REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Katarzyna Życińska: PR to nie propaganda [PODCAST]

Szymon Glonek
Szymon Glonek
public relations
public relations
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Z czego wynikają problemy z wizerunkiem branży PR w Polsce? Czym faktycznie zajmują się jej przedstawiciele i jakimi zasadami kierują się w codziennej pracy? Jaką wartość PR wnosi do biznesu?

W listopadzie 2021 ukazał się raport Związku Firm Public Relations pt. "PR to nie propaganda". Zgodnie z nim, w okresie od września 2020 roku do sierpnia roku 2021, w prasie drukowanej oraz Internecie (w tym w mediach społecznościowych) pojawiło się ponad dziewięć tysięcy publikacji, w których fraza "czarny PR" występuje jako synonim dyskredytacji, manipulacji, propagandy czy dezinformacji.

REKLAMA

Z czego wynikają te problemy z wizerunkiem branży PR w Polsce? Czym faktycznie zajmują się jej przedstawiciele i jakimi zasadami kierują się w codziennej pracy? Jaką wartość PR wnosi do biznesu?

Te kwestie, w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) wyjaśnia Katarzyna Życińska, wiceprezes ZFPR i CEO agencji 38Content Communication.

Zapraszamy do wysłuchania najnowszego odcinka "DGPtalk: Obiektywnie o biznesie". Partnerem podcastu jest aplikacja upday.

Pobierz aplikację upday z Google Play lub App Store!

Jakie rolę dla właściciela firmy może pełnić PR?

REKLAMA

Jeżeli ktoś tworzy biznes, to tworzy relację ze swoimi pracownikami, więc mówimy tu o wszelkich działaniach z zakresu employer branding. Mówimy także o działaniach związanych z komunikacją wewnętrzną, ponieważ przez cały czas musimy rzetelnie i mądrze współpracować z naszymi pracownikami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To nie jest żadna sztuczka. To pokazywanie, w bardzo szerokich spektrach, przestrzeni, gdzie jesteśmy w stanie nawiązać dialog. Zadajemy pytania: jakim szefem jesteś? Co chcesz dać swojej organizacji i swoim pracownikom? Co chcesz powiedzieć o produkcie, który wytwarzasz?

Dopiero potem przechodzimy do aspektu reputacji produktu, który się tworzy. PR to rzetelne informowanie o tym, co jako prezes czy dyrektor, tworzysz wokół siebie – wyjaśnia Katarzyna Życińska.

Jak ocenia Pani angażowanie się polityków w działania branży PR?

Przepływ polityków do działań PR-owych to nie jest wątek, który się dobrze zakończył. Zabrakło tam etyki.

Być może to właśnie popularność słowa "PR" i samej branży skusiła paru polityków do zafunkcjonowania w niej. Jednak nie zostało to poparte zrozumieniem charakteru i rzetelności pracy PR-owca. Zasady naszej pracy zostały spłaszczone.

Ze swojej strony, chciałabym wyrazić gigantyczną negację, bo uważam, że to nie powinno mieć miejsca. Aczkolwiek, nie ukrywajmy, że na całym świecie politycy zasilają branżę PR. Jednak w Polsce zabrakło chyba zrozumienia kim jesteśmy, jak pracujemy i co jest ważne dla tej branży – mówi Życińska.

Jakimi zasadami kieruje się branża PR?

REKLAMA

Punkt pierwszy określiłabym jako: PR komunikuje tylko prawdziwe informacje. Aby dochować szczególnej rzetelności, staranności i uczciwości, każdy pracownik branży PR jest zobowiązany do sprawdzenia wszelkich faktów i kontekstów, aby uniknąć manipulacji i zniekształceń. To jest niezwykle ważne.

Po drugie, PR w żadnym wypadku nie może służyć dezinformacji. Nie pozwalamy na to i tak nie działamy. To są najważniejsze kwestie, o których każdy pracownik branży wie – podkreśla Katarzyna Życińska.

Katarzyna Życińska – wiceprezes Związku Firm Public Relations i CEO agencji 38Content Communication.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA