Kategorie

Działalność gospodarcza, Handel

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W czasie epidemii COVID-19 bezkontaktowy e-handel stał się zarówno najwygodniejszą, jak i najbezpieczniejszą metodą dokonywania zakupów. Przesyłkę można odebrać w paczkomatach zdalnie, z wykorzystaniem aplikacji w smartfonie, bez konieczności dotykania panelu sterującego. Bezpieczna i niewymagająca wychodzenia z domu jest również dostawa kurierem. Jak wynika z badania Nielsena „Wpływ COVID-19 na zachowania konsumentów”, 31 proc. Polaków przyznaje, że zwiększyło swoją aktywność zakupową w kanale online w kategorii produktów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. – Obserwujemy rosnącą z dnia na dzień liczbę przesyłek – zarówno krajowych, jak i zagranicznych – obsługiwanych w ramach naszej sieci. Skala wolumenu jest porównywalna do wyników grudniowych, kiedy w szczycie paczkowym obsługujemy nawet o 100 proc. więcej przesyłek niż w pozostałych miesiącach roku – mówi Tomasz Kowalewski, kierownik terminala w DHL Parcel.
Sklepy powyżej 2 tys. mkw. objęte zakazem handlu z powodu epidemii będą zwolnione z czynszu w galeriach handlowych, pod warunkiem złożenia wynajmującemu wiążącej oferty przedłużenia umowy najmu o okres obowiązywania zakazu przedłużony o 6 miesięcy - wskazuje w komentarzu firma doradcza KPMG.
Legalizacji podlegają rozmaite dokumenty stosowane w handlu międzynarodowym. Mogą to być chociażby deklaracje wnioskodawcy, świadectwa pochodzenia towaru czy zaświadczenia urzędów państwowych. Jeżeli importer wymaga zalegalizowania dokumentu handlowego, to pierwszym etapem jest potwierdzenie dokumentów przez Krajową Izbę Gospodarczą (KIG). Jak to zrobić?
Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych (PWPW) udostępniła system elektronicznej rejestracji podmiotów zajmujących się obrotem wyrobów tytoniowych na polskim rynku. Sieci handlowe, sklepy i punkty zajmujące się handlem wyrobami tytoniowymi, już od 10 maja 2019 r., na dziesięć dni przed rozpoczęciem obowiązywania unijnej dyrektywy dotyczącej systemu Track&Trace, mogą swobodnie dokonać procesu rejestracji swojej działalności.
Jeśli uważnie słuchasz rozmówcy, możesz się o nim sporo dowiedzieć – np. tego, w jaki sposób podejmuje decyzje czy też motywuje się do działania. Mogłoby się wydawać, że w biznesie taka „identyfikacja” pomocna jest tylko handlowcom, tymczasem przyda się także na innych stanowiskach. Jeśli na co dzień kontaktujesz się z klientami lub jesteś odpowiedzialny za przekazywanie innym informacji i chcesz robić to skuteczniej, naucz się rozpoznawać pewne wzorce patrzenia na świat.