REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Maciej Panek: Carsharing - jaka przyszłość czeka branżę? [PODCAST]

Samochody Panek CarSharing / fot. Panek CarSharing
Samochody Panek CarSharing / fot. Panek CarSharing
PANEK CarSharing

REKLAMA

REKLAMA

Czy w obliczu rosnących cen paliw carsharing to nadal zyskowny biznes? Jakich zmian w tym sektorze możemy spodziewać się w 2022 roku?

W jaki sposób pandemia wpłynęła na zainteresowanie Polaków carsharingiem? Czy w obliczu rosnących cen paliw jest to nadal zyskowny biznes? Jakich zmian w tym sektorze możemy spodziewać się w 2022 roku?

REKLAMA

Te kwestie, w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) wyjaśnia Maciej Panek, prezes PANEK CarSharing.

Zapraszamy do wysłuchania najnowszego odcinka podcastu "DGPtalk: Obiektywnie o biznesie". Partnerem podcastu jest aplikacja upday.

Pobierz aplikację upday z Google Play lub App Store!

Na czym polega carsharing?

W bardzo dużym skrócie, carsharing można nazwać samoobsługową wypożyczalnią samochodów.

REKLAMA

Usługa ta polega na tym, że samochody rozstawione są w pewnych strefach, szczególnie w dużych miastach. W przypadku naszej firmy jest to sto miast w Polsce. Samochody są specjalnie oznaczone i w zależności od firmy, mają różną identyfikację.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Klient może wynająć taki samochód w bardzo prosty sposób: instalując aplikację i czekając na autoryzację. Autoryzacja zajmuje średnio około godziny, a po jej otrzymaniu, klient może już korzystać ze wszystkich naszych samochodów. Następnie, wybiera z mapy najbliższy dostępny samochód, otwiera go za pomocą telefonu i jedzie gdzie chce – wyjaśnia Maciej Panek.

Jak Polacy korzystają z carsharingu?

Przejazdy międzymiastowe stanowią około 50 procent naszych wszystkich przejazdów. Dużą popularnością wśród klientów cieszy się właśnie takie "tradycyjne" wynajmowanie samochodów na doby, ale zgodne z nowoczesnym trendem: poprzez aplikację. Nasi klienci w ciągu roku pokonują miliony kilometrów. Wiem, że swobodnie, moglibyśmy na tych kilometrach polecieć do słońca i z powrotem kilkadziesiąt razy.

Carsharing to w Polsce rosnący trend. Widzimy, że z roku na rok obroty wzrastają o około 50 procent, więc coraz więcej ludzi z niego korzysta. Głównie duże aglomeracje wiodą prym w tych obrotach – pokreśla Maciej Panek.

Jak pandemia wpłynęła na zainteresowanie carsharingiem w Polsce?

Tylko na początku pandemii była duża zniżka obrotów, sięgająca nawet 70 procent, ale później to się unormowało. Klienci doszli do wniosku, że wynajmowane samochody są bezpieczniejsze niż przejazd innymi środkami transportu, nawet taksówkami – wyjaśnia Panek.

Maciej Panek – prezes Panek CarSharing.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA