| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: e-biznes

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu e-biznes. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące e-biznes.

Konieczne zmiany w regulaminach e-sklepów

Aktualizacja: 18.07.2014

Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. wejdzie w życie dopiero w grudniu 2014 r., gdy jednocześnie straci moc dotychczas obowiązująca Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Ustawodawca przewidział w nowym akcie wiele zmian, z którymi powinien zapoznać się przedsiębiorca prowadzący sprzedaż na odległość. »

Agencja interaktywna – jak wybrać i na co zwracać uwagę?

Aktualizacja: 17.11.2011

Jedną z najważniejszych decyzji, jakie stoją przez każdym przedsiębiorcą internetowym to wybór odpowiedniej agencji interaktywnej. Czym w ogóle zajmuje się taka agencja? Otóż przenosi ona naszą wizję biznesu w świat wirtualny. Jest ona odpowiedzialna za odpowiednią kreację strony, za procesy biznesowe oraz za to, jak będziemy odbierani przez klientów. Jak wybrać taką agencję i na co zwracać uwagę? »

Obsługa klienta poprzez system ticketowy – na czym to polega?

Aktualizacja: 17.11.2011

Wiemy już jak ważna jest profesjonalna obsługa zarówno stałych, jak i potencjalnych klientów. Raz zlekceważony klient, na którego pytanie nikt nie odpowie z pewnością nie wróci, a zadowolony klient, który uzyskał odpowiedzi na wszystkie swoje pytania to prawdopodobnie przyszły kontrahent. Jak więc poradzić sobie z obsługą klientów? Czy systemy ticketowe mogą być przydatne? »

Video w e-commerce – do czego może się przydać?

Aktualizacja: 17.11.2011

W dzisiejszych czasach jakakolwiek forma promocji oraz sposób, do przyciągnięcia do siebie potencjalnych klientów jest dobry. Niestety ogromne możliwości marketingu ciągną za sobą wysokie koszty, dlatego też tylko sprytni i pomysłowi przedsiębiorcy przetrwają. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie klientów jest video. Na czym to polega i w czym może pomóc? »

Komunikacja via e-mail – jakie błędy są popełniane najczęściej?

Aktualizacja: 17.11.2011

Czy kontakt mailowy między klientem a sklepem internetowym jest ważny, czy to tylko dodatek? Jeśli ktoś uważa, że e-mail jest niezbędny tylko do założenia konta i odebrania zamówienia, już teraz powinien zweryfikować swoją zdolność do prowadzenia e-biznesu. Jak się bowiem okazuje, ponad połowa ankietowanych twierdzi, że rezygnuje z oferty firmy, gdy ta nie odpowiada na zapytanie drogą elektroniczną. Jakie więc błędy popełniają sklepy internetowe w komunikacji poprzez e-mail? »

Współpraca e-sklepu z portalami i wortalami – czy to się opłaca?

Aktualizacja: 17.11.2011

W wielu dziedzinach biznesu współpraca może prowadzić do szybkiego sukcesu obu stron. Połączenie zalet dwóch szczebli biznesu może sprawić, że powstanie jedna i silna firma, mająca przewagę nad konkurencją. Niestety nieumiejętne zarządzanie współpracą może również pociągnąć obie strony w głębiny rynku. Jakie formy współpracy są więc wskazane? »

Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Aktualizacja: 17.11.2011

Było już mnóstwo artykułów poradniczych o tym, jak stworzyć odpowiednią nazwę dla sklepu internetowego. Nie ma jednak idealnej recepty, gdyż sieć jest wypełniona po brzegi najróżniejszymi nazwami i sloganami reklamowymi. Wymyślenie nazwy dla biznesu, który osiągnie sukces na rynku to ciężkie zadanie. Czego więc unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu? »

Marka sklepu internetowego – czym jest i jak ją stworzyć?

Aktualizacja: 17.11.2011

Dla wielu przedsiębiorców marka kojarzy się głównie z nazwą sklepu. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż na markę, oprócz samej nazwy składa się bardzo wiele czynników. Markę wypracowuje się przez wiele lat, a nie w jeden wieczór wymyślając nazwę dla przyszłego e-biznesu. Czym więc jest marka i jak ją wypracować? »

Jak dostosować skalę ocen w badaniach marketingowych on-line?

Aktualizacja: 17.11.2011

Wspominaliśmy już o ocenach i skalach ocen w ankietach on-line. Przypomnijmy, że odpowiedni dobór właściwych pytań oraz dostosowana do tego skala ocen pomoże nam zebrać jak najwięcej wiarygodnych informacji z ankiety. Ponadto dobrze dobrana skala ocen w znacznym stopniu ułatwi respondentom odpowiedzi na zadawane im pytania. O czym jeszcze pamiętać podczas doboru skali ocen? »

Ankieta on-line – czy jest ważna w e-biznesie?

Aktualizacja: 17.11.2011

Spece od marketingu niemal każdego dnia stają przed zadaniem zbadania rynku. Oczywiście badanie musi być dokładnie wycelowane w konkretną grupę odbiorców, aby sprawdzić, jakie relacje występują między odbiorcami a konkretnym szczeblem rynku. Najpopularniejszą formą takiego badania są oczywiście ankiety, ostatnio coraz częściej przeprowadzane drogą elektroniczną. Na czym to wszystko polega i jaki ma wpływ na e-biznes? »

Brak magazynu dla e-sklepu – czy taki biznes ma szansę przetrwania?

Aktualizacja: 17.11.2011

Wiele osób, które mają w planach otworzenie własnego e-biznesu opartego na sklepie internetowym myśli, że sprawa magazynowania towarów ich nie dotyczy. Przecież na początku nie będą dużo sprzedawać lub oferowane przez te osoby towary są niewielkie i można je trzymać w domu. Jeśli planujemy sukcesy i rozwój, takie myślenie szybko pozbawi nas marzeń. Dlaczego? Czy własny magazyn jest niezbędny? »

Jak zdywersyfikować przychody w e-biznesie?

Aktualizacja: 17.11.2011

Wydaje się, że sklep internetowy powinien zarabiać jedynie na sprzedaży. Owszem, to główne źródło dochody, ale stabilny i prężnie rozwijający się biznes Internetowy jest w stanie zarabiać w kilku miejscach. Najlepiej, jeśli poszczególne modele przychodów wzajemnie się uzupełniają. Jeśli więc dopiero wkraczamy w sferę e-biznesu, już na początku zadbajmy o to, aby stworzyć dodatkowe i co ciekawe, równie wydajne źródła dochodów. Jak to zrobić? »

Sklep internetowy – jak wymyślić nazwę i przebrnąć przez formalności?

Aktualizacja: 17.11.2011

Otwarcie sklepu internetowego to dość skomplikowany proces. Nikt nie jest w stanie w ciągu jednego dnia załatwić wszystkich formalności i dopilnować wszystkich spraw. Oprócz określenia źródeł dostaw i miejsca magazynowania towarów musimy przecież zadbać o sam sklep, a przede wszystkim wymyślić do niego nazwę. Oprócz tego należy załatwić sprawy formalne i zakupić odpowiednie oprogramowanie. O czym należy przy tym pamiętać? »

Pierwszy sklep internetowy – jak poczynić pierwsze kroki?

Aktualizacja: 17.11.2011

Wystartowanie z własną firmą nie jest łatwe. W świecie e-biznesu również nie jest tak różowo, jakby mogło się to wydawać. W świecie wirtualnym również musimy przejść przez sito formalności i biurokracji, ale stosując się do odpowiednich zasad i wskazówek wszystko jest osiągalne i realne. Jak więc uruchomić sklep internetowy? O czym należy pomyśleć na początku? »

Usługi dodatkowe – czy warto rozszerzać spektrum ofertowe w e-firmie?

Aktualizacja: 17.11.2011

Otwierając sklep, czy to tradycyjny, czy też internetowy warto zastanowić się, jakie towary czy usługi będziemy w nim sprzedawać. W dzisiejszych czasach sztywne trzymanie się standardów nie przyniesie nam sukcesów, gdyż potencjalny klient chce być zaskakiwany i rozpieszczany. Aby stworzyć klientowi ofertę kompletną, możemy pokusić się o dodatkowe towary i usługi z dziedzin pokrewnych. O co w tym chodzi? »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Warzecha – Ważydrąg

Ekspert podatkowy, księgowa, właścicielka Biura Rachunkowego EVA

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »