REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Walka o przetrwanie. W ciągu dekady zniknie większość sklepów internetowych

W dekadę zniknie dwie trzecie e-sklepów
W dekadę zniknie dwie trzecie e-sklepów
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku e-commerce, który jest niezwykle konkurencyjny, już w pierwszym roku działalności zanika 5% firm. Po upływie dziesięciu lat nadal funkcjonuje jedynie 37% z nich - informuje wtorkowe wydanie "Rzeczpospolitej".

Na rynku e-commerce, który jest niezwykle konkurencyjny, już w pierwszym roku działalności zanika 5% firm. Po upływie dziesięciu lat nadal funkcjonuje jedynie 37% z nich - informuje wtorkowe wydanie “Rzeczpospolitej”.

REKLAMA

Polski rynek sprzedaży internetowej.  Dynamika i konkurencja

Pomimo że polski rynek sprzedaży internetowej jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie, jest również niezwykle konkurencyjny. Potwierdza to analiza stażu rynkowego e-sklepów przeprowadzona przez Dun & Bradstreet Poland, którą “Rzeczpospolita” miała okazję poznać jako pierwsza.

Analiza danych sklepów internetowych

W analizie uwzględniono działalność firm zarejestrowanych od 2014 roku. Przeanalizowano dane ponad 105 tys. polskich sklepów internetowych.

Przetrwanie na rynku e-commerce

Spośród 8 tys. firm zarejestrowanych w 2014 roku, do dnia dzisiejszego przetrwało i nadal działa nie więcej niż 3 tys. To stanowi jedynie 37% wszystkich firm, które rozpoczęły swoją działalność przed dekadą - mówi Tomasz Starzyk, rzecznik wywiadowni, cytowany przez dziennik. Dodaje, że statystycznie pierwszego roku działalności nie przetrwa 5% zarejestrowanych firm, a po dwóch latach od 14 do 15%. Podkreśla, że po pięciu latach od zarejestrowania z rynku znika ponad 40% sklepów internetowych, a po siedmiu ponad połowa. Gazeta zauważa, że po upływie dekady na rynku pozostaje tylko 37% firm.

Rosnące oczekiwania konsumentów

REKLAMA

“Rzeczpospolita” zauważa, że oczekiwania konsumentów rosną, na przykład za sprawą rosnącej popularności zakupów mobilnych, dostępnych przede wszystkim za pośrednictwem smartfonów. Z badania przeprowadzonego przez operatora Tpay wynika, że 34% konsumentów krytykuje niewygodne wypełnianie formularzy, 26% ma problemy z dokonaniem płatności, a 23% wskazuje na zbyt małe litery. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ścieżka zakupowa, którą przechodzi klient w sklepie, musi być jak najprostsza, a wszystkie jej elementy - nie przeszkadzać w swobodnych zakupach. Dotyczy to na przykład wyszukiwarki, której pola muszą być czytelne i łatwe do kliknięcia - mówi Dawid Cichy, szef sprzedaży operatora płatności Tpay, w rozmowie z gazetą. Gazeta dodaje, że ważne są również możliwości filtrowania produktów lub usług. Wskazuje, że zwłaszcza w e-sklepach z szerokim asortymentem kluczowa jest możliwość łatwego wyfiltrowania produktów i posortowania ich według własnego uznania.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Rzeczpospolita

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA