REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Telematyka. Połowa firm obniża koszty paliwa

samochód dostawczy
samochód dostawczy
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki telematyce prawie połowa europejskich firm odnotowała zmniejszenie liczby wypadków, a 52% – obniżenie kosztów paliwa. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego wśród przedsiębiorstw korzystających z tego rozwiązania. Technologia monitorowania firmowych samochodów może też pomóc w utrzymaniu konkurencyjności i budowaniu przewagi rynkowej. W przypadku aż 56% przedsiębiorstw telematyka wpływa na poprawienie obsługi klienta i pomaga zatrzymać go na dłużej.

Zmniejszanie kosztów firmowych samochodów

REKLAMA

Aż 7 na 10 firm przebadanych w Europie firm stwierdziło, że wzrost kosztów jest jednym z największych wyzwań biznesowych. 39% w kontekście codziennych operacji związanych z flotą pojazdów wymieniło rosnące koszty utrzymania. 42% wskazało, że w pandemii koncentrowało się na eliminowaniu nieplanowanych wydatków.  

REKLAMA

– Pandemia nadwyrężyła finanse wielu przedsiębiorstw i przyniosła nowe wyzwania związane z utrzymaniem konkurencyjności. Badanie pokazało też, jak duży efekt mogą przynieść rozwiązania do zarządzania firmową flotą. Telematyka pomaga znacznie zredukować koszty i wykonywać większą ilość pracy dzięki lepszej koordynacji zleceń w terenie oraz planowaniu pracy kierowców – nawet w odległych lokalizacjach i przy zmieniających się harmonogramach. W 8 na 10 firm inwestycja w taki system zwraca się najpóźniej po roku, a w 4 na 10 w ciągu sześciu miesięcy – wskazuje Sebastian Bazylak, Marketing Manager w firmie Verizon Connect.

Technologia monitorowania firmowych samochodów

REKLAMA

52% przedsiębiorstw, które wdrożyły system monitorowania firmowych pojazdów, zaobserwowało spadek zużycia paliwa, a 12% – kosztów pracy. Prawie połowa (45%) zwiększyła też produktywność (np. liczbę miejsc pracy, wykorzystanie samochodów). Przedsiębiorstwa, które korzystały z rozwiązań wideo, odnotowały zmniejszenie kosztów związanych z wypadkami (57%) i ubezpieczeniem pojazdów (47%).

W czasie pandemii firmy nie rezygnowały z inwestycji w rozwiązania do monitorowania samochodów i poprawiania bezpieczeństwa kierowców. 6 na 10 firm w Europie przygotowało procesy weryfikacji bezpieczeństwa procesów oraz ochrony pracowników i pojazdów. Prawie połowa wdrożyła nowe systemy, które pomogły im nadzorować dane dotyczące samochodów, a 38% – rozwiązania monitorujące godziny pracy pojazdów i pracowników. Telematyka pozwoliła nadać priorytet ochronie zespołów i kierowców, m.in. przez promowanie bezpiecznej jazdy. W 43% firm, które korzystają z tego typu rozwiązania, spadła liczba wypadków.

Telematyka 2021

Badanie zostało przeprowadzone w 2021 roku przez ABI Research na zlecenie Verizon Connect. Ankiety wypełniło ponad 1350 menedżerów flot, kadry kierowniczej i innych profesjonalistów mobilnego biznesu z dziesięciu europejskich krajów: Polski, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Włoch, Niemiec, Holandii, Belgii oraz Portugalii.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA