REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

95 proc. klientów już rozgląda się za świątecznymi prezentami

prezenty
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W sklepach już pojawiają się świąteczne dekoracje. Dla handlowców to czas żniw, bo niektórzy w tym okresie zarabiają nawet 1/3 rocznych przychodów. A 95 proc. klientów właśnie w październiku i listopadzie zaczyna rozglądać się za świątecznymi prezentami. 

Święta w handlu, czyli kiedy najczęściej kupujemy prezenty

REKLAMA

Do świąt jeszcze kilka tygodni, ale w niektórych sklepach już widać zbliżającą się Gwiazdkę. Handlowcy z roku na rok coraz wcześniej rozpoczynają najgorętszy sezon sprzedażowy, do czego muszą się odpowiednio wcześniej przygotować. Nic dziwnego, peak świąteczny dla niektórych to 1/3 rocznych przychodów. Aby to zrobić, powinni uwzględnić wszelkie uwarunkowania, które mają wpływ na ich wyniki sprzedażowe, w tym także sposób, w jaki klienci wybierają konkretne produkty. Z badania RetailMeNot wynika, że prawie wszyscy kupujący, bo 96 proc. ankietowanych, koncentrują się na poszukiwaniu inspiracji na świąteczne prezenty już w październiku i listopadzie.  

REKLAMA

Jak wynika z badania dotyczącego zeszłorocznych świąt przeprowadzonego przez firmę Statista, wśród upominków pod choinkę można wymienić kilka evergreenów, które zawsze powinny się sprawdzić. W ubiegłym roku najczęściej kupowane były ubrania i akcesoria (wskazało je 77 proc. ankietowanych), zabawki (77 proc.) oraz karty upominkowe (76 proc.). Znajdujące się poza podium, ale nadal bardzo popularne wybory to jedzenie i napoje (dla 70 proc. badanych), sprzęt elektroniczny i akcesoria (57 proc.) oraz kosmetyki (56 proc.).  

Jak przyciągnąć klienta

REKLAMA

Jak przyciągnąć uwagę kupujących, aby wybrali dany produkt zamiast konkurencyjnego? Jednym ze sposobów jest zrozumienie, skąd czerpią inspiracje. Według badania RetailMeNot, 55 proc. klientów polega na rekomendacjach od przyjaciół i rodziny, 46 proc. przeszukuje sklepowe witryny, a kolejne 45 proc. korzysta z internetowych sklepów i aplikacji, aby znaleźć idealne prezenty. 

– Fakt, że co drugi kupujący z uwagą obserwuje witryny sklepowe i półki podczas zakupów, to dla detalistów niezwykle ważna wskazówka. Informacja, że mają one tak duże znaczenie, skłania handlowców i producentów do budowania najlepszej ekspozycji produktów w sklepie, ułatwiając kupującym ich odnalezienie – tłumaczy Adam Sienkiewicz, Head of Sales z Sagra Technology, firmy specjalizującej się w systemach IT dla sektora handlowego. – Świetnym przykładem może być technologia image recognition wykorzystywana do kontrolowania merchandisingu ekspozycji w sklepie. Pozwala na automatyzację monitoringu i utrzymanie stanu rzeczy zgodnie z ustalonym standardem – dodaje ekspert.   

Influencer "podpowie" co kupić

Co jeszcze wpływa na wybór prezentów przez kupujących? Influencerzy stanowią źródło inspiracji dla połowy z nich. Ponadto, aż 85 proc. badanych przyznaje, że atrakcyjne oferty specjalne mają decydujący wpływ na ich decyzje zakupowe i potrafią zachęcić do zakupu produktów, o których wcześniej nie mieli pojęcia. Dlatego przed świętami detaliści intensywnie korzystają z promocji i specjalnych ofert. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dziś najważniejsze jest przyciągnięcie uwagi klienta w sklepie, szczególnie w okresie, kiedy w sklepach robi się tłoczno, jak weekendy czy przedświąteczne dni. W przeprowadzeniu wszelkich promocji czy akcji specjalnych świetnie sprawdzają się systemy SFA (Sales Force Automation), automatyzujące działania sprzedażowe. Dzięki nim producenci mogą nie tylko zaplanować promocję, ale także ją zrealizować i podsumować razem z detalistą. Co więcej, jeśli gromadzą oni rzetelne dane, mogą je następnie wykorzystywać w zaawansowanych analizach umożliwiających tworzenie prognoz i lepsze planowanie wszelkich akcji promocyjnych w przyszłości – podsumowuje Adam Sienkiewicz. 

Większość konsumentów, aż 95 proc., planuje w tym roku rozpocząć świąteczne zakupy w listopadzie. Tylko 5 proc. badanych przez RetailMeNot decyduje się na odłożenie zakupów aż do grudnia. Skąd pomysł na wcześniejsze zaplanowanie świątecznego zaopatrzenia? Połowa z pytanych o to osób, czyli 51 proc., robi to, aby mieć pewność, że zdążą na czas, podczas gdy 60 proc. planuje rozciągnięcie wydatków w czasie ze względu na ograniczenia budżetowe. 

 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA