REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Handel wraca po majówce - zasady bezpiecznych zakupów

To jak bezpieczne są centra handlowe zależy w dużym stopniu od odpowiedzialnego zachowania klientów
To jak bezpieczne są centra handlowe zależy w dużym stopniu od odpowiedzialnego zachowania klientów

REKLAMA

REKLAMA

Zgodnie z rządowym harmonogramem znoszenia obostrzeń związanych z COVID-19, we wtorek, 4 maja zostaną otwarte wszystkie sklepy w centrach handlowych, a także meblowe i budowlane. PRCH przypomina o zasadach bezpiecznych zakupów.

Odmrożony handel i zasady bezpieczeństwa

REKLAMA

4 maja zostaną otwarte wszystkie sklepy w centrach handlowych, a także meblowe i budowlane. Gastronomia nadal będzie działać z opcją na wynos lub w dostawie do połowy maja, od tego terminu zgodnie z zapowiedziami rządu klienci będą mogli korzystać z ogródków na zewnątrz obiektów. Galerie handlowe będą działać w najwyższym reżimie sanitarnym. Wszystkim kupującym przypominamy, że bezpieczeństwo podczas zakupów zależy również od naszego zachowania.

REKLAMA

Polska Rada Centrów Handlowych apeluje o rozsądne korzystanie z możliwości, jakie dają tradycyjne zakupy. Centra handlowe są jednymi z najbezpieczniejszych obiektów w przestrzeni publicznej. Właściciele i zarządzający galeriami handlowymi wykonali ogrom pracy i zainwestowali duże środki, by zapewnić bezpieczeństwo personelowi obiektów i kupującym. Nieruchomości handlowe są dostosowane do wytycznych Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Głównego Inspektora Sanitarnego, a polskie wymogi sanitarne są jednymi z najsurowszych w Europie.

Zasady bezpiecznych zakupów

REKLAMA

Przy wejściach oraz w pasażach zostały udostępnione dyspensery ze środkami do dezynfekcji, a powierzchnie dotykane przez klientów są wiele razy dziennie dezynfekowane. Każdy obiekt handlowy zapewnia klientom dostęp do maseczek. O zasadach bezpiecznych zakupów, konieczności zachowania dystansu, czy prawidłowym myciu rąk przypominają komunikaty głosowe i plansze informacyjne rozmieszczone na terenie galerii, a także pracownicy centrów. Na bieżąco monitorowana jest liczba osób przebywających na terenie danego centrum handlowego i kontrolowane są dopuszczalne limity osób na metr kwadratowy sklepu.

„Właściciele i zarządcy oraz najemcy obiektów handlowych zapraszają do odwiedzania galerii, jednocześnie apelując o rozwagę i odpowiedzialność w trakcie wizyt. Stacjonarne zakupy to obecnie forma wsparcia firm handlowych poszkodowanych w wyniku łącznie prawie półrocznego lockdownu. Ostatnie obostrzenia objęły jeden z najważniejszych dla branży pod kątem sprzedaży okresów w roku, uniemożliwiając zakupy wielkanocne i zostawiając sklepy z towarami sezonowymi. Każdy dzień lockdownu pogłębiał miliardowe straty w obrotach branży. Tylko stabilne, nieprzerwane funkcjonowanie centrów handlowych i aktywność zakupowa klientów pozwoli wielu podmiotom przetrwać” – powiedział Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH.

Odpowiedzialne zachowanie klientów

To jak bezpieczne są centra handlowe zależy także w dużym stopniu od odpowiedzialnego zachowania klientów. Dlatego przed kolejnym otwarciem przypominamy kupującym o przestrzeganiu na terenie centrum handlowego zasad DDM – dystans, dezynfekcja, maseczka i trosce o pracowników i innych klientów. Bycie odpowiedzialnym, to noszenie prawidłowo założonej maseczki zasłaniającej jednocześnie nos i usta, zachowywanie dystansu i dezynfekowanie rąk. W trosce o zdrowie swoje, innych kupujących i pracowników róbmy zakupy w pojedynkę. Dotykajmy tylko tych produktów, którymi jesteśmy zainteresowani i tam, gdzie to możliwe płaćmy bezdotykowo. Bądźmy uprzejmi i cierpliwi, nawet gdy jesteśmy zmuszeni do chwilowego oczekiwania na wejście do sklepu lub galerii. I bezwzględnie nie wybierajmy się na zakupy, kiedy nie czujemy się zdrowi lub mamy objawy przeziębienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polska Rada Centrów Handlowych

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA