REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego polskie fintechy nie są bezpieczne?

Subskrybuj nas na Youtube
Z danych EmailLabs wynika, że aż 73% fintechów nie posiada prawidłowo skonfigurowanego protokołu DMARC.
Z danych EmailLabs wynika, że aż 73% fintechów nie posiada prawidłowo skonfigurowanego protokołu DMARC.

REKLAMA

REKLAMA

Aż 72% fintechów nie posiada wystarczających zabezpieczeń poczty elektronicznej – wynika z badań EmailLabs. W efekcie klienci tych firm narażeni są na ataki phishingowe.

Bramki płatności pod lupą

REKLAMA

Analitycy EmailLabs przeanalizowali zabezpieczenia poczty elektronicznej stosowane przez popularne fintechy. Pod lupę wzięto firmy udzielające pożyczki, sprzedające ubezpieczenia, bramki płatności, a także serwisy crowdfundingowe i podmioty odpowiedzialne za cyberbezpieczeństwo, w tym bezpieczny obieg dokumentów B2B.

REKLAMA

Sprawdziliśmy, ile firm korzysta z najbardziej podstawowych zabezpieczeń takich jak SPF czy DKIM a ile z bardziej zaawansowanych mechanizmów ochrony poczty elektronicznej takich jak np. DMARC. Na świecie są one coraz częściej stosowane szczególnie w przypadku wysyłania e-maili transakcyjnych zawierających np. potwierdzenia płatności, rejestracji, dane logowania, etc. Z badań jednoznacznie wynika, że część fintechów nie przykłada się wystarczająco do ochrony danych klientów, mimo, że rozwiązania technologiczne są dziś bardzo łatwe do wdrożenia i kosztowo znajdują się w zasięgu nawet niewielkich firm – mówi Katarzyna Garbaciak, dyrektor zarządzająca EmailLabs.

Każdy chroni się jak może

REKLAMA

Z analiz firmy wynika, że zdecydowana większość polskich fintechów (81%) posiada prawidłowo wdrożonego SPF-a. To najprostszy system zabezpieczający serwery SMTP. Zła wiadomość jest taka, że w przypadku aż 46% firm, które deklarują posiadanie SPF, konfiguracja protokołu jest „dziurawa”. To sprawia, że część maili niepochodzących od upoważnionego nadawcy może trafić zamiast spamu wprost do naszej skrzynki odbiorczej.

-  Z jednej strony wiele fintechów to wciąż start-upy, firmy, które powstały 2-3 lata temu, więc dopiero doskonalą swoje procesy, także w obszarze bezpieczeństwa. Z drugiej konkurując z bankami muszą wdrożyć przynajmniej podstawowe rozwiązania – albo we własnym zakresie albo korzystając z zewnętrznych usług i serwerów SMTP. Trzeba pamiętać, że pandemia spowodowała prawdziwy wysyp ataków w sieci a fintechy są najczęściej po bankach i służbie zdrowia atakowanym sektorem – zwraca uwagę Katarzyna Garbaciak z EmailLabs.    

Nie najlepiej radzą sobie fintechy z bardziej zaawansowanymi zabezpieczeniami. Aż 72% nie posiada albo posiada błędnie skonfigurowany protokół DKIM. To dodatkowe zabezpieczenie wskazujące czy wiadomość́ wysłana z danej domeny została rzeczywiście wysłana przez prawdziwego nadawcę. DKIM nie tylko zwiększa ryzyko podszycia się pod daną Brak domenę, ale sprawia też, że nawet najbardziej wartościowe treści od zaufanych nadawców trafiają̨ do spamu lub zostają̨ zablokowane przez operatora poczty elektronicznej. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlaczego firmy nie widzą potrzeby ochrony?

Z danych EmailLabs wynika też, że aż 73% fintechów nie posiada prawidłowo skonfigurowanego protokołu DMARC.

DMARC to światowy standard, najbardziej zaawansowany mechanizm ochrony poczty, który jest wspierany przez liderów takich jak Google, Microsoft czy Yahoo i rekomendowany także przez EmailLabs. Prawidłowe ustawienie DMARC gwarantuje, że nikt nie będzie mógł się podszyć pod daną domenę.  To z jednej strony skuteczny sposób na walkę z cyberprzestępcami, z drugiej na poprawę dostarczalności maili, bo te, które posiadają DMARC-a, traktowane są jako wiarygodne przez operatorów pocztowych.

- Są dwa powody braku stosowania zabezpieczeń: często firmy po prostu zakładają, że nic się nie stanie i ich punkt widzenia zmienia się zwykle w momencie wystąpienia incydentu. Niekiedy jest tak, że brakuje im też zwyczajnie kompetencji wewnątrz organizacji. Warto jednak zauważyć, że dzięki rozwojowi technologii, gwarantujące bezpieczeństwo zewnętrzne serwery SMTP można wdrożyć i zintegrować z e-sklepem w ciągu zaledwie kilku minut. Nie bez znaczenia jest także know-how ekspertów, którzy doradzą, jak skonfigurować wszystkie uwierzytelnienia.  – zwraca uwagę Katarzyna Garbaciak.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

REKLAMA

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

150 tys. zł dofinansowania! Dla kogo i od kiedy można składać wnioski?

Zakładasz własny biznes, ale brakuje Ci środków na start? Nie musisz od razu brać drogiego kredytu. W Polsce jest kilka źródeł finansowania, które mogą pomóc w uruchomieniu działalności – od dotacji i tanich pożyczek, po prywatnych inwestorów i crowdfunding. Wybór zależy m.in. od tego, czy jesteś bezrobotny, mieszkasz na wsi, czy może planujesz innowacyjny startup.

W pół roku otwarto ponad 149 tys. jednoosobowych firm. Do tego wznowiono przeszło 102 tys. [DANE Z CEIDG]

Jak wynika z danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT), w pierwszej połowie 2025 roku do rejestru CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) wpłynęło 149,1 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. To o 1% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich przypadków było 150,7 tys. Co to oznacza?

Jak liderzy finansowi mogą budować odporność biznesową w czasach niepewności?

Niepewność stała się trwałym elementem globalnego krajobrazu biznesowego. Od napięć geopolitycznych, przez zmienność inflacyjną, po skokowy rozwój technologii – dziś pytaniem nie jest już, czy pojawią się ryzyka, ale kiedy i jak bardzo wpłyną one na organizację. W takim świecie dyrektor finansowy (CFO) musi pełnić rolę strategicznego radaru – nie tylko reagować, ale przewidywać i przekształcać ryzyko w przewagę konkurencyjną. Przedstawiamy pięć praktyk budujących odporność biznesową.

REKLAMA

Strategia Cyberbezpieczeństwa na lata 2025-2029: uwagi Rzecznika MŚP

Rzecznik MŚP ma uwagi do rządowej Strategii Cyberbezpieczeństwa na lata 2025-2029. Zwraca uwagę na zasadę proporcjonalności, obligatoryjne oszacowanie kosztów dla gospodarki narodowej, ocenę wpływu na mikro, małych i średnich przedsiębiorców, a także obowiązek szerokich konsultacji.

Działalność nierejestrowana 2025 - limit. Do jakiej kwoty można prowadzić działalność bez rejestracji? Jak obliczyć przychód w działalności nierejestrowanej?

Działalność nierejestrowana to sposób na legalne dorabianie bez obowiązku zakładania firmy. W 2025 roku możesz sprzedawać swoje produkty lub usługi bez wpisu do CEIDG, o ile spełniasz określone warunki. Ile wynosi limit przychodów i co jeszcze trzeba wiedzieć?

REKLAMA