| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > biznes

Temat: działalność gospodarcza

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu działalność gospodarcza. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące działalność gospodarcza.

Podróbki towarów powodują milardowe straty legalnej gospodarki UE

Aktualizacja: 06.06.2019

Według nowych danych szacunkowych Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), bezpośrednie roczne straty z powodu podrabiania i piractwa w 11 kluczowych sektorach gospodarki UE to aż 261 mld złotych. »

Polski biznes nieprzygotowany na brexit

Aktualizacja: 25.03.2019

Do dziś wiele firm nie podjęło żadnych kroków, aby zabezpieczyć własne interesy przed skutkami brexitu bez umowy. Niestety, bierność tych przedsiębiorstw wpłynie negatywnie na firmy, które przygotowały się na brexit i w efekcie może wydłużyć nawet 6-dniowe kolejki w portach. Międzynarodowy operator logistyczny apeluje do polskich firm o podjęcie stosownych działań. »

Brexit - jak wpłynie na polski biznes?

Aktualizacja: 05.10.2018

Impas w rozmowach pomiędzy Wielką Brytanią a Unią Europejską w sprawie warunków przeprowadzenia Brexitu może wywołać poważne konsekwencje dla wielu polskich firm. Skutki Brexitu będą na pewno odczuwalne zarówno w skali makro, a także mikro - na czym może ucierpieć polski biznes. »

Wzrost zainteresowania zakładaniem własnego biznesu

Aktualizacja: 13.08.2018

W Polsce każdego dnia rejestruje się ponad 900 nowych jednoosobowych działalności gospodarczych, czyli o ponad 100 więcej niż dwa czy trzy lata temu. Ogólna liczba samozatrudnionych osiągnęła 3,043 mln. Duże zainteresowanie pracą na własny rachunek to efekt zmian i nowych trendów na rynku pracy, takich jak gospodarka fuch, czyli gig economy. »

Jak budować relacje biznesowe? Ważna jest otwartość i zadawanie pytań

Aktualizacja: 27.07.2018

Niektórym wydaje się, że skuteczność w kontaktach biznesowych jest uzależniona głównie od tego, jak dobrze opanowało się techniki perswazji, a czasem i manipulacji. Tymczasem w perspektywie długofalowej nie do przecenienia jest umiejętność stworzenia dobrej atmosfery w rozmowie. W jaki sposób zadbać o budowanie relacji z klientami i partnerami biznesowymi? »

3 częste błędy w startupach

Aktualizacja: 20.09.2017

W ostatnich latach powstaje w Polsce bardzo dużo startupów. Sprzyja im dobra sytuacja ekonomiczna i względna łatwość w pozyskaniu środków na inwestycje. Swoich sił próbują w wielu segmentach rynku, odnosząc często spore sukcesy, nie tylko w kraju, ale i za granicą. »

Crossing the Baltic Sea – seminarium dla polsko-szwedzkiego biznesu

Aktualizacja: 17.03.2017

23 marca w Sztokholmie i 6 kwietnia w Gdyni odbędą się organizowane przez Rödl & Partner seminaria o nazwie „Crossing the Baltic Sea”. Dedykowane są one szwedzkim przedsiębiorcom zainteresowanym inwestowaniem w Polsce i polskim, których interesuje lokowanie kapitału w Szwecji. Rödl & Partner, wraz z partnerami wydarzenia, doradzi uczestnikom jak najsprawniej taki proces przeprowadzić. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia. »

Brytyjskie terytoria zależne przyjazne firmom

Aktualizacja: 07.11.2016

Jeżeli chodzi o przyjazne biznesowi, a zależne od Wielkiej Brytanii kraje, to dobrym wyjściem będzie Gibraltar. Inne możliwe jurysdykcje to np. Brytyjskie Wyspy Dziewicze, Kajmany, Bermudy, Anguilla, czy też brytyjskie dependencje takie jak Man, Guernsey i Jersey. »

Bezpłatna konferencja OpusNet dla przedsiębiorstw działających w regionie mazowieckim

Aktualizacja: 06.11.2015

19 listopada 2015 r. w Centrum Konferencyjno-biznesowym w Warszawie przy ul. Brackiej 9 odbędzie się bezpłatna konferencja dla przedsiębiorstw działających w regionie mazowieckim. Podczas obrad będzie można dowiedzieć się m.in. jak wejść na rynki zagraniczne, efektywnie prowadzić działalność na terenie Polski i chronić majątek firmowy. Zostaną omówione również możliwości ekspansji polskich przedsiębiorców na kraje Zatoki Perskiej. »

Krajowy Program Reform stawia na biznes

Aktualizacja: 29.04.2015

Działania zaplanowane na lata 2015-2016 mają wesprzeć polski biznes oraz realizować cele strategii „Europa 2020” w zakresie zatrudnienia, nakładów na badania i rozwój, energii i klimatu, edukacji oraz przeciwdziałania ubóstwu. »

Tworzenie sklepu internetowego – jakie pytania zadawać klientom i sobie?

Aktualizacja: 17.11.2011

Pewne stare porzekadło: „Kto pyta – nie błądzi”, sprawdza się w każdym biznesie, również tym elektronicznym. Zadawanie pytań klientom poprzez krótkie ankiety, ale również zadawanie pytań samemu sobie i późniejsza interpretacja odpowiedzi może sprawić, że z płaskiego i mało dochodowego biznesu stworzymy prawdziwą, prężnie rozwijającą się i szanowaną przez klientów markę. Jak tego dokonać? »

Jak odpowiednio zbudować miarodajną ankietę on-line?

Aktualizacja: 17.11.2011

Ankiety on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji, ale nieprawidłowe skonstruowanie badania może sprawić, że wydane pieniądze wylądują w błocie. Najważniejsze jest odpowiednie skonstruowanie ankiety, dobranie odpowiednich pytań i zadbanie o szczegóły. Dopiero wtedy wyniki ankiety będą dla nas przydatne, a ankieterzy zadowoleni. Na jakie detale zwrócić uwagę? »

Klienci sklepów internetowych – na jakie typy się dzielą?

Aktualizacja: 17.11.2011

Dla wielu osób klient to klient: przychodzi do sklepu, ogląda półki, kupuje lub wychodzi – proste. Prawda jest jednak taka, że klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów. Nie jest to może zbyt grzeczne, segregować klientów i przypisywać ich do danej grupy, ale poznanie typu klienta już na starcie pomoże nam sprostać jego wymaganiom i sprawić, aby był zadowolony nie tylko z zakupionego towaru, ale i z obsługi sklepu. Jak więc podzielić klientów na grupy? »

Jak założyć e-sklep? - marża

Aktualizacja: 17.11.2011

Prowadząc sklep internetowy, podobnie jak każdą działalność gospodarczą naszym głównym celem jest wypracowanie możliwie jak największego zysku. Oczywiście w zależności od charakteru prowadzonej działalności tj. produkcyjnej, handlowej, czy usługowej droga prowadząca do tego celu może być odmienna. I tak na przykład prowadząc e-sklep (działalność handlowa) główne źródło zysku stanowi marża od sprzedawanych produktów. »

Jak założyć e-sklep? - wybór platformy sklepu

Aktualizacja: 17.11.2011

Zastanawiając się nad platformą sklepową trzeba sobie uzmysłowić, że tak naprawdę nie ma idealnego przepisu gwarantującego dokonanie optymalnego wyboru. Wszystko zależy od rodzaju branży, w której zamierzamy handlować. W jednym sklepie wymaga się pewnych funkcjonalności, które w innym są całkowicie zbędne. W związki z tym, chcąc zapewnić sobie najlepsze rozwiązanie powinniśmy wynająć firmę, która stworzy nasz sklep od podstaw. Jest to jednak bardzo kosztowne rozwiązanie. W takim razie chcąc działać szybko i tanio powinniśmy się zdecydować na jedno z gotowych i o wiele tańszych rozwiązań. Co zatem wybrać? »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Nowodworski Estates

Biuro Nieruchomości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »