REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak karta podarunkowa stabilizuje dochód
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

Karty podarunkowe - ewolucja czy rewolucja?

Karty podarunkowe przeszły na przestrzeni lat prawdziwą ewolucję: od tradycyjnych plastikowych form do nowoczesnych wersji cyfrowych. Ta transformacja nie tylko odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów, ale także daje nowe możliwości przedsiębiorstwom, które chcą skupić się na generowaniu przychodów i budowaniu lojalności klientów.

REKLAMA

Cyfrowe karty podarunkowe nie tylko ułatwiają transakcje, ale także dostarczają firmom cenne dane, wykorzystywane później do skutecznego, ukierunkowanego marketingu dopasowanego do wybranej grupy docelowej.

REKLAMA

- Przejście na cyfrowe karty podarunkowe to nie tylko rewolucja w marketingu, ale przede wszystkim inwestycja w potężne narzędzie do zbierania cennych informacji o klientach. W czasach, gdy personalizacja stanowi klucz do sukcesu, cyfrowe karty podarunkowe nie tylko nagradzają, ale także otwierają drzwi do budowy trwałych relacji z użytkownikami – tłumaczy Alexander Kubicki, dyrektor marketingu w Sparta Loyalty.

Eksperci z MarkWide Research przewidują, że do 2030 roku globalny rynek kart podarunkowych może osiągnąć niewiarygodną wartość 1.5 biliona dolarów. Dobrze zaprojektowane i spersonalizowane programy lojalnościowe połączone z kartami podarunkowymi motywują do zakupów aż jedną trzecią klientów. 

- Według badań aż 32% konsumentów sięga po siedem lub więcej kart podarunkowych rocznie. Taka statystyka pozwala lepiej zrozumieć, jak potężny wpływ mają one na współczesny rynek i decyzje zakupowe klientów – dodaje ekspert ze Sparta Loyalty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dynamiczna cyfryzacja rynku ukazuje wzajemne zależności zachowań konsumentów i ewolucji handlu detalicznego. Firmy, które strategicznie wykorzystują elektroniczne karty podarunkowe, trafiają w dziesiątkę, ponieważ większość współczesnych klientów preferuje zakupy online. A realizacja cyfrowej karty podarunkowej często jest równoznaczna z zalogowaniem się na stronę e-sklepu, wyrażeniem zgód marketingowych itp. Czyli pozyskaniem bardzo wartościowych informacji, które pomogą marce dowiedzieć się więcej o swoim kliencie. 

Jak karta podarunkowa stabilizuje dochód

REKLAMA

Karty podarunkowe to nie tylko sposób na miły i trafiony prezent, ale także strategiczne narzędzie wspierające stabilizację przychodów w firmie. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że mają wyjątkowa zdolność budowania lojalności klientów poprzez nagradzanie ich za zakupy i stałe korzystanie z usług firmy. 
Co więcej, nawet w przypadku ewentualnego zwrotu towaru karta podarunkowa zachęca do ponownego zakupu, ponieważ środki za produkt zasilają kartę, a nie wracają w gotówce do portfela. To ogranicza negatywny wpływ zwrotów na stabilność finansową firmy.

- Kiedy klienci otrzymują karty podarunkowe jako prezent, przychodzą na zakupy, często do nowego dla siebie sklepu, poznają markę, zaczynają wracać do niej i… wydają więcej, co przekłada się na stałe źródło przychodów dla firmy – dodaje Alexander Kubicki.

Karty podarunkowe są atrakcyjne nie tylko w okresach sezonowych i świątecznych, ale i po nich. Po świętach, w momencie znacznego spadku zainteresowania zakupami, konsumenci często decydują się na skorzystanie z otrzymanych kart podarunkowych. Firmy mogą wykorzystać ten moment, oferując promocje, dodatkowe rabaty lub specjalne oferty, co skłoni klientów do aktywnego korzystania z kart i zwiększenia wartości swoich zakupów.

Podwójny zysk z karty podarunkowej 

Oferując karty podarunkowe, firma generuje dwukrotny potencjał przychodu. Po pierwsze, w momencie sprzedaży karty przedsiębiorstwo odnotowuje przychód z samej transakcji. Jednak prawdziwy zysk kryje się w kolejnym etapie, gdy klient zrealizuje kartę. Często bowiem zdarza się, że płaci kwotę, która przekracza nominalną wartość karty, a to generuje drugi przychód dla firmy. Ta zdolność do przyciągania klientów do ponownego zakupu i skłaniania ich do wydawania dodatkowych środków sprawia, że karty podarunkowe stają się nie tylko prezentem, ale również potężnym narzędziem zwiększania przychodów.

- Zjawisko znane jako "overage", czyli sytuacja, gdy kwota za zakupy przekracza wartość karty,  jest bardzo korzystna z punktu widzenia przedsiębiorstwa, ponieważ zwiększa wartość transakcji i przyczynia się do wzrostu przychodów – podsumowuje ekspert ze Sparta Loyalty.

Po sezonie świątecznym, kiedy rywalizacja o uwagę klienta jest mniejsza, firmy mogą skupić się na budowaniu trwałych relacji z konsumentami. Karty podarunkowe stają się narzędziem do utrzymania kontaktu z klientami oraz do przedstawiania im nowości produktowych. Innym słowem – są skutecznym narzędziem na zwiększenie dochodu firmy przez cały rok, nie tylko w sezonie.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA