REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakupy w Internecie - wszystko co zechcesz za jednym kliknięciem?

Elżbieta Jachymczak
Dziennikarka ekonomiczna, szkoleniowiec z pasją
Zakupy w Internecie - wszystko co zechcesz za jednym kliknięciem? /Fot. Fotolia
Zakupy w Internecie - wszystko co zechcesz za jednym kliknięciem? /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zakupy w Internecie robi już prawie każdy Polak, który ma dostęp do sieci. Ponad 93% badanych deklaruje, że kupiło coś online chociaż raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jedynie ok. 7% badanych mówi, że nigdy nie zamówiło w e-sklepie.

Handel w sieci staje się z roku na rok coraz popularniejszy. Kupujemy tam wszystko na co przyjdzie nam ochota. Począwszy od ubrań, przez sprzęt elektroniczny aż po zakupy spożywcze. Coraz więcej marek posiada sklepy internetowe. Często zdarza się, że zakupy w Internecie są tańsze od zakupów w sklepach stacjonarnych. Przede wszystkim jest to związane z redukcją kosztów. Gdzie i co kupują Polacy? Jak możemy zapłacić za zakupy? Czy warto skorzystać z programów lojalnościowych? Na te i inne pytania odpowiem w niniejszym artykule.

REKLAMA

Gdzie i co kupują Polacy?

Sklepy internetowe przyciągają swoich klientów bezpieczeństwem i wygodą płatności, a szanse upatrują w nowych produktach i reklamie. Sklepy internetowe przynoszą o ponad połowę większe przychody niż te same marki w sklepach stacjonarnych. W związku z wprowadzonym zakazem handlu w niedziele handel internetowy przeżywa swoje lata świetności. Szacuje się, że dzięki temu przychody ze sprzedaży internetowej wzrosną o ok. 25%. Polacy mogą kupić w Internecie prawie wszystko co jest im potrzebne. Łatwiej czasem jest nam usiąść wieczorami w domu i przyjrzeć to co chcemy kupić, niż szukać tego w sklepach stacjonarnych. Minusem może być np. brak możliwości przymierzenia danej rzeczy. Jednak aktualnie sklepy internetowe są przygotowane również na takie okoliczności i w przesyłce otrzymujemy również formularze zwrotne wraz z kopertami na ewentualne zwroty. Kupujemy także wakacje, bilety lotnicze czy ubezpieczenia.

Polecamy: Ceny transferowe - jak przygotować firmę do kontroli podatkowej

Jak możemy zapłacić za zakupy?

Formy płatności są wszelakie. Dominują płatności bezgotówkowe za pośrednictwem serwisów płatniczych oraz bankowości elektronicznej. Coraz bardziej popularną formą stają się płatności BLIK-iem, choć jeszcze nie każdy bank posiada taką funkcjonalność dla swoich klientów. Jeśli preferujemy płatności gotówkowe, to również mamy taką możliwość. Zamawiając zakupy w Internecie wybieramy dostawę za pobraniem. Płatność pobiera kurier i przekazuje ją do sprzedającego.

Czy warto skorzystać z programów lojalnościowych?

REKLAMA

Coraz częściej sklepy internetowe chcąc zatrzymać klientów na dłużej oferują im różne programy lojalnościowe. Serwis w obsłudze klienta stał się jedną z kluczowych cech mających realne przełożenie na zwiększanie obrotów w firmie. Z punktu widzenia sprzedających opinia ich klientów jest dla nich bardzo ważna. Dobrze opracowany program lojalnościowy, potrafi zbudować bardzo niskim kosztem lojalność i sprawić, że klienci będą chętniej i częściej dokonywali zakupów w sklepie internetowym. Szacuje się, że przynajmniej cztery wizyty rocznie tego samego klienta w sklepie to bezpieczne minimum, po którym można uruchomić dla niego taki program, który przyniesie wymierne zyski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętajmy, że dokonując zakupów w Internecie poza wygodą zwracajmy uwagę na bezpieczeństwo. Wybierajmy strony z bezpiecznym szyfrowaniem, sprawdzajmy kto wystawił certyfikat oraz czy jest tam zielona kłódka. Kupujmy mądrze i bezpiecznie. Udanych zakupów.

Zobacz: E-sklep

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA