REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego aktywność w Internecie jest tak ważna? Wskazówki dla małych i średnich firm

Content Marketing
Content Marketing
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Obecność firmy w sieci to dziś już konieczność. Coraz więcej osób szuka produktów i usług w Internecie. Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw coraz chętniej promują swoje biznesy w świecie online. Odpowiednio zaplanowana strategia pozwala zdobywać rozpoznawalność i pozyskiwać więcej klientów. Dlaczego warto być aktywnym w Internecie? Jak wykorzystać możliwości marketingu internetowego?
rozwiń >

Dlaczego warto zadbać o swoją obecność w sieci?

W dzisiejszych czasach firmy, którym zależy na odniesieniu sukcesu, powinny być obecne w Internecie. Dzięki temu mogą docierać do większej liczby klientów i zwiększać wyniki sprzedażowe. Według badań Mediapanel liczba internautów wynosi już prawie 30 mln. Użytkownicy każdego dnia szukają w sieci produktów, usług i firm. Każdy właściciel przedsiębiorstwa powinien więc zadbać, aby jego biznes był widoczny w internetowym świecie.

REKLAMA

REKLAMA

Jesteś przedsiębiorcą i chcesz zwiększyć swoją sprzedaż? Korzyści, które daje Internet:

  •              zdobędziesz rozpoznawalność na rynku,
  •              zadbasz o widoczność w sieci i zwiększysz ruch na swojej witrynie,
  •              dotrzesz do nowych potencjalnych klientów,
  •              zaczniesz sprzedawać więcej,
  •              zdobędziesz zaufanie odbiorców i zadbasz o relacje z klientami,
  •              zbudujesz wizerunek swojej firmy.

Jak rozwijać biznes dzięki aktywności w Internecie?

Marketing online daje mnóstwo możliwości, które warto wykorzystać. Odpowiednie narzędzia i należycie prowadzone działania wpłyną na rozwój biznesu i pomogą wyprzedzić konkurencję. Absolutną podstawą jest nowoczesna strona WWW, która pełni rolę wirtualnej wizytówki firmy i jest skutecznym kanałem sprzedażowym. Ponadto ważne są także wysokiej jakości treści na firmowej stronie, działania SEO oraz kampanie reklamowe w Google.

Firmowa strona WWW – dlaczego warto ją mieć?

Strona internetowa to dziś podstawa prowadzenia każdej firmy. Coraz więcej przedsiębiorców, którzy prowadzą małe i średnie biznesy, zdaje sobie z tego sprawę. Potwierdzeniem zwiększonej świadomości właścicieli firm o tym, jak istotna jest obecność i promocja w sieci, jest badanie przeprowadzone przez spółkę WeNet. Według badania 82% właścicieli firm nie wyobraża sobie już prowadzenia firmy bez jej obecności w Internecie.

REKLAMA

Ponad połowa badanych klientów potwierdza, że założenie strony internetowej przyczyniło się do wzrostu zainteresowania ich produktami lub usługami – podkreśla Michał Wrzesiński, prezes zarządu WeNet.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Witryna internetowa bywa pierwszym miejscem styczności klienta z firmą. Użytkownicy mogą znaleźć na stronie niezbędne informacje o danej firmie, ofercie oraz sprawdzić godziny otwarcia czy dane kontaktowe. Poza tym działalności, które mają własną stronę, są o wiele bardziej godne zaufania.

Witryna powinna być dobrze przemyślana i odpowiednio zaprojektowana. Powinna być estetyczna wizualnie, nowoczesna, funkcjonalna i intuicyjna w użytkowaniu. Tylko wówczas zrobi pozytywne wrażenie na odwiedzających ją użytkownikach oraz zachęci do zakupienia danego produktu czy usługi.

Skuteczna strona internetowa wpływa na wzrost sprzedaży – mówi Katarzyna Gordyczukowska, kierownik zespołu Customer Experience w WeNet.

Dzięki firmowej witrynie:

  •              zaprezentujesz swoją ofertę,
  •              zaczniesz docierać do potencjalnych klientów 24/7,
  •              zwiększysz swoją sprzedaż,
  •              zyskasz narzędzie do komunikacji z odbiorcami,
  •              dostaniesz narzędzie do prowadzenia i analizy działań marketingowych.

Czy sama obecność w Internecie wystarczy?

Dzięki stronie internetowej Twoi potencjalni klienci będą mogli znaleźć Twoją ofertę w Internecie. To już połowa sukcesu. Zastanawiasz się, co jednak zrobić, aby wyprzedzić konkurencję i wyróżnić się na rynku?

Otóż sama obecność w sieci to nie wszystko. Dobra strategia marketingowa powinna składać się z czegoś więcej. Należy prowadzić aktywne działania.

Chcesz zwiększyć widoczność witryny? Zadbaj o SEO

Masz już swoją stronę WWW? Teraz czas na działania z zakresu SEO. Czym jest SEO (Search Engine Optimization)? To optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki. Jej celem jest zwiększenie widoczności danej witryny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Skuteczna strona powinna zajmować jak najwyższe pozycje w Google. Dzięki temu będzie bardziej wiarygodna i godna zaufania oraz więcej internautów ją odwiedzi.

Optymalizacja strony nie jest jednak czynnością jednorazową, wymaga prowadzenia działań na bieżąco. Jest to proces pracochłonny i długotrwały. Czasem pożądane efekty przynosi dopiero po kilku miesiącach. Konieczne są tutaj też wiedza i doświadczenie. Najlepiej więc skorzystać z usług specjalistów SEO.

Każdy właściciel strony powinien jednak wiedzieć, że działania SEO dzielą się na dwa rodzaje: działania on-site, a więc takie, które są wykonywane na stronie oraz off-site, czyli przeprowadzane poza optymalizowaną witryną. Te pierwsze skupiają się na optymalizacji treści na stronie i aspektach technicznych jej działania.

W drugim przypadku chodzi zaś o link building, czyli budowanie jakościowego profilu linkowego. Trzeba zadbać, aby odnośniki do optymalizowanej strony znalazły się na innych wartościowych serwisach. Warto umieszczać je też na branżowych forach internetowych, w katalogach firm czy w Social Mediach. Należy też założyć firmową wizytówkę w Google Moja Firma i dobrze ją zoptymalizować.

Umiejętnie wdrożone działania SEO pomogą Ci:

  •              poprawić widoczność Twojej strony w Google,
  •              pozyskać wartościowy ruch na Twoją witrynę,
  •              zdobyć nowych klientów.

Chcesz wypromować firmę? Wykorzystaj Social Media i Content Marketing

Aktywne działania z zakresu marketingu online mają też na celu budowanie pozytywnego wizerunku firmy i nawiązywanie trwałych relacji z klientami. Umożliwia to Content Marketing, a więc marketing treści. Publikowanie wysokiej jakości treści, takich jak np. artykuły na firmowym blogu czy materiały video, pomaga budować wizerunek eksperta w danej branży. Materiały te powinny oczywiście przekazywać rzetelne, interesujące i pomocne dla odbiorców informacje związane z działalnością firmy. Współcześni konsumenci wyszukują w sieci porad i odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Postaraj się więc dostarczyć im takich gotowych odpowiedzi. W ten sposób zachęcisz ich do pozostania z Tobą na dłużej i skorzystania z oferty.

Warto mieć na uwadze, że wartościowe treści na stronie WWW są niezwykle istotne nie tylko dla internautów i tym samym potencjalnych klientów, ale też ze względu na SEO. Roboty Google doceniają witryny, które zawierają wysokiej jakości teksty i umiejscawiają je na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Content Marketing pomaga też zdobywać nowych klientów. Chcesz, aby więcej osób czytało Twoje artykuły? Udostępniaj je na swoich portalach społecznościowych. Prowadzenie firmowego profilu w Social Mediach to doskonały sposób na reklamowanie własnego biznesu w Internecie. Zadbaj więc o aktywne działania w mediach społecznościowych, takich jak np. Facebook czy Instagram. Dzięki temu:

  •            zbudujesz swój wizerunek i wiarygodność,
  •            wypromujesz swoją ofertę,
  •            podzielisz się fachową wiedzą i dostarczysz interesujących treści,
  •            zdobędziesz dodatkowy ruch na firmowej stronie,
  •            dotrzesz do nowych odbiorców Twojej oferty,
  •            pogłębisz relacje z obecnymi klientami i zbudujesz zaangażowanie,
  •            trafisz do konkretnej grupy docelowej dzięki działaniom płatnym,
  •            sprawdzisz, jakie efekty przynoszą prowadzone działania.

Aktywny marketing internetowy – o czym jeszcze warto pamiętać?

Jak już zostało wspomniane, marketing online daje wiele możliwości. Kolejną popularną formą promocji jest e-mail marketing, który pozwala komunikować się z odbiorcami. Pomaga dotrzeć do potencjalnych klientów i wzbudzić zainteresowanie firmową ofertą. Ponadto służy do nawiązywania i utrzymywania relacji z klientami. Dobrze zaplanowana strategia e-mail marketingowa przyniesie mnóstwo korzyści biznesowi.

Źródło: WeNet

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA