REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

95 proc. klientów już rozgląda się za świątecznymi prezentami

prezenty
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W sklepach już pojawiają się świąteczne dekoracje. Dla handlowców to czas żniw, bo niektórzy w tym okresie zarabiają nawet 1/3 rocznych przychodów. A 95 proc. klientów właśnie w październiku i listopadzie zaczyna rozglądać się za świątecznymi prezentami. 

Święta w handlu, czyli kiedy najczęściej kupujemy prezenty

REKLAMA

Do świąt jeszcze kilka tygodni, ale w niektórych sklepach już widać zbliżającą się Gwiazdkę. Handlowcy z roku na rok coraz wcześniej rozpoczynają najgorętszy sezon sprzedażowy, do czego muszą się odpowiednio wcześniej przygotować. Nic dziwnego, peak świąteczny dla niektórych to 1/3 rocznych przychodów. Aby to zrobić, powinni uwzględnić wszelkie uwarunkowania, które mają wpływ na ich wyniki sprzedażowe, w tym także sposób, w jaki klienci wybierają konkretne produkty. Z badania RetailMeNot wynika, że prawie wszyscy kupujący, bo 96 proc. ankietowanych, koncentrują się na poszukiwaniu inspiracji na świąteczne prezenty już w październiku i listopadzie.  

REKLAMA

Jak wynika z badania dotyczącego zeszłorocznych świąt przeprowadzonego przez firmę Statista, wśród upominków pod choinkę można wymienić kilka evergreenów, które zawsze powinny się sprawdzić. W ubiegłym roku najczęściej kupowane były ubrania i akcesoria (wskazało je 77 proc. ankietowanych), zabawki (77 proc.) oraz karty upominkowe (76 proc.). Znajdujące się poza podium, ale nadal bardzo popularne wybory to jedzenie i napoje (dla 70 proc. badanych), sprzęt elektroniczny i akcesoria (57 proc.) oraz kosmetyki (56 proc.).  

Jak przyciągnąć klienta

REKLAMA

Jak przyciągnąć uwagę kupujących, aby wybrali dany produkt zamiast konkurencyjnego? Jednym ze sposobów jest zrozumienie, skąd czerpią inspiracje. Według badania RetailMeNot, 55 proc. klientów polega na rekomendacjach od przyjaciół i rodziny, 46 proc. przeszukuje sklepowe witryny, a kolejne 45 proc. korzysta z internetowych sklepów i aplikacji, aby znaleźć idealne prezenty. 

– Fakt, że co drugi kupujący z uwagą obserwuje witryny sklepowe i półki podczas zakupów, to dla detalistów niezwykle ważna wskazówka. Informacja, że mają one tak duże znaczenie, skłania handlowców i producentów do budowania najlepszej ekspozycji produktów w sklepie, ułatwiając kupującym ich odnalezienie – tłumaczy Adam Sienkiewicz, Head of Sales z Sagra Technology, firmy specjalizującej się w systemach IT dla sektora handlowego. – Świetnym przykładem może być technologia image recognition wykorzystywana do kontrolowania merchandisingu ekspozycji w sklepie. Pozwala na automatyzację monitoringu i utrzymanie stanu rzeczy zgodnie z ustalonym standardem – dodaje ekspert.   

Influencer "podpowie" co kupić

Co jeszcze wpływa na wybór prezentów przez kupujących? Influencerzy stanowią źródło inspiracji dla połowy z nich. Ponadto, aż 85 proc. badanych przyznaje, że atrakcyjne oferty specjalne mają decydujący wpływ na ich decyzje zakupowe i potrafią zachęcić do zakupu produktów, o których wcześniej nie mieli pojęcia. Dlatego przed świętami detaliści intensywnie korzystają z promocji i specjalnych ofert. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dziś najważniejsze jest przyciągnięcie uwagi klienta w sklepie, szczególnie w okresie, kiedy w sklepach robi się tłoczno, jak weekendy czy przedświąteczne dni. W przeprowadzeniu wszelkich promocji czy akcji specjalnych świetnie sprawdzają się systemy SFA (Sales Force Automation), automatyzujące działania sprzedażowe. Dzięki nim producenci mogą nie tylko zaplanować promocję, ale także ją zrealizować i podsumować razem z detalistą. Co więcej, jeśli gromadzą oni rzetelne dane, mogą je następnie wykorzystywać w zaawansowanych analizach umożliwiających tworzenie prognoz i lepsze planowanie wszelkich akcji promocyjnych w przyszłości – podsumowuje Adam Sienkiewicz. 

Większość konsumentów, aż 95 proc., planuje w tym roku rozpocząć świąteczne zakupy w listopadzie. Tylko 5 proc. badanych przez RetailMeNot decyduje się na odłożenie zakupów aż do grudnia. Skąd pomysł na wcześniejsze zaplanowanie świątecznego zaopatrzenia? Połowa z pytanych o to osób, czyli 51 proc., robi to, aby mieć pewność, że zdążą na czas, podczas gdy 60 proc. planuje rozciągnięcie wydatków w czasie ze względu na ograniczenia budżetowe. 

 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA