| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: bezpieczeństwo

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu bezpieczeństwo. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące bezpieczeństwo.

Przez jakie usterki auto nie przejdzie przeglądu technicznego?

Aktualizacja: 15.04.2013

Przed wizytą u diagnosty warto sprawdzić kilka elementów auta, które najczęściej są powodem negatywnego wyniku przeglądu technicznego. Odpowiednio przygotowane auto nie powinno mieć trudności z przedłużeniem badań technicznych. »

Nowe Audi A3 Sportback

Aktualizacja: 19.02.2013

Do gamy nowego Audi A3 dołączyła właśnie bardziej rodzinna odmiana. Nazwa Sportback oznacza dodatkowe kilogramy za sprawą drugiej pary drzwi i dodatkowe centymetry przez większy rozstaw osi. Czy w pięciodrzwiowym Audi A3 jest jakiś sport? »

Geometria kół w 3D. Jak to działa?

Aktualizacja: 26.02.2013

Ustawianie zbieżności kół i osi jezdnych auta w technologii trójwymiarowego modelowania zapewnia, szybki (poniżej 5 minut) i dokładny pomiar w bezkablowym systemie. Klient ma możliwość obserwowania pracy mechanika przy regulacji geometrii kół w 3D i wyświetlanych na bieżąco kątów na ekranie udostępnionym w biurze serwisu. »

Amortyzatory samochodowe - fakty i mity

Aktualizacja: 09.08.2012

Najważniejszym zadaniem amortyzatora, jak wskazuje nazwa, jest amortyzowanie, czyli minimalizowanie wszystkich drgań z elementów sprężystych, np. sprężyn. Z drugiej strony amortyzator ma także zapewnić komfort jazdy, być w miarę możliwości miękki i elastyczny. Amortyzator jest także odpowiedzialny za bezpieczeństwo podróżowania. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze fakty i mity dotyczące amortyzatorów. »

Amortyzatory samochodowe – zasada działania eksploatacja

Aktualizacja: 09.08.2012

Wielu kierowców, mimo że stara się dbać o swoje pojazdy, często nie posiada świadomości i kompletu informacji na temat istotnej roli amortyzatorów dla komfortu oraz bezpieczeństwa jazdy. Nieodpowiedni dobór amortyzatorów lub brak właściwej pielęgnacji tego mechanizmu niejednokrotnie przyczynia się do powstania poważnych uszkodzeń samochodu i co istotne – wypadków drogowych. »

Jak działa system DNA w autach Alfa Romeo?

Aktualizacja: 15.03.2012

Auta z logo Alfa Romeo od wielu lat charakteryzuje oryginalny wygląd i sportowy charakter. W najnowszych modelach takich jak Giulietta czy MiTo instalowany jest system DNA, który umożliwia zmianę trybu pracy głównych mechanizmów auta. Jak działa DNA? »

Jak poprawić seryjne zawieszenie?

Aktualizacja: 04.11.2011

Seryjne zawieszenie jest tak zestrojone, żeby było uniwersalne. Nastawy są wyśrodkowane pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia. W większości przypadków to rozwiązanie optymalne gwarantujące maksimum bezpieczeństwa . Co jednak zrobić, gdy praca zawieszenie nie spełnia naszych oczekiwań? »

Czy sprężyny mogą się wybić? Jak rozpoznać, że trzeba je wymienić?

Aktualizacja: 20.05.2011

Kierowcy bardzo często zapominają, że sprężyny nie są elementem wiecznym. One też ulegają zużyciu i to szybciej, niż większość z nas się spodziewa. Jak ocenić stopień zużycia sprężyn i kiedy należy się im wymiana? »

Jak działają sprężyny progresywne? Czy warto je kupić?

Aktualizacja: 12.05.2011

Sprężyny progresywne to takie, które w zależności od stopnia ugięcia mają inną charakterystykę pracy. W praktyce stosuje się je głównie po to, żeby pogodzić wyższy poziom komfortu z bezpiecznym prowadzeniem w sytuacjach ekstremalnych. Czy warto zamontować takie sprężyny jako cześć zamienną? »

Dlaczego czuć wibracje na kierownicy? Co się popsuło?

Aktualizacja: 08.08.2011

Wibracje na kierownicy są nieprzyjemne, ale i niebezpieczne. To poważne ostrzeżenie, że z układem jezdnym naszego samochodu jest coś nie tak. Co wywołuje wibracje, dlaczego wibracje przenoszą się na kierownicę i jak można naprawić najbardziej popularne i powszechnie spotykane usterki? Oto nasz poradnik. »

Jak stosować pierścienie dystansowe?

Aktualizacja: 12.05.2011

Pierścienie dystansowe stosuje się dla poszerzenia rozstawu kół lub w przypadku, gdy należy odsunąć tarczę felgi od piasty czy zacisków hamulcowych. Stosowanie pierścieni jest powszechne w sporcie motorowym, ale dozwolone również na publicznych drogach. Dla własnego bezpieczeństwa trzeba wiedzieć, jak stosować popularne dystanse! »

Zawieszenie pneumatyczne – czy jest bardziej awaryjne od konwencjonalnego?

Aktualizacja: 12.05.2011

Zawieszenie pneumatyczne jest powszechnie stosowane w samochodach osobowych już od ponad 30 lat. Takie rozwiązanie gwarantuje wyższy komfort jazdy oraz dużą ładowność. Pneumatyka jest trwała, ale ma i swoje wady. Wymaga systematycznej kontroli i obsługi, bez tego może być źródłem wielu problemów. »

Jak poprawić seryjne zawieszenie?

Aktualizacja: 24.03.2011

Seryjne zawieszenie jest tak zestrojone, żeby było uniwersalne. Nastawy są wyśrodkowane pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia. W większości przypadków to rozwiązanie optymalne gwarantujące maksimum bezpieczeństwa. Co jednak zrobić, gdy praca zawieszenia nie spełnia naszych oczekiwań? »

Co się dzieje gdy geometria auta jest nieprawidłowa? Jak zachowuje się auto ze źle ustawioną geometrią?

Aktualizacja: 17.03.2011

Na zjawisko jednostronnego ściągania auta podczas jazdy wpływ ma zmiana ustawienia koła w stosunku do nawierzchni drogi. Kryją się za tym nieprawidłowości w geometrii koła. »

Jak sprawdzić stan drążków kierowniczych przed zakupem auta? Porada eksperta

Aktualizacja: 24.02.2011

Zbyt duże luzy na kierownicy mogą w bardzo poważny sposób utrudniać użytkowanie auta. Ich stan ma także duży wpływ na bezpieczeństwo podróżujących. Sprawdźmy zatem, czy w samochodzie, który chcemy kupić, nie ma miejsca taka sytuacja. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

HRM partners

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »