wywołują lek. Pomocne jest także głębsze spojrzenie na wpływ niepokoju na wyniki Twojej pracy.

Walka z lękiem - wskazówki treningowe

Nie od dziś wiadomo, że pracując w stresie stajemy się mniej wydajni jesteśmy narażeniu na nerwice i depresje. Są jednak sposoby, które pomagają przeciwstawić się trudnym sytuacjom.

Określenie sposóbu rozwiązania konfliktu to nie wszystko

Określenie rozwiązania konfliktu często rodzi za sobą kolejne pytania i nowe zadania. Kolejnym krokami jest odpowiednie sprecyzowanie celu i zaplanowanie drogi do niego.

REKLAMA

Budowanie zaufania

Aby zwiększyć efektywność pracy menadżer musi wzbudzić zaufanie w sercach i umysłach pracowników. Nie mogą mieć wątpliwości, że jesteś właściwą osobą na właściwym miejscu i że postępujesz uczciwie.

Fizyczne objawy stresu

W sytuacji niepokoju zachowujemy się zupełnie inaczej. Warto jest zatem zwrócić uwagę na to, w jaki sposób prowadzimy rozmowy w pracy w momencie gdy sytuacja wymyka się spod kontroli.

Oswoić lęk

Gdy pracujesz pod presją czasu, zabiegasz o nowe stanowisko czy dążysz do perfekcji odczuwasz lęk. Aby nie zlekceważyć pewnych oznak mówiących, że jesteś pod wpływem stresu warto jest poznać jakie działanie może wywierać niepokój.

Presja planu sprzedaży

Dyrektor handlowy często odpowiada za plan sprzedaży, którego nie jest autorem. Mimo możliwości przekazywania swoich sugestii, czy też przekonywania do najlepszych rozwiązań, jego wpływ na założenia budżetowe jest ograniczony. Zazwyczaj po narzuceniu nowego obowiązującego planu sprzedaży, szefowi nie pozostaje nic innego, jak jego akceptacja.

REKLAMA

Autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej

W procesie rekrutacji czynny udział biorą obydwie zainteresowane strony. Pracodawca, który chce poznać kompetencje kandydata i potencjalny pracownik, który musi odnaleźć się w nowej dla niego sytuacji. To od wypowiedzi i autoprezentacji zależy dalsza przyszłość zawodowa kandydata.

Umiejętność skutecznego przekonywania

Jedną z umiejętności społecznych jest pozyskiwanie sobie innych dzięki wykorzystaniu sposobów skutecznego przekonywania. Ta umiejętność jest niezwykle ważna dla menedżera, który jest przywódcą w grupie.

Stres w pracy a koncepcje zarządzania ludźmi

Przyglądam się koncepcjom zarządzania ludźmi i zastanawiam się nad nimi. Komu służą? Jak motywują i czy pomagają w zarządzaniu stresem?

Pojęcie kompetencji

W życiu zawodowym o kompetencjach mówi się często. Ktoś je ma, ktoś nie ma, komuś udzielono, a ktoś przekroczył… Kompetencje inaczej mówiąc umiejętności personalne szczególnie są potrzebne w budowaniu zespołu.

Kompetencje osobiste a praca w zespole

Zazwyczaj, mówiąc o kompetencjach osobistych na pierwszym miejscu wymienia się naszą wiedzę o naszych aktualnych odczuciach w powiązaniu z przyczynami ich powstania oraz z umiejętnością kierowania nimi, świadomość związków, jakie zachodzą pomiędzy uczuciami a zachowaniem, między tym, co myślimy, robimy i mówimy.

Delegowanie zadań - czyli jak przydzielać nowe obowiązki

Nierzadko w pracy nad skomplikowanym i długim projektem okazuje się, że początkowy podział obowiązków się nie sprawdza. Może się też zdarzyć, że pojawiły się nowe zadania, których nie sposób było przewidzieć wcześniej. W takich sytuacjach warto poprosić o pomoc współpracowników.

System motywacyjny

System motywacyjny jest zbiorem celowo dobranych i logicznie wzajemnie powiązanych motywatorów, tworzących spójną całość, który uwzględnia celowe i możliwe do spełnienia potrzeby i oczekiwania zarządzających i pracowników.

Atmosfera w pracy - działanie we wspólnym celu

Relacje między pracownikami oraz między pracownikami, a ich bezpośrednim przełożonym są niezwykle ważne. Dobra, przyjazna atmosfera motywuje grupę, a jasno postawiony cel jednoczy ją i zachęca do dalszych działań.

Jak zadbać o najlepszych pracowników?

Rynek pracy ciągle się rozwija. Ten rozwój nie hamuje nawet kryzys, gdyż właśnie spowolnienie gospodarcze motywuje pracowników, którzy podnoszą swoje kwalifikacje. A to z kolei daje im większe szanse na znalezienie innej pracy. Więc warto jest się zastanowić, co można zrobić, aby nie stracić tych najlepszych.

Jak utrzymać zaangażowanie w pracy?

Identyfikacja z firmą, dbanie o jej interesy i dążenie do rozwoju to zaledwie kilka cech, które świadczą o zaangażowaniu pracownika. Zadaniem każdego managera jest stworzyć taką atmosferę, aby podwładni byli dumni ze swojej pracy.

Kiedy warto wprowadzić motywację pozafinansową?

Motywacja pozafinansowa to zachęty inne niż ekonomiczne. Obecnie pracodawcy chętnie stosują ten rodzaj motywacji, ponieważ daję on wymierne rezultaty nie nadwyrężając budżetu firmy.

Konsekwencja główna zaleta menedżera

Sprawność w działaniach managerskich jest z pewnością funkcją czasu i nabieranych doświadczeń. Zestaw wartości, jakie wyznaje pozostaje jednak elementem wyróżniającym go spośród innych.

Szef, który chce wszystko kontrolować

Szef wciąż „kontroluje” Twoją pracę, a Ty czujesz się niedoceniony i niesamodzielny? Myślisz, że nie wierzy w Twoją kompetencję umiejętności? Zadaniem szefa jest czuwanie nad dobrą, efektywną i skuteczną pracą swoich podwładnych, ale czasami przeradza się to w męczącą nadgorliwość.

Kiedy komputer nie pomaga?

W dzisiejszych czasach komputer to standard - wiele ułatwia, poprawia błędy ortograficzne, a nawet wykonuje za nas obliczenia. Jednak czy na pewno komputer zawsze usprawnia naszą pracę? Jak uniknąć marnowania czasu, używając komputera efektywnie?

Jak dobrze wykorzystać czas w pracy?

W pracy spędzamy blisko jedną trzecią swojego życia. Etatowe osiem godzin to niemało. Dlaczego zatem niejednokrotnie mamy wrażenie, że czas tak pędzi, a zaległości wciąż przybywa?

Czy nagrywanie rozmów telefonicznych pracowników przez pracodawcę jest legalne

Coraz więcej kontrowersji budzi możliwość nagrywania przez pracodawcę rozmów telefonicznych prowadzonych przez pracowników. Jest to coraz powszechniejsza praktyka, nie tylko w prywatnych firmach, ale także w urzędach. Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy pracodawca ma prawo kontrolować treść rozmów telefonicznych, słusznie dopatrując się w takiej praktyce naruszenia ich prawa do prywatności. Prawo to obejmuje przecież nie tylko ochronę przed nagrywaniem rozmów telefonicznych, ale także przed np. śledzeniem czy filmowaniem jednostki.

Czym jest dyskryminacja?

Płeć, wiek, narodowość, religia, orientacja seksualna - to tylko wybrane przyczyny dyskryminacji, z którymi możemy się spotkać na co dzień. To, co wydaje się być oczywiste w teorii okazuje się być ogromnym wyzwaniem w praktyce.

Praca tymczasowa także dla „białych kołnierzyków”

Mimo, że obecne spowolnienie gospodarcze jest odczuwalne również na rynku pracy tymczasowej (w latach 2008 i 2009 obniżyła się, w stosunku do lat ubiegłych, liczba firm zatrudniających pracowników tymczasowych), to wymagające otoczenie biznesowe korzystnie wpłynęło na stopień uświadomienia przez przedsiębiorców korzyści wynikających z zastosowania elastycznych form zatrudnienia.

Jaka praca taka płaca, czyli o zasadzie równouprawnienia w wynagradzaniu?

Pracownicy (zarówno kobiety, jak i mężczyźni) mają prawo do jednakowego wynagrodzenia na jednakową pracę lub za pracę o jednakowej wartości - mówi art. Kodeksu Pracy. O ile zdefiniowanie pojęcia jednakowej pracy nie powinno nastręczać wieku trudności, o tyle praca o równorzędnej wartości jest określeniem dość enigmatycznym.

Zajęcie wynagrodzenia za pracę, a kwota wolna od potrąceń

Komornik dokonał zajęcia minimalnego wynagrodzenia za pracę i potrąca z niego na zaspokojenie należności alimentacyjnych 60% pensji. Czy postępowanie Komornika jest zgodne z prawem, skoro wolne od potrąceń jest minimalne wynagrodzenie.

Jak odejść z klasą?

Decydując się na odejście z pracy, pamiętaj o etykiecie - zachowaj odpowiednią formę i styl wypowiedzenia.

Pozorna atrakcyjność kontroferty

Pracodawca proponując kontrofertę z reguły najpierw kieruje się najlepszym interesem firmy. Szacunkowo 80% osób, które przyjęło kontrofertę, w ciągu sześciu miesięcy rozstaje się z pracodawcą.

Jak z sukcesem negocjować wynagrodzenie?

Negocjacje płac to z reguły ostatnia i najtrudniejsza faza rekrutacji. Dlatego warto się do nich przygotować oraz zapoznać się z technikami negocjacyjnymi.

Jak eksponować swoje atuty by przekonać pracodawcę?

O eksponowaniu swoich zalet warto pamiętać już na etapie wysyłania CV. Ważne by eksponować te cechy, które są pożądane przez dango pracodawcę.

Jak często zmieniać prace?

Jak często w tym miesiącu zadawałeś sobie to pytanie - Co ja tu jeszcze robię? Dlaczego nie poszukam lepszej pracy? Ale czy aby dokładnie przeanalizowałeś wszystkie za i przeciw?

Jak wybrać dobrą agencję doradztwa personalnego?

Każdy menedżer HR nie raz zastanawia się, jak wybrać kompetentną firmę doradztwa personalnego, która wykona zleconą usługę na wysokim poziomie jakościowym. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.

Jak zostać menedżerem idealnym?

Kariery i zawodowego sukcesu nie można zaplanować. Wszystko zależy od tego, czy przyszli menedżerowie są przygotowani na wykorzystanie swoich szans, znają swoje mocne strony, preferowany sposób pracy, system wartości.

System wartości menedżera

Aby umiejętnie zarządzać samym sobą, menedżer powinien poznać własny system wartości. W odniesieniu do etyki zasady są jednolite dla każdego.

Jak powinien działać menedżer doskonały?

Zadziwiająco niewielka liczba ludzi zdaje sobie sprawę ze sposobu, w jaki działa: jak podejmuje decyzje, jak się zachowuje. Ich działaniu nie towarzyszy refleksja. Przeciwnie, większość ludzi nie wie nawet, że różne osoby wykonują swoje zadania w odmienny sposób.

Czas pracy menedżera - uważaj na pracoholizm

Podstawową charakterystyczną cechą pracy menedżerów jest przekraczanie nominalnego czasu pracy. W badaniach przeciętnej długości dnia pracy stwierdzono, że kierownicy przekraczają czas nominalny od 48 minut do około 7 godzin dziennie, co oczywiście musi powodować stan poważnego zmęczenia.

Jak zarządzać samym sobą?

Wyniki badań nad organizacją pracy współczesnych menedżerów nie pozostawiają wątpliwości, że większość czasu pracy jest poświęcana działaniom zainicjowanym przez przełożonego wyższego szczebla oraz klientów — podwładnych i kooperantów. Typowy menedżer pracuje wprawdzie bardzo intensywnie, ale nieregularnie, zajmując się dużą liczbą szybkich zadań i podejmując decyzje spontaniczne.

Niebezpieczeństwo headhuntingu

Niestety, nie zawsze wyciąganie kandydatów, błyskotliwych talentów, przynosi pozytywne rezultaty. W metodzie headhuntingu drzemią też zagrożenia.

Ocena kompetencji zawodowych

Przeprowadzając rozmowy rekrutacyjne staramy się ocenić potencjał kandydata, wychwyć nieuchwytne sygnały świadczące o tym, że to właśnie on jest tym, którego nam trzeba. odejmujemy decyzję zwracając uwagę na jego doświadczenia, deklarowane umiejętności, cechy osobowości. Często jednak opieramy się na przeczuciach i pobieżnych ocenach – czy nie lepiej byłoby zmierzyć możliwości kandydata?

Szef i asystentka

Nie jest tajemnicą, że w firmach rozmawia się o cechach charakteru i sposobu bycia współpracowników i przełożonych. Stąd też różnorodność poglądów. Jakie są zatem najczęstsze opinie, które można usłyszeć o prezesach firm, a także ich asystentkach?

Przykład rozliczenia delegacji

Wyjazd służbowy wiąże się z pewnymi obowiązkami pracodawcy, który musi m.in. rozliczyć się z pracownikiem i zwrócić mu koszty poniesione na przejazdy. Poniżej przedstawiamy jeden ze sposobów takiego rozliczenia.

Choroba podczas delegacji służbowej

W przypadku zachorowania za granicą w trakcie odbywania podróży służbowej, pracownikowi należy się zwrot udokumentowanych kosztów leczenia – na podstawie rachunku ze szpitala, rachunku za wizytę u lekarza itp.

Wyjazdy zagraniczne a zwrot wydatków

Trudno sobie wyobrazić nowoczesną firmę, pracownicy której ani razu nie odbyli podróży służbowej. Warto jest zatem wiedzieć jakie świadczenia przysługują pracownikowi z tytułu wyjazdu w sprawach służbowych.

Podróż służbowa pracownika poza granice kraju

Podróż służbowa poza granicami kraju polega na wykonywaniu przez pracownika zadań w terminie i państwie określonym przez pracodawcę. Przy czym pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, a pracodawcą jest każda osoba fizyczna i prawna zatrudniająca pracowników.

Wyjazd służbowy pracownika

Wyjazd służbowy, czyli delegacja jest nierozerwalnie związana z pracownikiem firmy, czyli osobą fizyczną, zatrudnioną na podstawie umowy o pracę, mianowania, powołania, spółdzielczej umowy o prace – bez względu na wymiar pracy.

Jak zorganizować pracę w biurze?

Zadania jakie masz do wykonania zajmują ci dwa razy więcej czasu niż powinny. Stos papierów na biurku powiększa się i na dodatek spóźniasz się na spotkania z klientami. Jeżeli czujesz, że ogarnia cię chaos w pracy – najwyższy czas to zmienić.

Jak koledzy mogą odebrać Twoją nadgorliwość?

Przychodzić jako pierwszy i wychodzić jako ostatni - ten sposób działania przyczynia się do pogorszenia stosunków między wszystkimi kolegami w pracy.

Naucz się odmawiać w pracy

Czy należysz do ludzi, którzy nie potrafią powiedzieć „nie”, gdy miły kolega stoi przed Tobą z bezradnym wzrokiem i nie wie, gdzie może znaleźć akta „Alei Zamkowej”? Jeśli tak, to czas najwyższy by to zmienić. Osoba, która jest asertywna w pracy ma adekwatne podejście do wykonywanych obowiązków.

REKLAMA