REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak karta podarunkowa stabilizuje dochód
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

Karty podarunkowe - ewolucja czy rewolucja?

Karty podarunkowe przeszły na przestrzeni lat prawdziwą ewolucję: od tradycyjnych plastikowych form do nowoczesnych wersji cyfrowych. Ta transformacja nie tylko odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów, ale także daje nowe możliwości przedsiębiorstwom, które chcą skupić się na generowaniu przychodów i budowaniu lojalności klientów.

REKLAMA

Cyfrowe karty podarunkowe nie tylko ułatwiają transakcje, ale także dostarczają firmom cenne dane, wykorzystywane później do skutecznego, ukierunkowanego marketingu dopasowanego do wybranej grupy docelowej.

REKLAMA

- Przejście na cyfrowe karty podarunkowe to nie tylko rewolucja w marketingu, ale przede wszystkim inwestycja w potężne narzędzie do zbierania cennych informacji o klientach. W czasach, gdy personalizacja stanowi klucz do sukcesu, cyfrowe karty podarunkowe nie tylko nagradzają, ale także otwierają drzwi do budowy trwałych relacji z użytkownikami – tłumaczy Alexander Kubicki, dyrektor marketingu w Sparta Loyalty.

Eksperci z MarkWide Research przewidują, że do 2030 roku globalny rynek kart podarunkowych może osiągnąć niewiarygodną wartość 1.5 biliona dolarów. Dobrze zaprojektowane i spersonalizowane programy lojalnościowe połączone z kartami podarunkowymi motywują do zakupów aż jedną trzecią klientów. 

- Według badań aż 32% konsumentów sięga po siedem lub więcej kart podarunkowych rocznie. Taka statystyka pozwala lepiej zrozumieć, jak potężny wpływ mają one na współczesny rynek i decyzje zakupowe klientów – dodaje ekspert ze Sparta Loyalty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dynamiczna cyfryzacja rynku ukazuje wzajemne zależności zachowań konsumentów i ewolucji handlu detalicznego. Firmy, które strategicznie wykorzystują elektroniczne karty podarunkowe, trafiają w dziesiątkę, ponieważ większość współczesnych klientów preferuje zakupy online. A realizacja cyfrowej karty podarunkowej często jest równoznaczna z zalogowaniem się na stronę e-sklepu, wyrażeniem zgód marketingowych itp. Czyli pozyskaniem bardzo wartościowych informacji, które pomogą marce dowiedzieć się więcej o swoim kliencie. 

Jak karta podarunkowa stabilizuje dochód

REKLAMA

Karty podarunkowe to nie tylko sposób na miły i trafiony prezent, ale także strategiczne narzędzie wspierające stabilizację przychodów w firmie. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że mają wyjątkowa zdolność budowania lojalności klientów poprzez nagradzanie ich za zakupy i stałe korzystanie z usług firmy. 
Co więcej, nawet w przypadku ewentualnego zwrotu towaru karta podarunkowa zachęca do ponownego zakupu, ponieważ środki za produkt zasilają kartę, a nie wracają w gotówce do portfela. To ogranicza negatywny wpływ zwrotów na stabilność finansową firmy.

- Kiedy klienci otrzymują karty podarunkowe jako prezent, przychodzą na zakupy, często do nowego dla siebie sklepu, poznają markę, zaczynają wracać do niej i… wydają więcej, co przekłada się na stałe źródło przychodów dla firmy – dodaje Alexander Kubicki.

Karty podarunkowe są atrakcyjne nie tylko w okresach sezonowych i świątecznych, ale i po nich. Po świętach, w momencie znacznego spadku zainteresowania zakupami, konsumenci często decydują się na skorzystanie z otrzymanych kart podarunkowych. Firmy mogą wykorzystać ten moment, oferując promocje, dodatkowe rabaty lub specjalne oferty, co skłoni klientów do aktywnego korzystania z kart i zwiększenia wartości swoich zakupów.

Podwójny zysk z karty podarunkowej 

Oferując karty podarunkowe, firma generuje dwukrotny potencjał przychodu. Po pierwsze, w momencie sprzedaży karty przedsiębiorstwo odnotowuje przychód z samej transakcji. Jednak prawdziwy zysk kryje się w kolejnym etapie, gdy klient zrealizuje kartę. Często bowiem zdarza się, że płaci kwotę, która przekracza nominalną wartość karty, a to generuje drugi przychód dla firmy. Ta zdolność do przyciągania klientów do ponownego zakupu i skłaniania ich do wydawania dodatkowych środków sprawia, że karty podarunkowe stają się nie tylko prezentem, ale również potężnym narzędziem zwiększania przychodów.

- Zjawisko znane jako "overage", czyli sytuacja, gdy kwota za zakupy przekracza wartość karty,  jest bardzo korzystna z punktu widzenia przedsiębiorstwa, ponieważ zwiększa wartość transakcji i przyczynia się do wzrostu przychodów – podsumowuje ekspert ze Sparta Loyalty.

Po sezonie świątecznym, kiedy rywalizacja o uwagę klienta jest mniejsza, firmy mogą skupić się na budowaniu trwałych relacji z konsumentami. Karty podarunkowe stają się narzędziem do utrzymania kontaktu z klientami oraz do przedstawiania im nowości produktowych. Innym słowem – są skutecznym narzędziem na zwiększenie dochodu firmy przez cały rok, nie tylko w sezonie.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy wspólnik mniejszościowy zawsze jest na straconej pozycji?

Wspólnik posiadający mniejszościowy pakiet udziałów w spółce z o.o. nie musi już na starcie znajdować się na przegranej pozycji w potencjalnym sporze ze wspólnikiem większościowym. Kluczowe jest, aby taki udziałowiec znał swoje prawa w spółce oraz aktywnie i umiejętnie z nich korzystał, co w ostatecznym rozrachunku może przyczynić się do skutecznej obrony interesu wspólnika mniejszościowego i zachowania przez niego wpływu na spółkę.

Polski Akt o Dostępności – jakie zmiany czekają przedsiębiorców?

Od 28 czerwca 2025 r. produkty i usługi wprowadzane na rynek będą musiały spełniać określone wymogi i być dostosowane również do osób z niepełnosprawnościami. To oznacza wiele zmian również dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Polski Akt o Dostępności – jak się przygotować?

Już pod koniec czerwca wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności. Nowe przepisy oznaczają dla przedsiębiorców nie tylko obowiązki, ale i nowe możliwości. Kogo dotyczą te zmiany? Co czeka konsumentów, a co przedsiębiorców? Skąd można wziąć pieniądze na ich wprowadzenie?

Zaprojektuj z nami swoją pierwszą innowację – poznaj bezpłatną usługę Innovation Coach i weź udział w wydarzeniu w Łodzi

W dobie dynamicznych zmian technologicznych i rosnącej konkurencji, przedsiębiorcy coraz częściej poszukują sposobów na wdrażanie innowacji w swoich firmach. Nie każdy jednak wie, od czego zacząć, jak zdobyć fundusze na rozwój, czy jak skutecznie przejść przez proces planowania i realizacji innowacyjnego projektu.

REKLAMA

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek?

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek? W ubiegłym roku z odroczenia terminu płatności składek najczęściej korzystali mali płatnicy.

Przewodnik po spółce w Delaware – wszystko, co musisz wiedzieć zanim założysz firmę w USA

Założenie spółki w Stanach Zjednoczonych, a w szczególności w stanie Delaware, to marzenie wielu przedsiębiorców – zarówno z Polski, jak i z całego świata. Delaware od dekad uważany jest za światowe centrum dla biznesu dzięki swojej wyjątkowej legislacji, przyjaznemu klimatowi dla przedsiębiorców oraz elastycznym strukturze prawnej. Ale czy spółka w Delaware to dobry wybór dla każdego? I co warto wiedzieć zanim złożysz wniosek o rejestrację?

Europejski Akt Dostępności zacznie obowiązywać od 28 czerwca 2025 roku. Za niespełnienie wymagań dyrektywy wysokie kary

Zbliża się termin, od którego wszystkie firmy świadczące określone usługi lub sprzedające wybrane produkty będą musiały zapewnić ich dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Od 28 czerwca 2025 r. niespełnienie wymagań może wiązać się z wysokimi grzywnami oraz utratą reputacji.

JDG a spółka z o.o. Którą formę działalności wybrać? [Porównanie]

Podejmując decyzję o własnym biznesie, każdy przedsiębiorca staje przed wyborem formy działalności. Większość z nas waha się pomiędzy jednoosobową działalnością gospodarczą (JDG) a spółką z ograniczoną odpowiedzialnością (sp. z o.o.). Każda z tych form ma swoje plusy i minusy. W artykule spróbuję przybliżyć czym się różnią.

REKLAMA

Pożyczka dla firm: Szansa na rozwój czy ryzyko?

Prowadzisz firmę? Na pewno doświadczasz różnych wyzwań związanych z zarządzaniem własnym biznesem. Zmieniające się trendy, rosnąca konkurencja, potrzeba implementowania nowych technologii – to tylko niektóre z powodów, dla których musisz stale szukać sposobów na rozwój i reklamę. Pytanie nierzadko brzmi, skąd wziąć na to pieniądze?

Prognozy: zamiast powrotu Koniunktury, europejskie firmy może dotknąć fala bankructw na niespotykaną dotąd skalę

Po kilku latach wysokiej inflacji i restrykcyjnej polityki pieniężnej banków centralnych, europejskie przedsiębiorstwa z nadzieją patrzyły na rok 2025, oczekując wreszcie wzrostu gospodarczego. W obecnej sytuacji geopolitycznej trudno jednak zachować optymizm.

REKLAMA