REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Handel wraca po majówce - zasady bezpiecznych zakupów

Subskrybuj nas na Youtube
To jak bezpieczne są centra handlowe zależy w dużym stopniu od odpowiedzialnego zachowania klientów
To jak bezpieczne są centra handlowe zależy w dużym stopniu od odpowiedzialnego zachowania klientów

REKLAMA

REKLAMA

Zgodnie z rządowym harmonogramem znoszenia obostrzeń związanych z COVID-19, we wtorek, 4 maja zostaną otwarte wszystkie sklepy w centrach handlowych, a także meblowe i budowlane. PRCH przypomina o zasadach bezpiecznych zakupów.

Odmrożony handel i zasady bezpieczeństwa

REKLAMA

4 maja zostaną otwarte wszystkie sklepy w centrach handlowych, a także meblowe i budowlane. Gastronomia nadal będzie działać z opcją na wynos lub w dostawie do połowy maja, od tego terminu zgodnie z zapowiedziami rządu klienci będą mogli korzystać z ogródków na zewnątrz obiektów. Galerie handlowe będą działać w najwyższym reżimie sanitarnym. Wszystkim kupującym przypominamy, że bezpieczeństwo podczas zakupów zależy również od naszego zachowania.

REKLAMA

Polska Rada Centrów Handlowych apeluje o rozsądne korzystanie z możliwości, jakie dają tradycyjne zakupy. Centra handlowe są jednymi z najbezpieczniejszych obiektów w przestrzeni publicznej. Właściciele i zarządzający galeriami handlowymi wykonali ogrom pracy i zainwestowali duże środki, by zapewnić bezpieczeństwo personelowi obiektów i kupującym. Nieruchomości handlowe są dostosowane do wytycznych Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Głównego Inspektora Sanitarnego, a polskie wymogi sanitarne są jednymi z najsurowszych w Europie.

Zasady bezpiecznych zakupów

REKLAMA

Przy wejściach oraz w pasażach zostały udostępnione dyspensery ze środkami do dezynfekcji, a powierzchnie dotykane przez klientów są wiele razy dziennie dezynfekowane. Każdy obiekt handlowy zapewnia klientom dostęp do maseczek. O zasadach bezpiecznych zakupów, konieczności zachowania dystansu, czy prawidłowym myciu rąk przypominają komunikaty głosowe i plansze informacyjne rozmieszczone na terenie galerii, a także pracownicy centrów. Na bieżąco monitorowana jest liczba osób przebywających na terenie danego centrum handlowego i kontrolowane są dopuszczalne limity osób na metr kwadratowy sklepu.

„Właściciele i zarządcy oraz najemcy obiektów handlowych zapraszają do odwiedzania galerii, jednocześnie apelując o rozwagę i odpowiedzialność w trakcie wizyt. Stacjonarne zakupy to obecnie forma wsparcia firm handlowych poszkodowanych w wyniku łącznie prawie półrocznego lockdownu. Ostatnie obostrzenia objęły jeden z najważniejszych dla branży pod kątem sprzedaży okresów w roku, uniemożliwiając zakupy wielkanocne i zostawiając sklepy z towarami sezonowymi. Każdy dzień lockdownu pogłębiał miliardowe straty w obrotach branży. Tylko stabilne, nieprzerwane funkcjonowanie centrów handlowych i aktywność zakupowa klientów pozwoli wielu podmiotom przetrwać” – powiedział Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH.

Odpowiedzialne zachowanie klientów

To jak bezpieczne są centra handlowe zależy także w dużym stopniu od odpowiedzialnego zachowania klientów. Dlatego przed kolejnym otwarciem przypominamy kupującym o przestrzeganiu na terenie centrum handlowego zasad DDM – dystans, dezynfekcja, maseczka i trosce o pracowników i innych klientów. Bycie odpowiedzialnym, to noszenie prawidłowo założonej maseczki zasłaniającej jednocześnie nos i usta, zachowywanie dystansu i dezynfekowanie rąk. W trosce o zdrowie swoje, innych kupujących i pracowników róbmy zakupy w pojedynkę. Dotykajmy tylko tych produktów, którymi jesteśmy zainteresowani i tam, gdzie to możliwe płaćmy bezdotykowo. Bądźmy uprzejmi i cierpliwi, nawet gdy jesteśmy zmuszeni do chwilowego oczekiwania na wejście do sklepu lub galerii. I bezwzględnie nie wybierajmy się na zakupy, kiedy nie czujemy się zdrowi lub mamy objawy przeziębienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polska Rada Centrów Handlowych

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA