REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

95 proc. klientów już rozgląda się za świątecznymi prezentami

prezenty
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W sklepach już pojawiają się świąteczne dekoracje. Dla handlowców to czas żniw, bo niektórzy w tym okresie zarabiają nawet 1/3 rocznych przychodów. A 95 proc. klientów właśnie w październiku i listopadzie zaczyna rozglądać się za świątecznymi prezentami. 

Święta w handlu, czyli kiedy najczęściej kupujemy prezenty

Do świąt jeszcze kilka tygodni, ale w niektórych sklepach już widać zbliżającą się Gwiazdkę. Handlowcy z roku na rok coraz wcześniej rozpoczynają najgorętszy sezon sprzedażowy, do czego muszą się odpowiednio wcześniej przygotować. Nic dziwnego, peak świąteczny dla niektórych to 1/3 rocznych przychodów. Aby to zrobić, powinni uwzględnić wszelkie uwarunkowania, które mają wpływ na ich wyniki sprzedażowe, w tym także sposób, w jaki klienci wybierają konkretne produkty. Z badania RetailMeNot wynika, że prawie wszyscy kupujący, bo 96 proc. ankietowanych, koncentrują się na poszukiwaniu inspiracji na świąteczne prezenty już w październiku i listopadzie.  

REKLAMA

REKLAMA

Jak wynika z badania dotyczącego zeszłorocznych świąt przeprowadzonego przez firmę Statista, wśród upominków pod choinkę można wymienić kilka evergreenów, które zawsze powinny się sprawdzić. W ubiegłym roku najczęściej kupowane były ubrania i akcesoria (wskazało je 77 proc. ankietowanych), zabawki (77 proc.) oraz karty upominkowe (76 proc.). Znajdujące się poza podium, ale nadal bardzo popularne wybory to jedzenie i napoje (dla 70 proc. badanych), sprzęt elektroniczny i akcesoria (57 proc.) oraz kosmetyki (56 proc.).  

Jak przyciągnąć klienta

Jak przyciągnąć uwagę kupujących, aby wybrali dany produkt zamiast konkurencyjnego? Jednym ze sposobów jest zrozumienie, skąd czerpią inspiracje. Według badania RetailMeNot, 55 proc. klientów polega na rekomendacjach od przyjaciół i rodziny, 46 proc. przeszukuje sklepowe witryny, a kolejne 45 proc. korzysta z internetowych sklepów i aplikacji, aby znaleźć idealne prezenty. 

– Fakt, że co drugi kupujący z uwagą obserwuje witryny sklepowe i półki podczas zakupów, to dla detalistów niezwykle ważna wskazówka. Informacja, że mają one tak duże znaczenie, skłania handlowców i producentów do budowania najlepszej ekspozycji produktów w sklepie, ułatwiając kupującym ich odnalezienie – tłumaczy Adam Sienkiewicz, Head of Sales z Sagra Technology, firmy specjalizującej się w systemach IT dla sektora handlowego. – Świetnym przykładem może być technologia image recognition wykorzystywana do kontrolowania merchandisingu ekspozycji w sklepie. Pozwala na automatyzację monitoringu i utrzymanie stanu rzeczy zgodnie z ustalonym standardem – dodaje ekspert.   

REKLAMA

Influencer "podpowie" co kupić

Co jeszcze wpływa na wybór prezentów przez kupujących? Influencerzy stanowią źródło inspiracji dla połowy z nich. Ponadto, aż 85 proc. badanych przyznaje, że atrakcyjne oferty specjalne mają decydujący wpływ na ich decyzje zakupowe i potrafią zachęcić do zakupu produktów, o których wcześniej nie mieli pojęcia. Dlatego przed świętami detaliści intensywnie korzystają z promocji i specjalnych ofert. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dziś najważniejsze jest przyciągnięcie uwagi klienta w sklepie, szczególnie w okresie, kiedy w sklepach robi się tłoczno, jak weekendy czy przedświąteczne dni. W przeprowadzeniu wszelkich promocji czy akcji specjalnych świetnie sprawdzają się systemy SFA (Sales Force Automation), automatyzujące działania sprzedażowe. Dzięki nim producenci mogą nie tylko zaplanować promocję, ale także ją zrealizować i podsumować razem z detalistą. Co więcej, jeśli gromadzą oni rzetelne dane, mogą je następnie wykorzystywać w zaawansowanych analizach umożliwiających tworzenie prognoz i lepsze planowanie wszelkich akcji promocyjnych w przyszłości – podsumowuje Adam Sienkiewicz. 

Większość konsumentów, aż 95 proc., planuje w tym roku rozpocząć świąteczne zakupy w listopadzie. Tylko 5 proc. badanych przez RetailMeNot decyduje się na odłożenie zakupów aż do grudnia. Skąd pomysł na wcześniejsze zaplanowanie świątecznego zaopatrzenia? Połowa z pytanych o to osób, czyli 51 proc., robi to, aby mieć pewność, że zdążą na czas, podczas gdy 60 proc. planuje rozciągnięcie wydatków w czasie ze względu na ograniczenia budżetowe. 

 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA