REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak karta podarunkowa stabilizuje dochód
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

Karty podarunkowe - ewolucja czy rewolucja?

Karty podarunkowe przeszły na przestrzeni lat prawdziwą ewolucję: od tradycyjnych plastikowych form do nowoczesnych wersji cyfrowych. Ta transformacja nie tylko odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów, ale także daje nowe możliwości przedsiębiorstwom, które chcą skupić się na generowaniu przychodów i budowaniu lojalności klientów.

REKLAMA

REKLAMA

Cyfrowe karty podarunkowe nie tylko ułatwiają transakcje, ale także dostarczają firmom cenne dane, wykorzystywane później do skutecznego, ukierunkowanego marketingu dopasowanego do wybranej grupy docelowej.

- Przejście na cyfrowe karty podarunkowe to nie tylko rewolucja w marketingu, ale przede wszystkim inwestycja w potężne narzędzie do zbierania cennych informacji o klientach. W czasach, gdy personalizacja stanowi klucz do sukcesu, cyfrowe karty podarunkowe nie tylko nagradzają, ale także otwierają drzwi do budowy trwałych relacji z użytkownikami – tłumaczy Alexander Kubicki, dyrektor marketingu w Sparta Loyalty.

Eksperci z MarkWide Research przewidują, że do 2030 roku globalny rynek kart podarunkowych może osiągnąć niewiarygodną wartość 1.5 biliona dolarów. Dobrze zaprojektowane i spersonalizowane programy lojalnościowe połączone z kartami podarunkowymi motywują do zakupów aż jedną trzecią klientów. 

REKLAMA

- Według badań aż 32% konsumentów sięga po siedem lub więcej kart podarunkowych rocznie. Taka statystyka pozwala lepiej zrozumieć, jak potężny wpływ mają one na współczesny rynek i decyzje zakupowe klientów – dodaje ekspert ze Sparta Loyalty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dynamiczna cyfryzacja rynku ukazuje wzajemne zależności zachowań konsumentów i ewolucji handlu detalicznego. Firmy, które strategicznie wykorzystują elektroniczne karty podarunkowe, trafiają w dziesiątkę, ponieważ większość współczesnych klientów preferuje zakupy online. A realizacja cyfrowej karty podarunkowej często jest równoznaczna z zalogowaniem się na stronę e-sklepu, wyrażeniem zgód marketingowych itp. Czyli pozyskaniem bardzo wartościowych informacji, które pomogą marce dowiedzieć się więcej o swoim kliencie. 

Jak karta podarunkowa stabilizuje dochód

Karty podarunkowe to nie tylko sposób na miły i trafiony prezent, ale także strategiczne narzędzie wspierające stabilizację przychodów w firmie. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że mają wyjątkowa zdolność budowania lojalności klientów poprzez nagradzanie ich za zakupy i stałe korzystanie z usług firmy. 
Co więcej, nawet w przypadku ewentualnego zwrotu towaru karta podarunkowa zachęca do ponownego zakupu, ponieważ środki za produkt zasilają kartę, a nie wracają w gotówce do portfela. To ogranicza negatywny wpływ zwrotów na stabilność finansową firmy.

- Kiedy klienci otrzymują karty podarunkowe jako prezent, przychodzą na zakupy, często do nowego dla siebie sklepu, poznają markę, zaczynają wracać do niej i… wydają więcej, co przekłada się na stałe źródło przychodów dla firmy – dodaje Alexander Kubicki.

Karty podarunkowe są atrakcyjne nie tylko w okresach sezonowych i świątecznych, ale i po nich. Po świętach, w momencie znacznego spadku zainteresowania zakupami, konsumenci często decydują się na skorzystanie z otrzymanych kart podarunkowych. Firmy mogą wykorzystać ten moment, oferując promocje, dodatkowe rabaty lub specjalne oferty, co skłoni klientów do aktywnego korzystania z kart i zwiększenia wartości swoich zakupów.

Podwójny zysk z karty podarunkowej 

Oferując karty podarunkowe, firma generuje dwukrotny potencjał przychodu. Po pierwsze, w momencie sprzedaży karty przedsiębiorstwo odnotowuje przychód z samej transakcji. Jednak prawdziwy zysk kryje się w kolejnym etapie, gdy klient zrealizuje kartę. Często bowiem zdarza się, że płaci kwotę, która przekracza nominalną wartość karty, a to generuje drugi przychód dla firmy. Ta zdolność do przyciągania klientów do ponownego zakupu i skłaniania ich do wydawania dodatkowych środków sprawia, że karty podarunkowe stają się nie tylko prezentem, ale również potężnym narzędziem zwiększania przychodów.

- Zjawisko znane jako "overage", czyli sytuacja, gdy kwota za zakupy przekracza wartość karty,  jest bardzo korzystna z punktu widzenia przedsiębiorstwa, ponieważ zwiększa wartość transakcji i przyczynia się do wzrostu przychodów – podsumowuje ekspert ze Sparta Loyalty.

Po sezonie świątecznym, kiedy rywalizacja o uwagę klienta jest mniejsza, firmy mogą skupić się na budowaniu trwałych relacji z konsumentami. Karty podarunkowe stają się narzędziem do utrzymania kontaktu z klientami oraz do przedstawiania im nowości produktowych. Innym słowem – są skutecznym narzędziem na zwiększenie dochodu firmy przez cały rok, nie tylko w sezonie.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA