REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biznes

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Niemcy: Duże spadki czynszów w obiektach handlowych, w biurach prawie bez zmian

Pandemia i trend do zakupów online spowodowały widoczny spadek czynszów w niemieckim handlu detalicznym. Po latach boomu szczególnie duże spadki widoczne są w drogich lokalizacjach, przykładem są obiekty handlowe w Monachium, gdzie czynsze spadły prawie o 27 proc. - wynika z badania stowarzyszenia nieruchomości IVD, przedstawionego przez „Spiegel”.

Google fawozyrował swoją porównywarkę cen. Jest wyrok

Sąd UE orzekł w środę, że Google nadużył dominującej pozycji na rynku faworyzując własną usługę porównywania cen i ma zapłacić 2,42 mld euro kary. Według rzeczniczki Komisji Europejskiej ds. finansowych Arianny Podesty wyrok ten tworzy "niezbędną jasność prawną dla rynku".

Mikołaj Zając: L4 - czyli ile nadużycia zwolnień chorobowych kosztują pracodawców? [PODCAST]

Jaka jest skala nadużyć zwolnień chorobowych w Polsce? Jak im zapobiegać? W jaki sposób pracodawca może weryfikować zasadność zwolnienia chorobowego pracownika?

Branża meblarska: rośnie popyt i… długi

125,6 mln zł – tyle wynosi obecnie zadłużenie branży meblarskiej. Od początku pandemii zwiększyło się o blisko 18 mln zł. Większość, bo aż 70% tej kwoty stanowi zadłużenie najmniejszych firm, czyli JDG-ów. I choć popyt na meble w koronakryzysie wzrósł, to nie lada wyzwaniem jest produkcja w atmosferze galopujących cen surowców, problemów z dostawami i coraz droższej energii. Aby zrekompensować sobie straty i opłacić kluczowych kontrahentów, meblarze będą podnosić ceny swoich produktów.

REKLAMA

Coraz więcej cyberataków na firmy

Coraz więcej jest cyberataków na firmy. W pierwszej połowie 2021 r. było ponad dwa razy więcej cyberwłamań niż rok temu. Jakie branże były najczęściej atakowane?

Ile Polacy wydają na rozrywki jesienią?

Jesienny spadek nastroju poprawiamy sobie chętnie korzystając z miejskich rozrywek i przyjemności. Niestety, aż 44% zapytanych Polaków deklaruje, że ma zbyt mały budżet na preferowaną formę rozrywki. Średnio, jak wynika z odpowiedzi 43% respondentów badania „Nastroje Polaków a formy spędzania czasu wolnego”, na aktywności w czasie wolnym wydajemy obecnie od 100 do 300 zł miesięcznie. Głównym kryterium wyboru atrakcji dla 43% Polaków jest cena.

Na święta wydamy prawie bilion dolarów

Branża e-commerce już dziś może otwierać szampany. Na całym świecie konsumenci przeznaczą ponad bilion dolarów na zakupy w sieci. Rekordy z zeszłego roku zostaną wymazane dość szybko. Szczególnie że zakupy w internecie sprzyjają poszukiwaniu tańszych produktów, a w dobie szalejącej inflacji każda złotówka będzie miała znaczenie.

Drukarka do etykiet – jak może usprawnić działania w firmie?

Optymalizacja to dzisiaj słowo niezwykle popularne w biznesie. Przedsiębiorcy nieustannie poszukują rozwiązań wspierających działania ich firmy. Działania optymalizacyjne ostatecznie zawsze mają na celu zwiększenie zysków. Niemniej cel nadrzędny osiąga się na różne sposoby, na przykład poprzez odnajdywanie obszarów umożliwiających oszczędność, a także przez wdrażanie działań kreatywnych czy szeroko rozumiany rozwój. W ten trend wpisują się drukarki do etykiet kolorowych, które coraz częściej stanowią stałe wyposażenie przedsiębiorstw. W jaki sposób można wykorzystać taką drukarkę jako wsparcie dla działań firmy?

REKLAMA

Automatyzacja montażu ręcznego komponentów THT

Montaż komponentów SMT (Surface Mount Technology) i THT (Through Hole Technology) to standardowe procesy, które musi obsłużyć każda fabryka produkująca elektronikę. Automatyzacja montażu komponentów SMT jest bardzo mocno rozwinięta i na rynku istnieje wiele takich rozwiązań. Podobnie wygląda sytuacja ze standardowymi komponentami THT pakowanymi w taśmy. Ale co z tymi bardziej skomplikowanymi?

Nowe oznakowanie i piktogramy na oponach

Od maja obowiązują nowe oznakowanie i piktogramy na oponach, które m.in. określają dostosowanie opon do ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni - przypomina w czwartek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przed sezonem zimowej zmiany opon.

Komunikacja w sprzedaży

Komunikacja w sprzedaży, jak i w każdej innej dziedzinie jest jednym z ważniejszych elementów. Odpowiadając na pytanie co jest decydujące w sprzedaży? Odpowiedź brzmi: to, w jaki sposób komunikujesz się ze swoim rynkiem, z klientami. To, co sprzedajesz, jest wtórne. Biznes jest w gruncie rzeczy umiejętnością nawiązywania kontaktu z obcymi osobami. Zarówno w sposób bezpośredni, jak i pośredni. Niezależnie, czy mamy na myśli działania Public Relations, komunikację marketingową, copywriting czy bezpośrednią rozmowę z drugim człowiekiem, twarzą w twarz, telefonicznie lub elektronicznie. Jak mówić, aby nas rozumiano? Co wpływa na skuteczną komunikację w sprzedaży? Dlaczego umiejętność komunikowania się może być przewagą konkurencyjną?

Biura serwisowane vs. coworking. Jakich usług jeszcze nie ma w Polsce?

Biura serwisowane projektowane i budowane są z myślą o elastyczności dla klienta. Modyfikacja przestrzeni biurowych możliwa jest dzięki dobremu projektowi architektonicznemu. W jednej chwili może stać się przestrzenią do pracy dla wielu osób. Wszystko z zachowaniem norm oraz standardów zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Czy różnią się biura serwisowane od przestrzeni coworkingowej? Na czym polega elastyczność biura? Jakich usług jeszcze nie ma w Polsce? Na te i inne pytania odpowiadają eksperci chillispaces.com

Urządzenia AutoID: drukarki etykiet i terminale danych

E-commerce to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż na świecie. Sytuacja pandemiczna przyspieszyła rozwój tego obszaru. Jak pokazuje najnowszy raport „E-commerce w Polsce” przygotowany przez Gemius obecnie aż 77% internautów kupuje w sieci. Nie tylko więcej osób staje się e-konsumentami, ale także poszerza się liczba produktów kupowanych on-line oraz częstotliwość zakupów. Tak dynamiczny rozwój e-commercu wpływa na firmy logistyczne i rozwój rynku magazynowego. Kluczowa w tym zakresie jest efektywność łańcucha dostaw. Czy drukarki etykiet i terminale danych mogą usprawnić ten proces?

Operatorzy logistyczni największymi beneficjentami skutków pandemii koronawirusa

Sektor logistyczny jest jednym z największych beneficjentów rzeczywistości powstałej na skutek pandemii koronawirusa. Od wiosny 2020 roku w znacznym stopniu zmieniły się struktury zakupowe Polaków, zarówno w relacjach B2B, B2C, jak i C2C. Największym wygranym jest e-commerce.

Podwyższenie kapitału zakładowego spółki przy użyciu kryptowalut

Kapitałem zakładowym spółki jest wkład (majątek) wnoszony przez wspólników do przyszłej spółki. Poprzez wniesienie wkładu do spółki, wspólnicy nabywają określoną ilość udziałów o równej lub nierównej wartości nominalnej. Kodeks spółek handlowych wyróżnia dwa rodzaje wkładów: pieniężny i niepieniężny.

BADANIE: Biuro czy home office

Firma Dailyfruits zrealizowała badanie „Biuro czy home office – jakie środowisko pracy preferują polscy pracownicy?”, aby sprawdzić jak zmienia się nastawienie Polaków do różnych modeli wykonywania obowiązków służbowych. Co trzeci zapytany pracownik zadeklarował, że woli pracować w biurze niż na home office. Trzy największe zalety tej formy pracy według respondentów to: atmosfera, którą we wspólnej przestrzeni tworzą ludzie, dostęp do infrastruktury biura w zakresie sprzętu i ergonomicznego miejsca pracy oraz benefity biurowe.

Rynek e-commerce w czasie pandemii zwiększył się o 35%

Pandemiczna rzeczywistość, w której żyjemy już od ponad roku, miała znaczący wpływ na zmianę zachowań zakupowych konsumentów w każdym sektorze. Nie od dziś słyszy się o coraz większym znaczeniu digitalizacji w naszym życiu, jednak z pewnością Covid przyspieszył te procesy. Dzięki temu, w spektakularnym tempie rozrósł się rynek e-commerce, który tylko w Polsce według szacunków PwC zwiększył się o 35% i osiągnął tym samym w 2020 roku aż 14% udziału w wartości sprzedaży detalicznej.

Branża noclegowa i turystyczna na plus, ale zaległości wciąż dużo

Kolejny okres wakacyjny z pandemią w tle pozostał już tylko wspomnieniem. Czy biznes efektywnie wykorzystał ten czas, aby nieco odrobić zaległości spowodowane lockdownami? Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy informacji kredytowych BIK wynika, że zadłużenie firm oferujących zakwaterowanie przez cały okres pandemii symbolicznie spadało i wynosi 1,05 mld zł wobec 1,12 mld zł na starcie koronakryzysu. W przypadku turystyki, po ostatnich wakacjach widać niewielką poprawę, ale do poziomu zaległych zobowiązań z marca 2020 r. pozostało jeszcze 27 mln zł nadbagażu. W obu przypadkach wzrosła liczba firm z problemami w regulowaniu wzajemnych rozliczeń.

Dino kontra Biedronka. Polska sieć w pogoni za portugalskim gigantem

Jak wynika z danych zebranych w blisko 300 gminach, Biedronka i Dino często konkurują ze sobą na lokalnych rynkach. Średnio ponad 58% mieszkańców tych obszarów robi zakupy w portugalskiej sieci, a niecałe 33% – w polskiej. Lider ma też lojalniejszych klientów i ponad 4 razy większy udział w łącznym ruchu w sklepach. Jednak według komentujących wyniki badania ekspertów, rodzimy retailer, który posiada o prawie połowę mniej punktów, może w przyszłości dogonić konkurenta. Powinien skoncentrować się na otwieraniu swoich placówek w gminach, do których nie dotarła jeszcze Biedronka. Może też walczyć bezpośrednio, zakładając więcej nowych sklepów tam, gdzie sieć należąca do Jeronimo Martins jest już obecna.

Pracodawcy muszą szukać nowych sposobów na dotarcie do potencjalnych pracowników

Pracownicy są mniej skłonni do zmiany pracy, w związku z tym pracodawcy muszą szukać nowych sposobów na dotarcie do kandydatów m.in. poprzez media społecznościowe - wynika z „Monitora Rynku Pracy” Instytutu Badawczego Randstad. Pomóc w pozyskaniu pracowników może też praca zdalna.

Dane to podstawa gospodarki cyfrowej. Polscy producenci korzystają z nich w niewystarczającym stopniu

Dane są tym dla gospodarki XXI wieku, czym w poprzednim stuleciu była dla niej ropa naftowa – głównym środkiem napędzającym rozwój przemysłowy. Punktem wyjścia dla cyfrowej transformacji jest gromadzenie i analizowanie danych oraz przetwarzanie ich w informacje istotne z punktu widzenia produkcji. Niezbędnym warunkiem do cyfryzacji jest automatyzacja – dane procesowe, które można agregować i wykorzystywać, pochodzą właśnie ze zautomatyzowanego systemu produkcyjnego.

Czy firmy z sektora IT jest miejsce na działania marketingu internetowego?

Jak pokazują dane firmy analitycznej Gartner, wartość światowego rynku IT w 2019 roku wynosiła ponad 2,4 bln dolarów. W latach 2012-19 rosła o 3,4% rocznie. A epidemia wcale nie spowolniła tego trendu. Sektor IT wciąż nie jest nasycony produktami i usługami, które wspierają pracę lub codzienne funkcjonowanie firm. Nie oznacza to jednak braku konkurencji w branży. Plan strategiczny to wyznaczenie celu, którego realizacja pozwoli walczyć o pozycję lidera w branży. Wdrożenie działań z obszaru marketingu internetowego z pewnością w tym pomoże.

Mój elektryk: Dopłaty do leasingu elektryków

Na przełomie października i listopada przedsiębiorcy będą mogli składać wnioski o dopłaty do leasingu samochodów elektrycznych w ramach programu "Mój elektryk" - powiedział dyrektor zarządzający Banku Ochrony Środowiska Mariusz Grab. Dodał, że nabór dla firm leasingowych jest nadal otwarty.

Paliwo gazowe umożliwi szybką transformację energetyczną

Paliwo gazowe to jedyne stabilne źródło energii, które umożliwi szybką transformację energetyki i ciepłownictwa w Polsce w kierunku dekarbonizacji – powiedział Artur Cieślik, wiceprezes ds. strategii i regulacji w PGNiG, podczas debaty o zielonej transformacji w energetyce, która odbyła się w ramach Kongresu 590 (5-6 października 2021 r.) w Warszawie.

Jak sztuczna inteligencja wpływa na zarządzanie zespołem?

Sztuczna inteligencja coraz mocniej wpływa na to, jak funkcjonuje biznes. Dotyczy to nie tylko procesów produkcyjnych czy logistyki, ale też budowy zespołu i roli lidera w firmie. Czy zarządzanie zasobami ludzkimi można skutecznie połączyć z mechanizmami AI?

Chmura obliczeniowa. Firmy boją się o bezpieczeństwo danych.

65% przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej z działów IT jako największą przeszkodę w czerpaniu pełnych korzyści z chmury wskazało ryzyka związane z zapewnieniem bezpieczeństwa przetwarzanych informacji oraz zgodności sposobu i zakresu tego przetwarzania z prawem. Te same zagadnienia są również największą barierą dla wdrożenia chmury w organizacjach.

Awaria Facebooka, Instagrama, WhatsAppa i Messengera

Awaria Facebooka, Instagrama, WhatsAppa i Messengera - do kiedy? W poniedziałek nastąpiła poważna awaria, którą odczuć mogą prawdopodobnie miliony użytkowników tych serwisów na całym świecie.

VPN - bezpieczna sieć dla firm i Kowalskiego

VPN. Już nie tylko firmy, ale i użytkownicy indywidualni mogą korzystać z ochrony i prywatności oferowanej przez wirtualne sieci prywatne (ang. Virtual Private Network; VPN).

Transport: Zmiana w organizacji ruchu na A2 i A4

Od 1 października 2021 r. w związku z wygaszeniem systemu viaTOLL wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu w Miejscach Poboru Opłat na odcinkach autostrad A2 (Konin- Stryków) oraz A4 (Wrocław-Sośnica).

Jak skutecznie dostać pracę w sprzedaży?

Wydawałoby się, że rekrutacja ma niewiele wspólnego ze sprzedażą. Nic bardziej mylnego. Wysłanie CV jest jak wysyłanie oferty handlowej do niezdecydowanego klienta. W taki sposób możemy całe lata wysyłać oferty i mieć znikome efekty. Dopóki nie poznamy naszego klienta, specyfiki jego działalności, nie będziemy w stanie sprzedać mu naszej oferty, czyli nas samych. Kiedy rozpoczyna się proces sprzedaży samego siebie? Dlaczego kreatywność ma znaczenie? Jak skutecznie dostać pracę w sprzedaży?

Turnusy pocovidowe. Ozdrowieńcy szukają sposobów na poprawę zdrowia.

Turnusy pocovidowe to szansa dla hoteli, które posiadają odpowiednie technologie i zaplecze medyczne i mogą z powodzeniem włączyć się w proces rekonwalescencji pocovidowej. Zwłaszcza że służba zdrowia w Polsce coraz wyraźniej zmierza w kierunku decentralizacji, a rozwój telemedycyny i zdalnej opieki w czasie pandemii już w pełni to umożliwia. Na Warmii i Mazurach – gdzie powstał w tym roku klaster „Zdrowe Życie”, ukierunkowany na rozwijanie turystyki medycznej – w ramach pilotażu ruszą niedługo pierwsze turnusy pocovidowe dla ozdrowieńców, którzy borykają się m.in. z problemami kardiologicznymi.

Jak zwiększyć wartość firmy

Firma i marka istnieją dla klientów. To fakt. Inwestorzy stanowią także równie ważną grupę interesariuszy. I jednych, i drugich (a przede wszystkim ich kapitał) przyciągają marki silne, spójne w swej komunikacji i poważane na rynku. Jak zatem zwiększyć wartość firmy i marki, jeśli wciąż jesteśmy na etapie aspiracji do zostania liderem? Odpowiadamy.

Idealny sprzedawca – 3 kroki do sukcesu

Idealny sprzedawca jest pożądanym obiektem przez firmy sprzedażowe. Jego największą wartością są umiejętności oraz marka, którą buduje każdego dnia. W obecnych, trudnych czasach, kiedy sprzedaż głównie jest w sieci idealny sprzedawca musi stać się dobrym doradcą. Nie ważny jest produkt, który sprzedajesz. Ważne jest to, że to Ty jesteś sprzedawcą. Co buduje markę idealnego sprzedawcy? Jakie cechy powinien posiadać dobry handlowiec? Czy cena ma znaczenie w handlu?

Cyfrowa odporność firmy - skąd wziąć szczepionkę?

Cyfrowa odporność firmy - jak ją uzyskać? Skąd wziąć "szczepionkę"? Oto 7 najważniejszych warunków odporności cyfrowej firmy.

Rozwój sztucznej inteligencji w Polsce - nabór wniosków

Celem konkursu ARTIQ jest wzmocnienie potencjału Polski w obszarze badań nad sztuczną inteligencją i wykorzystaniem ich wyników w praktyce poprzez utworzenie trzech Centrów Doskonałości AI (CD AI), w których zespoły naukowców będą realizować projekty obejmujące badania podstawowe, przemysłowe, prace rozwojowe lub przedwdrożeniowe w dziedzinie sztucznej inteligencji, prowadzące do wprowadzenia nowego rozwiązania na rynek.

Strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego - jak to zrobić?

Strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego. Jak wskazuje GUS - w Polsce mamy ponad 2 miliony firm rodzinnych. Generują ok. 8 milionów miejsc pracy, a ok. 60% z nich wysyła swoje produkty za granicę. Na rynku postrzegane mogą być przez pryzmat tradycji, stabilności, czy rzetelności. Czy na te aspekty warto jednak kłaść nacisk? W jaki sposób powinna być zbudowana strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego?

Wpływ chińskich świąt jesiennych na import z Chin

Import z Chin. Jeśli planujemy sprowadzanie towaru z Chin w okresie jesiennym warto wziąć pod uwagę przypadające na ten okres święta obchodzone przez Chińczyków.

Jak pandemia wpłynęła na przyszłość branży detalicznej?

Rok 2020 okazał się bezwzględny dla stacjonarnych sklepów detalicznych. Zaczęliśmy funkcjonować w zupełnie nowej rzeczywistości, w której zasłanianie twarzy maską, unikanie bliskiego kontaktu z innymi było na porządku dziennym, a wyjście do sklepu, o ile w ogóle możliwe, nazywane było kaprysem i narażeniem swojego zdrowia. Wiele sklepów przez to zostało zmuszonych do zamknięcia butików i punktów stacjonarnych, tracąc swą dotychczasową zaletę, którą było namacalne poznanie produktu przed dokonaniem zakupu.

Bon na cyfryzację - PARP 2021

Bon na cyfryzację z PARP w 2021 r. może wynieść maksymalnie 255 tys. zł. Kto może złożyć wniosek? Jakie warunki trzeba spełnić?

Wybrane „nowe” znaki towarowe - wymogi formalne rejestracji

Znak towarowy może stanowić istotną wartość w majątku przedsiębiorstwa. Jakie „nowe” znaki towarowe można obecnie zarejestrować?

Systemy online w księgowości i finansach małych firmach

Systemy online w księgowości i finansach. W dzisiejszych czasach szczególnego znaczenia nabiera możliwość zdalnego dostępu do aplikacji dla pracowników firmy pracujących z domu. Małe przedsiębiorstwa mają problem z budowaniem dostępów VPN do sieci firmowej i zapewnianiu możliwości pracy przez remote desktop. Potrzebne są rozwiązania chmurowe, dające zdalny dostęp bez dodatkowych działań i rozwiązań po stronie małej firmy i wystarczające dla realizacji kompletu procesów w jednym miejscu, bez potrzeby angażowania informatyków i wdrożeniowców.

Dofinansowanie dla nowych firm z urzędu pracy 2021

Dofinansowanie dla nowych firm z urzędu pracy w 2021 r. - ile maksymalnie wynosi? Kto może złożyć wniosek o dofinansowanie? Jakie warunki należy spełnić?

Kto by chciał otworzyć ponownie firmę w tej samej branży?

Czy gdybyś ponownie zakładał biznes, to wybrałbyś tę samą branżę? Oto wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

Cyberbezpieczeństwo w MŚP - poradnik

Cyberbezpieczeństwo w MŚP. Jednym z największych obecnie wyzwań dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw jest zapewnienie cyberbezpieczeństwa. Cyberbezpieczne działanie w świecie cyfrowym to klucz do sukcesu każdego MŚP. Jak skutecznie dbać o bezpieczeństwo firmy w sieci? Wyjaśnia poradnik Agencji Unii Europejskiej ds. Cyberbezpieczeństwa (ENISA).

Logowanie bez hasła - niewidoczne uwierzytelnianie wieloskładnikowe (iMFA)

Logowanie bez hasła. Korzystanie z haseł jest niewygodne dla użytkowników i powoduje liczne luki w zabezpieczeniach. Ale nadal jeszcze nie ma lepszej metody logowania. Hasła są więc konieczne, bowiem firmy są zobowiązane do zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom. Ci z kolei twierdzą w większości, że bezpieczeństwo jest ważniejsze niż wygoda, ale ich działania mówią co innego. Możliwym rozwiązaniem omawianego problemu jest niewidoczne uwierzytelnianie wieloskładnikowe (iMFA).

Phishing - czym jest, jak się bronić?

Phishing. Aż 76% respondentów, którzy przywiązują wagę do cyberbezpieczeństwa, nie potrafiło wskazać prób phishingu – wynika z badania firmy Tessian. Ten rodzaj cyberataku – polegający na zachęceniu użytkownika do kliknięcia w złośliwy link – ciągle jest skuteczny. Celem ataków są głównie środki finansowe, wrażliwe dane osobowe lub istotne informacje firmowe. Dlaczego, pomimo rosnącej świadomości społeczeństwa na temat bezpieczeństwa, wciąż znajdują się osoby klikające w podejrzane linki?

Cash flow w MŚP. Jak zarządzać płynnością finansową?

Cash flow w MŚP. Małe i średnie firmy (MŚP) borykają się z różnymi problemami, jednak przede wszystkim największe trudności stanowią finanse. Dzieje się tak z powodu błędów w prawidłowym zarządzaniu gotówką i spływem należności, braku należytej kontroli nad kosztami lub koncentrowaniu zbyt dużej uwagi na tzw. „papierologię”.

Wartość marki i firmy - jak zwiększyć, jak wycenić przed sprzedażą

Wartość marki i firmy. Proces sprzedaży firmy niezależnie od branży, czy wielkości warto rozpocząć od oceny wartości podmiotu. Mamy do wyboru wiele metod – porównawczą, dochodową, czy majątkową. Bardzo ważny jest tutaj aspekt oceny przez potencjalnego inwestora tego, jaki osiągnie zwrot z inwestycji. Dlatego musimy udowodnić, że nasz firma ma duży potencjał zwrotu. Istnieje jednak kilka sposobów, które wpłyną na wartość sprzedanego podmiotu. Co zatem zrobić, aby uzyskać wyższą cenę podczas negocjacji? I w jaki sposób można wpłynąć na zwiększanie wartości marki?

Od 2035 roku w UE nie będzie można sprzedawać nowych samochodów z silnikami spalinowymi

Zakaz sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi. Transport drogowy odpowiada za blisko 1/5 całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE i w przeciwieństwie do innych sektorów nie odnotowuje żadnego znaczącego spadku. Do zmiany w tym zakresie ma się przyczynić pakiet Fit for 55, który wprowadza wymóg obniżenia średnich emisji z nowych samochodów o 55 proc. od 2030 roku i o 100 proc. pięć lat później. To oznacza, że od 2035 roku w UE nie będzie można sprzedawać nowych samochodów z silnikami spalinowymi. – Rynek motoryzacyjny się zmieni, w ofercie będzie więcej samochodów elektrycznych i będą one bardziej dostępne cenowo – mówi ekspert tego rynku Rafał Bajczuk. Nie wszystkie koncerny są jednak gotowe na tak szybką transformację.

Pandemia koronawirusa a unieważnienie zamówienia

Czy w aktualnej sytuacji epidemiologicznej COVID-19 może stanowić podstawę unieważnienia zamówienia publicznego?

REKLAMA