REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Branża turystyczna: więcej turystów w polskich hotelach i pensjonatach

Morskie Oko zimą
Morskie Oko zimą
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Branża turystyczna: więcej turystów w polskich hotelach i pensjonatach. W sierpniu i we wrześniu br. więcej turystów skorzystało z polskich hoteli i pensjonatów niż w 2020 r - wynika z opublikowanych w środę danych Głównego Urzędu Statystycznego. W sierpniu gości było o 20,1 proc. więcej, natomiast we wrześniu ich liczba zwiększyła się o 36,5 proc. r/r.

Branża turystyczna: więcej turystów w polskich hotelach i pensjonatach.

REKLAMA

Napisano, że w sierpniu 2021 r. z turystycznych obiektów noclegowych skorzystało 3,9 mln turystów, którym udzielono 12,7 mln noclegów. W porównaniu z sierpniem 2020 r., gości było o 20,1 proc. więcej, a noclegów o 18,8 proc. więcej. Wzrost liczby turystów, w porównaniu z analogicznym miesiącem poprzedniego roku, odnotowano również we wrześniu br., kiedy to liczba osób korzystających z noclegów była wyższa o 36,5 proc., zaś liczba noclegów o 28,1 proc.

REKLAMA

Wskazano, że w sierpniu wśród ogółu turystów 89 proc. stanowili turyści krajowi (3,4 mln), natomiast 11 proc. turyści zagraniczni (0,4 mln). W porównaniu z sierpniem 2020 r. było to odpowiednio o 18,7 proc. i 33 proc. więcej. Wśród turystów zagranicznych - jak napisano - najwięcej gości zanotowano z Europy (388,5 tys.), a najliczniejsi byli turyści z Niemiec (168,4 tys.).Na na drugim miejscu znaleźli się turyści z Ukrainy i Litwy (po 20,3 tys.).

Branża turystyczna. Najwięcej turystów w województwie małopolskim

REKLAMA

Napisano, że w sierpniu br. najwięcej osób skorzystało z noclegów w województwie małopolskim (572,9 tys.), a najmniej w województwie opolskim (36,9 tys.). Turyści w sierpniu, podobnie jak w innych miesiącach, najchętniej wybierali pobyt w hotelach – z noclegów w tych obiektach skorzystało 54,6 proc. turystów krajowych i 76,7 proc. turystów zagranicznych. Największy - blisko 60 - wzrost wystąpił w obiektach noclegowych zlokalizowanych na terenie województwa mazowieckiego (wzrost o 59,7 proc.) oraz województwa małopolskiego (o 57,5 proc.). Spadek odnotowano natomiast w dwóch województwach: opolskim (spadek o 1,7 proc.) i warmińsko-mazurskim (o 3,6 proc.).

Jeżeli chodzi o wrzesień, to - jak wynika z badania GUS - z obiektów noclegowych skorzystało 3 mln turystów, w tym 2,6 mln z kraju i 0,4 mln z zagranicy. "W porównaniu z wrześniem 2020 r. liczba turystów ogółem była większa o 36,5 proc., przy czym liczba turystów krajowych zwiększyła się o 36 proc., a turystów zagranicznych o 39,8 proc." - czytamy.

Najwięcej osób skorzystało z noclegów w województwie małopolskim (446,2 tys.), a najmniej w województwie opolskim (34,1 tys.). Wzrost liczby turystów korzystających z noclegów, w porównaniu z analogicznym miesiącem 2020 r., odnotowano we wszystkich województwach, w tym największy w województwie mazowieckim (o 81,1 proc.), a najmniejszy w województwie zachodniopomorskim (o 12 proc.).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA