REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego polskie fintechy nie są bezpieczne?

Z danych EmailLabs wynika, że aż 73% fintechów nie posiada prawidłowo skonfigurowanego protokołu DMARC.
Z danych EmailLabs wynika, że aż 73% fintechów nie posiada prawidłowo skonfigurowanego protokołu DMARC.

REKLAMA

REKLAMA

Aż 72% fintechów nie posiada wystarczających zabezpieczeń poczty elektronicznej – wynika z badań EmailLabs. W efekcie klienci tych firm narażeni są na ataki phishingowe.

Bramki płatności pod lupą

REKLAMA

Analitycy EmailLabs przeanalizowali zabezpieczenia poczty elektronicznej stosowane przez popularne fintechy. Pod lupę wzięto firmy udzielające pożyczki, sprzedające ubezpieczenia, bramki płatności, a także serwisy crowdfundingowe i podmioty odpowiedzialne za cyberbezpieczeństwo, w tym bezpieczny obieg dokumentów B2B.

REKLAMA

Sprawdziliśmy, ile firm korzysta z najbardziej podstawowych zabezpieczeń takich jak SPF czy DKIM a ile z bardziej zaawansowanych mechanizmów ochrony poczty elektronicznej takich jak np. DMARC. Na świecie są one coraz częściej stosowane szczególnie w przypadku wysyłania e-maili transakcyjnych zawierających np. potwierdzenia płatności, rejestracji, dane logowania, etc. Z badań jednoznacznie wynika, że część fintechów nie przykłada się wystarczająco do ochrony danych klientów, mimo, że rozwiązania technologiczne są dziś bardzo łatwe do wdrożenia i kosztowo znajdują się w zasięgu nawet niewielkich firm – mówi Katarzyna Garbaciak, dyrektor zarządzająca EmailLabs.

Każdy chroni się jak może

REKLAMA

Z analiz firmy wynika, że zdecydowana większość polskich fintechów (81%) posiada prawidłowo wdrożonego SPF-a. To najprostszy system zabezpieczający serwery SMTP. Zła wiadomość jest taka, że w przypadku aż 46% firm, które deklarują posiadanie SPF, konfiguracja protokołu jest „dziurawa”. To sprawia, że część maili niepochodzących od upoważnionego nadawcy może trafić zamiast spamu wprost do naszej skrzynki odbiorczej.

-  Z jednej strony wiele fintechów to wciąż start-upy, firmy, które powstały 2-3 lata temu, więc dopiero doskonalą swoje procesy, także w obszarze bezpieczeństwa. Z drugiej konkurując z bankami muszą wdrożyć przynajmniej podstawowe rozwiązania – albo we własnym zakresie albo korzystając z zewnętrznych usług i serwerów SMTP. Trzeba pamiętać, że pandemia spowodowała prawdziwy wysyp ataków w sieci a fintechy są najczęściej po bankach i służbie zdrowia atakowanym sektorem – zwraca uwagę Katarzyna Garbaciak z EmailLabs.    

Nie najlepiej radzą sobie fintechy z bardziej zaawansowanymi zabezpieczeniami. Aż 72% nie posiada albo posiada błędnie skonfigurowany protokół DKIM. To dodatkowe zabezpieczenie wskazujące czy wiadomość́ wysłana z danej domeny została rzeczywiście wysłana przez prawdziwego nadawcę. DKIM nie tylko zwiększa ryzyko podszycia się pod daną Brak domenę, ale sprawia też, że nawet najbardziej wartościowe treści od zaufanych nadawców trafiają̨ do spamu lub zostają̨ zablokowane przez operatora poczty elektronicznej. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlaczego firmy nie widzą potrzeby ochrony?

Z danych EmailLabs wynika też, że aż 73% fintechów nie posiada prawidłowo skonfigurowanego protokołu DMARC.

DMARC to światowy standard, najbardziej zaawansowany mechanizm ochrony poczty, który jest wspierany przez liderów takich jak Google, Microsoft czy Yahoo i rekomendowany także przez EmailLabs. Prawidłowe ustawienie DMARC gwarantuje, że nikt nie będzie mógł się podszyć pod daną domenę.  To z jednej strony skuteczny sposób na walkę z cyberprzestępcami, z drugiej na poprawę dostarczalności maili, bo te, które posiadają DMARC-a, traktowane są jako wiarygodne przez operatorów pocztowych.

- Są dwa powody braku stosowania zabezpieczeń: często firmy po prostu zakładają, że nic się nie stanie i ich punkt widzenia zmienia się zwykle w momencie wystąpienia incydentu. Niekiedy jest tak, że brakuje im też zwyczajnie kompetencji wewnątrz organizacji. Warto jednak zauważyć, że dzięki rozwojowi technologii, gwarantujące bezpieczeństwo zewnętrzne serwery SMTP można wdrożyć i zintegrować z e-sklepem w ciągu zaledwie kilku minut. Nie bez znaczenia jest także know-how ekspertów, którzy doradzą, jak skonfigurować wszystkie uwierzytelnienia.  – zwraca uwagę Katarzyna Garbaciak.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA