REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Katarzyna Życińska: PR to nie propaganda [PODCAST]

public relations
public relations
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Z czego wynikają problemy z wizerunkiem branży PR w Polsce? Czym faktycznie zajmują się jej przedstawiciele i jakimi zasadami kierują się w codziennej pracy? Jaką wartość PR wnosi do biznesu?

W listopadzie 2021 ukazał się raport Związku Firm Public Relations pt. "PR to nie propaganda". Zgodnie z nim, w okresie od września 2020 roku do sierpnia roku 2021, w prasie drukowanej oraz Internecie (w tym w mediach społecznościowych) pojawiło się ponad dziewięć tysięcy publikacji, w których fraza "czarny PR" występuje jako synonim dyskredytacji, manipulacji, propagandy czy dezinformacji.

REKLAMA

Z czego wynikają te problemy z wizerunkiem branży PR w Polsce? Czym faktycznie zajmują się jej przedstawiciele i jakimi zasadami kierują się w codziennej pracy? Jaką wartość PR wnosi do biznesu?

Te kwestie, w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) wyjaśnia Katarzyna Życińska, wiceprezes ZFPR i CEO agencji 38Content Communication.

Zapraszamy do wysłuchania najnowszego odcinka "DGPtalk: Obiektywnie o biznesie". Partnerem podcastu jest aplikacja upday.

Pobierz aplikację upday z Google Play lub App Store!

Jakie rolę dla właściciela firmy może pełnić PR?

REKLAMA

Jeżeli ktoś tworzy biznes, to tworzy relację ze swoimi pracownikami, więc mówimy tu o wszelkich działaniach z zakresu employer branding. Mówimy także o działaniach związanych z komunikacją wewnętrzną, ponieważ przez cały czas musimy rzetelnie i mądrze współpracować z naszymi pracownikami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To nie jest żadna sztuczka. To pokazywanie, w bardzo szerokich spektrach, przestrzeni, gdzie jesteśmy w stanie nawiązać dialog. Zadajemy pytania: jakim szefem jesteś? Co chcesz dać swojej organizacji i swoim pracownikom? Co chcesz powiedzieć o produkcie, który wytwarzasz?

Dopiero potem przechodzimy do aspektu reputacji produktu, który się tworzy. PR to rzetelne informowanie o tym, co jako prezes czy dyrektor, tworzysz wokół siebie – wyjaśnia Katarzyna Życińska.

Jak ocenia Pani angażowanie się polityków w działania branży PR?

Przepływ polityków do działań PR-owych to nie jest wątek, który się dobrze zakończył. Zabrakło tam etyki.

Być może to właśnie popularność słowa "PR" i samej branży skusiła paru polityków do zafunkcjonowania w niej. Jednak nie zostało to poparte zrozumieniem charakteru i rzetelności pracy PR-owca. Zasady naszej pracy zostały spłaszczone.

Ze swojej strony, chciałabym wyrazić gigantyczną negację, bo uważam, że to nie powinno mieć miejsca. Aczkolwiek, nie ukrywajmy, że na całym świecie politycy zasilają branżę PR. Jednak w Polsce zabrakło chyba zrozumienia kim jesteśmy, jak pracujemy i co jest ważne dla tej branży – mówi Życińska.

Jakimi zasadami kieruje się branża PR?

REKLAMA

Punkt pierwszy określiłabym jako: PR komunikuje tylko prawdziwe informacje. Aby dochować szczególnej rzetelności, staranności i uczciwości, każdy pracownik branży PR jest zobowiązany do sprawdzenia wszelkich faktów i kontekstów, aby uniknąć manipulacji i zniekształceń. To jest niezwykle ważne.

Po drugie, PR w żadnym wypadku nie może służyć dezinformacji. Nie pozwalamy na to i tak nie działamy. To są najważniejsze kwestie, o których każdy pracownik branży wie – podkreśla Katarzyna Życińska.

Katarzyna Życińska – wiceprezes Związku Firm Public Relations i CEO agencji 38Content Communication.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA

120 tys. zł dla rolników jeszcze tylko do 22 sierpnia

Właściciele małych gospodarstw, którzy prowadzą produkcję ekologiczną lub planują wprowadzanie żywności na rynek w ramach krótkich łańcuchów dostaw, jeszcze do 22 sierpnia mogą ubiegać się o wsparcie nawet 120 tys. zł. Pomoc pochodzi z interwencji „Rozwój małych gospodarstw” Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej 2023-2027.

Jakie korzyści ma wykonawca, wnosząc wadium w formie niepieniężnej

Wadium to powszechne narzędzie, wykorzystywane w przetargach i znane wielu przedsiębiorcom. W kwietniu 2024 r. na zlecenie UNIQA zostało przeprowadzone badanie* wśród mikro i małych przedsiębiorstw, świadczących usługi budowlane na rzecz podmiotów prawnych. Według badania aż 71 proc. z tych firm, biorąc udział w przetargach, spotkało się z koniecznością wniesienia wadium. 

Cyberprzestępcy wykradają dane osobowe najchętniej z małych firm. Większość z nich jest przekonana o dobrej ochronie przed cyberatakami

Jednak rzeczywistość pokazuje, że to przekonanie o bezpieczeństwie danych osobowych pracowników, generuje tylko dodatkowe zagrożenie. W rzeczywistości dla hakerów dotarcie do tych danych nie stanowi żadnego problemu. Problemy za to mają potem pracownicy, których dane skradziono.

Wzrost gospodarczy w Polsce w 2024 r. wciąż słaby, ale i jak mocniejszy niż w Niemczech. Kiedy silniejszy trend wzrostowy w gospodarkach

Zbierane przez Deloitte rynkowe i instytucjonalne prognozy wzrostu PKB wskazują, że w 2024 r. sięgnie on 2,1 proc. w Europie Środkowej i 2,9 proc. w Polsce, a zaledwie 0,3 proc. w Niemczech. W dłuższym okresie otwartą kwestią pozostaje, czy Polska utrzyma tempo wzrostu gospodarczego pozwalające na osiągnięcie poziomu życia krajów Europy Zachodniej.

REKLAMA

Prawo autorskie. Prezydent zdecydował w sprawie nowej ustawy

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Kiedy nowe przepisy wejdą w życie? Co z wynagrodzeniem dla twórców?

Ekipy budowlane gwałtownie poszukują zleceń i obniżają ceny usług. To efekt rozpoczynającego się kryzysu w budowie domów i mieszkań

Pogarszająca się kondycja branży budowalnej zmieniła relację popytu i podaży na rynku usług z nią związanych. Obecnie widoczny jest spadek zapotrzebowania na usługi budowlane, zarówno ze strony inwestorów publicznych, jak i prywatnych.

REKLAMA