REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Personalizacja przekazów marketingowych kluczowa dla sprzedaży w sieci

Subskrybuj nas na Youtube
e-handel
e-handel
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli firmy nie zbiorą danych własnych o odbiorcach swoich produktów, nie będą w stanie spełnić oczekiwań klientów dotyczących personalizacji przekazów marketingowych i skutecznie sprzedawać w sieci.

Większość konsumentów negatywnie ocenia e-marketing

Aż 86% konsumentów w Polsce zauważa, kiedy banery i filmy reklamowe, newslettery lub inne formy komunikacji marketingowej marek są dopasowane do ich potrzeb. Dotychczas takie działania firm w dużej mierze opierały się na danych od dostawców zewnętrznych (tzw. third party data). Wkrótce jednak danych zewnętrznych o klientach zabraknie, ponieważ Google ogłosił całkowity zmierzch plików cookies w 2024 roku. Szacuje się, że firmy stracą wgląd w zwyczaje internetowe niemal trzech czwartych użytkowników ceniących spersonalizowany dialog z markami.

REKLAMA

Nowa era personalizacji opartej na danych własnych

REKLAMA

Zmierzch ciasteczek nie oznacza końca ery personalizacji. Przeciwnie, wzniesiemy się na wyższy poziom jakości personalizowania komunikacji marketingowej. Firmy będą jednak musiały wypracować nowe, lepsze podejście, czyli postawić na dane własne (tzw. first party data), które pochodzą z aktywności użytkowników na stronie www, danych transakcyjnych, social mediów czy innych źródeł interakcji marki z klientem.

– W przeciwieństwie do third party data, które są biernie zbierane z plików cookie i wykorzystywane przez firmy za pośrednictwem zewnętrznych dostawców do wyciągania wniosków na temat szerokich segmentów demograficznych klientów, dane typu first party data odnoszą się do informacji, które są celowo i proaktywnie udostępniane bezpośrednio firmom przez indywidualnych konsumentów – zauważa Greg Sobiech, prezes Delve Partners.

Firmy zmierzą się z koniecznością marketingowej rewolucji

REKLAMA

Firmy będą musiały dokonać marketingowego skoku i nauczyć się nie tylko pozyskiwać dane, ale też przekonywać klientów do ich dobrowolnego przekazania. To się jednak im opłaci, ponieważ uniezależnią się od zewnętrznych dostawców, ograniczą koszty, zyskają większą pewność dotyczącą intencji zakupowych i możliwość budowania trwalszych relacji z klientami.

– Opieranie marketingu na danych własnych może się wydawać niewielką zmianą techniczną. Stanowi jednak fundamentalną zmianę w sposobie, w jaki firmy myślą o danych swoich klientów i angażują się w relacje z nimi. Korzystając aktywnie z danych podmiotów zewnętrznych, firmy oddają kontrolę nad potencjalnym algorytmem, który budują, a przez to tracą możliwość wpływania na jakość tych danych i ostateczny kształt grup odbiorczych. Inaczej jest w wypadku first part data. Tutaj to firma decyduje, co i jak pozyskiwać, więc ma istotny wpływ na jakość tego typu danych – podkreśla Anna Sierakowska

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowoczesne rozwiązania dla zdobycia nowych klientów

Anna Sierakowska podkreśla, że wypracowanie strategii agregowania wszystkich danych własnych i ich aktywacja w marketingu to zajęcie długoterminowe. Firmy powinny się skupić na wartościowej komunikacji, wyborze odpowiednich technologii, a następnie wdrażaniu scenariuszy komunikacji i ich ciągłym doskonaleniu.

Pozyskanie kompletnych danych nt. zachowań klienta na stronie internetowej czy w aplikacji mobilnej, aktywności w social mediach, historii zakupowej offline i online to dopiero początek na drodze ku personalizacji. Kolejnym istotnym elementem jest uporządkowanie danych oraz stworzenie widoku klienta 360 stopni tak, by można wykorzystać w praktyce nowe informacje kupujących. Jak podkreślają eksperci firmy chcące skutecznie personalizować swoją komunikację powinny zbierać dane marketingowe w jednym miejscu.

– Dopiero połączenie zagregowanego źródła danych z posiadanymi narzędziami MarTech (wiadomości push na stronie, marketing automation czy systemy do zautomatyzowanego zakupu reklam) pozwala algorytmom sztucznej inteligencji uruchamiać w pełni zautomatyzowaną, spersonalizowaną oraz efektywną komunikację marketingową według określonego scenariusza – podsumowuje Greg Sobiech.

Źródło: Delve Partners

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA