Przedsiębiorca, który posiada (praktycznie niezbędny w obecnych czasach) rachunek bankowy, może zastanawiać się, czy ma prawo i - jeżeli tak - to w jaki sposób, zaliczyć w koszty uzyskania przychodu wydatki związane z prowadzeniem konta w banku. Odpowiedź jest twierdząca - oczywiście w sytuacji, gdy operacje wykonywane za pomocą danego rachunku bankowego są związane z prowadzoną działalnością (art. 22 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).
Prowadzisz firmę we własnym mieszkaniu? Korzystasz z mebli na potrzeby firmy? Komputera? Wprowadź je do środków trwałych i poddaj amortyzacji, a zapłacisz niższy podatek. Do kosztów podatkowych można także zaliczyć np. usługi sprzątania, czy opłaty związane z korzystaniem z nieruchomości, jak np. czynsz, podatek od nieruchomości, czy opłaty za media. Trzeba jednak pamiętać o wyliczeniu proporcji.