REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na biznes. Dlaczego marki oparte na pasji zyskują coraz więcej klientów?

Subskrybuj nas na Youtube
Pomysł na biznes. Dlaczego marki oparte na pasji zyskują coraz więcej klientów?
Pomysł na biznes. Dlaczego marki oparte na pasji zyskują coraz więcej klientów?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Pomysł na biznes czyli jak posiadanie pasji czyni nasze życie bardziej wartościowym. To dobry sposób na relaks, ale i … na biznes! Marki zrodzone z pasji zyskują na popularności zarówno w Polsce, jak i na świecie. A w momencie, w którym aż 71% konsumentów jest zmęczonych tym, że marki robią co innego, niż mówią, wygrają ci, którzy są autentyczni. Jaki jest ich sekret? Odpowiedź znajdziecie poniżej.

Od prezentu do TOP 10 w Google

Wiele lat temu 16-letni Michael Kittredge poszukiwał pomysłu na prezent świąteczny dla swojej mamy. Zastanawiał się, co może sprawić jej przyjemność. Jednocześnie zależało mu, aby było to coś wyjątkowego. Wykorzystał swoje zainteresowania i umiejętności. Efekt? Wykonał świecę z roztopionych czerwonych kredek. I tu historia mogłaby się zakończyć. Świeczkę zobaczył jednak jego przyjaciel. Zachwycony wyrobem Michaela zaproponował, że odkupi go od niego. Michael zgodził się na tę propozycję, która jak się okazało, stała się przełomem w jego życiu. Tuż po tym zdarzeniu zaczął wytwarzać świece w garażu i sprzedawać w szkole oraz lokalnym firmom. Za jakiś czas jego działalność przekroczyła granice rodzimego miasta Massachusetts. Po kilkunastu latach firma zaczęła sprzedawać produkty na terenie całych Stanów. A jaki jest finał tej historii? Obecnie wpisując po polsku w Google „świece zapachowe”, trafiamy w pierwszej 10 wyszukiwań na markę stworzoną przez Michaela.

REKLAMA

REKLAMA

Hand made i unikalność produktu

Wiele marek o krajowym rodowodzie także powstało na bazie hobby właściciela. Przykład? Rok 2006. Pewien miłośnik wędkarstwa zauważa, że na polskim rynku brakuje wysokiej klasy, robionych ręcznie produktów dla wędkarzy. Postanawia to zmienić. Co się wydarzyło przez te 15 lat? Polska na jakiś czas osiągnęła tytuł największego producenta rękodzieła wędkarskiego na świecie. A marka Corona Fishing, bo o niej mowa, stała się największym, krajowym producentem i dystrybutorem przynęt wędkarskich. I choć obecnie konkurencja na rynku jest spora, to jednak w większości są to „manufaktury półfabryczne”. - Wędkarstwo to moja pasja i wielka miłość. Poczułem jednak, że chcę pokazać także innym, jak piękne może być to hobby – mówi Remigiusz Kopiej, właściciel marki Corona Fishing. Co jest kluczem do sukcesu? - Myślę, że duże znaczenie ma fakt, że produkty wykonywane są przez rękodzielników, a nie w fabryce. Producenci, dziś 60-70-latkowie pieczołowicie pracują nad tym, aby wyroby były unikatowe. A to w szczególności doceniam zarówno ja, jak i klienci – celebryci, przedsiębiorcy, lekarze, czy prawnicy – dodaje. Znajomość branży pozwala na skuteczne przeprowadzanie testów, ponieważ właściciel sam należy do grupy potencjalnych odbiorców. Wie, czego oczekiwać od produktu. I dopiero, gdy przejdzie jego pozytywną weryfikację, może zaprezentować go światu.

Sekret marek, które zrodziły się z hobby

Z badania przeprowadzonego przez MediaHub Poland i Pollster „Covid-Track wynika, że tylko 15% respondentów ufa markom, z których reklamami ma styczność. Z kolei aż 40% nie ma do nich zaufania. Reklama zatem przestaje być gwarantem sukcesu. Co mamy zatem w zamian? Stają się nim m.in. relacja z klientem i odpowiednia historia. Historia, która trafi prosto w serce. Historia prawdziwa. O wzlotach i upadkach. Bliska odbiorcy. Właściciele marek, które zrodziły się z hobby często godzinami mogą snuć opowieści o ich idée fixe, czy „smaczkach” zakulisowych. To sprawia, że są wiarygodni. To oni stają się słynną w marketingu personą. To do nich skierowany jest ich produkt. I wreszcie – to oni wiedzą, jak go sprzedać. Jak pokazują badania - aż 74% osób czuje frustrację, jeśli komunikat nie jest dopasowany do ich potrzeb. W przypadku przedsiębiorców-hobbystów przekaz jest trafiony w punkt. Nie tylko wiedzą, jak mówić, ale również jakimi kanałami. W efekcie mogą maksymalnie wykorzystać budżet reklamowy, którego zwrot z inwestycji będzie wysoki. I na koniec – odbiorcy kochają ludzi z pasją. Ludzi, którzy „płoną” do tego stopnia, że zapalają innych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Finansowanie operacyjne dla dużych firm: ranking top faktorów 2025

Rynek finansowania operacyjnego w 2025 roku jest ukształtowany przez konwergencję wyzwań makroekonomicznych i dynamicznej transformacji technologicznej. Faktoring, pierwotnie postrzegany głównie jako rezerwowe źródło krótkoterminowej płynności, osiągnął status strategicznego instrumentu zarządzania kapitałem obrotowym i odpornością operacyjną dużych korporacji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

REKLAMA

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

REKLAMA