REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rekrutacja pracowników - ponad połowa amerykańskich firm w Polsce planuje zwiększyć zatrudnienie [BADANIE]

PAP
Ponad połowa amerykańskich firm w Polsce planuje zwiększyć zatrudnienie
Ponad połowa amerykańskich firm w Polsce planuje zwiększyć zatrudnienie
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ponad połowa amerykańskich firm w Polsce, które wzięły udział w badaniu Amerykańskiej Izby Handlowej planuje w tym roku zwiększyć zatrudnienie. A co z płacami dla obecnie pracujących pracowników?

Rekrutacja pracowników – ile firm planuje zatrudnienie nowych pracowników?

58 proc. amerykańskich firm w Polsce planuje w tym roku zwiększyć zatrudnienie, 20 proc. nie przewiduje zmian, kolejne 7 proc. zamierza zmniejszyć liczbę pracowników - wynika z ankiety przeprowadzonej wśród członków Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce.

REKLAMA

14 proc. ankietowanych przyznało, że nie zdecydowało jeszcze co do poziomu zatrudnienia w ich firmach w tym roku.

Rekrutacja pracowników – jaka cześć przedsiębiorstw rozważa podniesienie płac?

REKLAMA

Ponad jedna trzecia firm zamierza łagodzić obniżkę płac w związku z Polskim Ładem i inflacją, przy czym znacznie częściej są na to gotowe firmy z sektora sprzedaży i dystrybucji. Wśród firm, które planują jakieś działania łagodzące skutki reformy podatkowej i inflacji, 52 proc. rozważa podniesienie płac, 8 proc. zmianę formy zatrudnienia, 4 proc. rekompensatę w postaci innych benefitów, a 32 proc. nie wie jeszcze, jakie działania podjąć. Część respondentów wskazało, że jest za wcześnie na decyzje i przyglądają się sytuacji.

Mediana deklarowanych przez firmy podwyżek płac wynosi 10 proc., a średnia 9,5 proc. Jednocześnie ankietowani podkreślili, że zmiany wynagrodzeń będą zależały od rodzaju stanowisk i wartości wynagrodzeń, co do których miałyby nastąpić podwyżki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W uwagach do ankiety firmy oceniły, że zmiany podatkowe powinny być odroczone, uproszczone i dokładniej przygotowane.

Ankietę przeprowadzono w dniach 14-19 stycznia br. na grupie 69 firm należących do Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA