REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Handel w czasach zawirowań

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Czy można rozwijać biznes w dobie wojny i inflacji?
Czy można rozwijać biznes w dobie wojny i inflacji?
Konrad Żelazowski
dziennik.pl

REKLAMA

REKLAMA

Gdy wydawało się, że kryzys wywołany pandemią ustępuje miejsca stabilizacji, popyt się odradza i powoli znikają utrudnienia w dostawach, światową gospodarką wstrząsnęły skutki wojny. Wydarzenia te pokazały, jak bardzo gospodarki są od siebie zależne i połączone w skomplikowaną sieć relacji handlowych.

Ograniczenie ryzyka transakcyjnego

REKLAMA

Handel to złożona i dynamiczna branża, obejmująca szeroki zakres działań, od pozyskiwania towarów od producentów i przetwórców przez negocjowanie umów z nabywcami, po zarządzanie logistyką i wysyłką tych towarów. Odpowiednie podejście wymaga nie tylko znajomości przepisów i regulacji dotyczących międzynarodowego handlu, ale także zdolności do przewidywania trendów rynkowych. Jest to kluczowe w celu podejmowania decyzji odnośnie kupna lub sprzedaży towaru w najlepszym momencie i najkorzystniejszej cenie.

REKLAMA

- Ze względu na wahania w poziomach popytu i podaży, ceny surowców zmieniają się bezustannie. Należy pamiętać o wielu czynnikach wpływających na cenę, tj. zjawiska pogodowe, zmiany kursów walut, globalny wzrost gospodarczy czy koszty transportu i magazynowania. Warto mieć na uwadze ryzyko, które wiąże się z dokonywaniem transakcji, gdyż cena towaru może zmienić się w ciągu zaledwie pięciu sekund. Jest ono jednak nieodłącznym elementem każdego biznesu - mówi Łukasz Klażyński, Foodcom S.A.

Obustronne korzyści 

Efektywny obrót towarami odgrywa ważną rolę w gospodarce światowej, zapewniając producentom, eksporterom, importerom i konsumentom dostęp do produktów, których dany kraj nie jest w stanie wyprodukować (np. ze względów klimatycznych). Dlatego firmy handlowe zawierają umowy (kontrakty terminowe) z dostawcami, w których obie strony transakcji zobowiązują się do kupna lub sprzedaży towaru w wyznaczonym terminie, po z góry określonej cenie. Dzięki temu nabywcy ograniczają ryzyko jej zmiany w przyszłości, a podmioty handlowe mają możliwość zaopatrzyć swoje magazyny potrzebną ilością towaru.

Adaptacja do dynamicznych zmian 

REKLAMA

Dzisiejsza rzeczywistość przypomina stąpanie po ruchomych piaskach, gdzie każdy krok jest ryzykowny, szczególnie gdy jest gwałtowny, szybki i nieprzemyślany. W czasach zdefiniowanych przez niepewność, każda firma powinna być przygotowana na wszelkie zagrożenia i szanse, związane ze zmienną sytuacją rynkową. Pozwala to dostosować działalność do nowych warunków i szybko reagować na pojawiające się wstrząsy i wyzwania. W tym celu kluczowa jest m.in. wiedza na temat funkcjonowania rynku, globalnego łańcucha dostaw czy znajomość potrzeb i oczekiwań klientów oraz tego jak reagują oni na zmiany gospodarcze. 

- Należy nie tylko obserwować aktualne trendy, ale wnikliwie analizować wydarzenia z przeszłości oraz to jaki mają wpływ na teraźniejszość. Szczególnie w czasach dużej niestabilności rynku, rwących się łańcuchów dostaw czy problemów z dostępnością surowców, warto stawiać na współpracę z firmami zapewniającymi bezpieczeństwo biznesu – podkreśla Łukasz Klażyński.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Foodcom S.A.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA