REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak wybrać odpowiedni software house?

Software house to inna nazwa przedsiębiorstwa zajmującego się tworzeniem oprogramowania. Współcześnie takie firmy, tworząc rozwiązania IT, dużą wagę przywiązują do analizy procesów i potrzeb biznesowych klienta, tworzenia specyfikacji funkcjonalnej, testowania aplikacji oraz jej integracji z innymi systemami. Przedsiębiorstwa z tej branży zajmują się przede wszystkim tworzeniem aplikacji dedykowanych i oprogramowania na zamówienie.

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w usługach on-line na nowych zasadach

Ważne zmiany, dotyczące udzielania zgody na przetwarzanie danych osobowych przez podmioty świadczące usługi on-line wynikają z nowelizacji ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i Prawa telekomunikacyjnego. Co warto wiedzieć o nowych przepisach?

Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli UODO

Do warunków formalnych wszczęcia kontroli w świetle ustawy o ochronie danych osobowych należy upoważnienie do przeprowadzenia kontroli. Kto wystawia upoważnienie i co powinno zawierać?

Udział kontrolowanego w kontroli - UODO

Czy zgodnie z UODO udział kontrolowanego w kontroli jest obowiązkowy? Jak wskazać osobę upoważnioną do reprezentowania kontrolowanego w trakcie kontroli?

REKLAMA

Konferencja Systemy wspierające sprzedaż i obsługę klienta (AI, CRM, CEM)

Zapraszamy do debaty z Ekspertami podczas wydarzenia "Systemy wspierające sprzedaż i obsługę klienta (AI, CRM, CEM)", które odbędzie się 25 czerwca 2019 roku w Warszawie w Centrum Bankowo-Finansowym „Nowy Świat”, ul. Nowy Świat 6/12. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Akademia ABC Spółek: Czy zdasz test przedsiębiorcy?

Akademia ABC Spółek Czy zdasz test przedsiębiorcy? to darmowy meetup skierowany do freelancerów, samozatrudnionych czy osób na kontrakcie menadżerskim, które będę zakwalifikowane do testu przedsiębiorcy, a także dla każdego zainteresowanego. Patronat nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Uszczelnienie obrotu olejem opałowym od 1 września 2019 r.

14 maja 2019 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra finansów. Projekt ten zawiera rozwiązania, które umożliwią wykorzystanie narzędzi informatycznych do odbiurokratyzowania obrotu olejem opałowym i uszczelnienia systemu obrotu tym paliwem.

Uprzywilejowanie udziałów w spółce z o.o. a uprawnienia osobiste wspólników

Przedstawiony w kodeksie spółek handlowych katalog uprzywilejowań udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością ma charakter otwarty. Zatem oprócz uprzywilejowania udziałów co do głosu na zgromadzeniu wspólników i co do sposobu uczestnictwa w podziale majątku spółki w przypadku jej likwidacji, dopuszczalne jest wprowadzenie w umowie spółki niewymienionych w kodeksie spółek handlowych uprzywilejowań, jak np. prawa pierwszeństwa obejmowania udziałów w podwyższanym kapitale zakładowym spółki.

REKLAMA

5 kroków do skutecznego odtwarzania danych z kopii zapasowych

Obecnie bogactwo danych powiększa się w nieobserwowanym wcześniej tempie. Dotyczy to również środowisk przetwarzania i przechowywania informacji, które stają się coraz bardziej złożone i wieloplatformowe. Wobec tego zasoby informatyczne znajdują się w bardzo wielu miejscach, a to wiąże się z narażeniem ich na cyberataki lub – co gorsza – utratą wrażliwych informacji.

Telemarketing a RODO

Wielu z nas nękają telefony z różnymi ofertami. Jak się bronić przed telemarketerami? Czy na gruncie RODO legalnie pozyskują oni nasze numery telefonów?

Unikalny system podatkowy Malty

Zasadniczą zaletą Malty dla przedsiębiorców jest jej unikalny system podatkowy, który opiera się na pełnym odliczeniu podatku pozwalającego na uznanie jakiegokolwiek podatku należnego za zwrotny „kredyt” przyznawany beneficjentowi jeśli jest on przedmiotem dalszych transferów. Poza nim istnieje szereg innych czynników, które zachęcają zagranicznych przedsiębiorców do bezpośrednich inwestycji na tej wyspie, przez co można powiedzieć, że Malta stała się nie tylko rajem podatkowym, ale również atrakcyjnym centrum usług finansowych.

Rejestracja podmiotów w systemie śledzenia produktów tytoniowych Track&Trace

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych (PWPW) udostępniła system elektronicznej rejestracji podmiotów zajmujących się obrotem wyrobów tytoniowych na polskim rynku. Sieci handlowe, sklepy i punkty zajmujące się handlem wyrobami tytoniowymi, już od 10 maja 2019 r., na dziesięć dni przed rozpoczęciem obowiązywania unijnej dyrektywy dotyczącej systemu Track&Trace, mogą swobodnie dokonać procesu rejestracji swojej działalności.

Open Source Day 2019 już 14 maja. Co w agendzie 12. edycji konferencji

Jakie funkcjonalności oferują najnowsze rozwiązania bazujące na otwartym oprogramowaniu? Jak można je wykorzystać np. w dbaniu o bezpieczeństwo infrastruktury IT przedsiębiorstwa? W jaki sposób open source pomaga w rozwijaniu technologii sztucznej inteligencji? Z jakimi wyzwaniami najczęściej spotykają się osoby pracujące z otwartymi rozwiązaniami i jak im sprostać? Tego będzie można dowiedzieć się podczas 12. edycji konferencji Open Source Day, która odbędzie się już 14 maja w Warszawie. Jak co roku będzie merytorycznie, ciekawie i praktycznie, co gwarantuje organizator wydarzenia – Linux Polska. Na uczestników czeka 9 sesji technicznych, poświęconych najważniejszym kierunkom rozwoju branży IT, które zostały podzielone na 3 bloki tematyczne.

Czy można obniżyć wynagrodzenie pracownikowi służby bhp

Zatrudniamy dwóch pracowników służby bhp w pełnym wymiarze czasu pracy. Stan zatrudnienia pracowników w naszej spółce wynosi ok. 800 osób. Ponieważ pracownicy służby bhp wywiązują się ze swoich obowiązków w czasie krótszym niż 8 godzin dziennie, rozważamy przydzielenie im dodatkowych obowiązków związanych z prowadzeniem spraw kadrowo-płacowych. Pracownicy służby bhp odmawiają jednak wykonywania tych zadań, argumentując, że nie należą one do zakresu obowiązków służby bhp. Czy w takim przypadku możemy wręczyć tym pracownikom wypowiedzenia zmieniające obniżające ich etat i wysokość wynagrodzenia?

Czy czas przebierania się w ubranie robocze wliczamy do czasu pracy

Pracownicy naszego zakładu korzystają z ubrań roboczych. Czy czas, jaki pracownik musi poświęcić na przebranie się w ubranie robocze przed rozpoczęciem pracy, a następnie przebranie z powrotem w prywatne ubranie, wlicza się do czasu pracy?

Doroczna Konferencja IIA Poska

Zapraszamy do wzięcia udziału w Dorocznej Konferencji IIA Polska, która odbędzie się w dniach 5-6 czerwca 2019 r. w Warszawie. Portal Infor. pol jest patronem medialnym wydarzenia.

Konferencja Open Source w Biznesie 2019

Konferencja Open source w biznesie to bezpłatne wydarzenie poruszające tematykę rozwiązań otwartych i ich praktycznego zastosowania w przedsiębiorstwie. Wydarzenie ma na celu zrzeszenie zawodowych specjalistów i entuzjastów otwartego oprogramowania. Konferencja odbędzie się 18 czerwca o godz. 9:00 w Hotelu Coirtyard by Marriott Warsaw Airport w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Crowdinvesting - inwestowanie społecznościowe

Crowdinvesting ułatwia spółkom pozyskanie środków na rozwój. Chętnie korzystają z niego przede wszystkim początkujące przedsięwzięcia, np. start-upy. Dla emitentów crowdinvesting to szansa na pozyskanie większego grona inwestorów, a dla nich z kolei oznacza to większą ofertę inwestycyjną. To również opcja dla niedoświadczonych inwestorów, którzy boją się angażować duże środki.

MC: w Polsce RODO w pełni (komunikat)

Kasy fiskalne on-line od 1 maja 2019

Zgodnie z nowelizacją ustawy o VAT od 1 maja 2019 r. podatnicy mogą stosować kasy fiskalne on-line. Od 1 września br. nie będzie można kupić kas z papierowym zapisem kopii paragonu, a od 1 stycznia 2020 r. kasy on-line będą musiały stosować niektóre branże.

Dostawca usług IT w start-upie. 5 najczęstszych błędów

Stała cena za projekt, zbyt duży dostawca oraz wykorzystanie outsourcingu do kilku firm to tylko niektóre błędy, których powinni unikać początkujący przedsiębiorcy. 

Konstytucja Biznesu 2018-2019 - efekty stosowania

30 kwietnia upłynął rok od wprowadzenia Konstytucji Biznesu. Co wprowadziła i jakie są efekty stosowania przepisów w niej zawartych?

Obowiązek informacyjny na gruncie RODO

15 marca 2019 r. – ta data może zapaść w pamięć każdemu administratorowi, inspektorowi ochrony danych, a także osobom zajmującym się ochroną danych osobowych. W tym dniu bowiem Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych wydał pierwszą w historii obowiązywania przepisów RODO karę administracyjną. Jak się okazało, podstawowym przewinieniem, za które nałożono blisko milionową karę, był brak realizacji obowiązku informacyjnego. Przypomnijmy zatem najważniejsze kwestie w zakresie jego spełniania przez administratora.

Jak odróżnić współadmistrowanie od powierzenia przetwarzania?

Przed wejściem w życie RODO pojęcie współadministrowania nie funkcjonowało. Wszelkie wspólne przedsięwzięcia i udostępnianie danych rozważano pod kątem powierzenia przetwarzania. Wiele organizacji wciąż nie jest pewnych, w jakich okolicznościach zawarcie danego rodzaju umowy będzie właściwe, a w jakich – błędne. W tym artykule wskazujemy kryteria, które warto znać i stosować.

Rząd nie będzie kontynuował prac nad "testem przedsiębiorcy"

25 kwietnia 2019 r. minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz poinformowała, że tzw. test przedsiębiorcy nie będzie już przedmiotem prac Rady Ministrów. Zdaniem Konfederacji Lewiatan to słuszna decyzja. Według niej nowe regulacje, które miały oddzielić prawdziwych przedsiębiorców od osób pozornie samozatrudnionych, niczego by nie zmieniły i byłyby powszechnie obchodzone.

Zwiększony nadzór nad zawodem doradcy restrukturyzacyjnego

Nowelizacja ustawy o licencji doradcy restrukturyzacyjnego, którą 23 kwietnia 2019 r. podpisał prezydent Andrzej Duda wprowadza nowe zasady kontroli wykonywania zawodu doradcy restrukturyzacyjnego. Ustawa ta przekazuje ponadto dodatkowe uprawnienia nadzoru nad doradcami ministrowi sprawiedliwości. Większość przepisów tej nowelizacji wejdzie w życie od 1 stycznia 2020 roku.

10 podstaw security – dekalog bezpiecznego użytkownika

Rozwój technologii i niepohamowana cyfryzacja życia to proces niosący ze sobą coraz to nowsze zagrożenia dla użytkowników sieci. Bardzo często w sposób nieświadomy ułatwiają oni zadanie cyberprzestępcom. Pewne zachowania mogą być wręcz zaproszeniem do ataku na firmowe systemy bezpieczeństwa. Poniższe rady pozwolą Państwu wyeliminować podstawowe błędy w korzystaniu z sieci i nowych technologii, a tym samym poprawić poziom bezpieczeństwa przetwarzanych danych.

Ogólnopolski Konkurs iTele©t! - 5, 17 maja 2019 r.

Zapraszamy studentów IV i V roku prawa do udziału w Ogólnopolskim Konkursie iTele©t! organizowanym przez ELSA Poland. Konkurs będzie dotyczył prawa własności intelektualnej, prawa nowych technologii (IT), prawa telekomunikacyjnego oraz ochrony danych osobowych.

„RODO - z czym to się je... spotkanie eksperckie”

RODO to prawdziwe wyzwanie dla polskiego przedsiębiorcy. Unijne przepisy nakładają na firmy nie tylko obowiązek wdrożenia zasad ochrony danych, reagowania na incydenty, rejestracji czynności przetwarzania czy informowania i realizowania żądań podmiotów danych. Wymagają one również, by odpowiednie rozwiązania były na bieżąco aktualizowane i sprawdzane. Mimo, że minął już prawie rok od wprowadzenia RODO wielu przedsiębiorców nadal sobie nie poradziło z jego wdrożeniem.

Rejestr podatników VAT 2019

Sejm pracuje nad nowelizacją dotyczącą podatku od towarów i usług. Rząd planuje utworzyć jedną bazę danych podatników VAT, co ma uszczelnić system wpływów, a także zminimalizować ryzyko nieświadomego udziału podatników w tzw. karuzelach VAT.

To tracisz wybierając freelancera zamiast biura tłumaczeń technicznych

Niesprawiedliwe i krzywdzące jest, gdy ktoś twierdzi, że tłumacze pracujący jako freelancerzy są gorsi od firm zajmujących się dostarczaniem usług tłumaczeniowych. Oczywiście różnice między tymi dwoma typami dostawców są znaczące, to, który wariant jest lepszy akurat dla Ciebie zależy od tego, czego potrzebujesz, wymagasz i oczekujesz. Przypomnij sobie słowa Napoleona Hilla „wygrywa tylko ten, kto ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć” czy Eurypidesa, który mawiał, że „sukces jest wynikiem właściwej decyzji”. Niemniej żaden wybór nie będzie dobry jeśli nie będzie świadomy. Zanim podejmiesz decyzję o tym, komu powierzysz tłumaczenia techniczne powinieneś mieć jasny obraz wszystkich minusów i strat związanych z współpracą z wolnym strzelcem. W tym wszystkim jedno jest pewne, najlepsza inwestycja to taka, która jest nastawiona na długotrwały związek zrodzony z obustronnej sympatii. Co tracisz wybierając freelancera zamiast biura tłumaczeń? Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć.

Nowe technologie zmieniają rynek pracy. Niezbędne są dodatkowe umiejętności

Wyniki badań pokazują, że co piąty Polak ma świadomość zmian technologicznych i wiążącego się z nimi ryzyka likwidacji stanowiska pracy. Pracownicy poddali się krytycznej ocenie i wskazali obszary, w których muszą zdobyć nowe umiejętności, aby rozwinąć się na rynku pracy.

Fundusze unijne na renowację zabytków

Unia Europejska inwestuje w polskie zabytki, czego przykładem są udane inwestycje na północy Polski.– Kto może dostać dofinansowanie i o jakich kwotach mowa?

ROK od RODO. Jak w praktyce przetwarzać dane osobowe - warsztaty

4 maja 2019 r., prawie ROK po RODO, wchodzi tzw. duża nowelizacja, która zmieni 160 ustaw! Chcesz przygotować się do zmian? Prowadzisz swoją działalność lub organizacje? Myślisz w jaki sposób wdrożyć RODO lub czy zrobiłeś to prawidłowo? Chcesz dbać o bezpieczeństwo swoje i swoich klientów? Na te pytania odpowiedzą eksperci podczas warsztatów, które odbędą się 25 kwietnia 2019 r. w Gdańsku. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Faktury elektroniczne w zamówieniach publicznych

Od 18 kwietnia 2019 r. faktury elektroniczne będą obowiązkowym standardem w zamówieniach publicznych, koncesjach na usługi budowlane i partnerstwie publiczno-prawnym. Resort przedsiębiorczości i technologii uruchomił dla przedsiębiorców i podmiotów publicznych bezpłatną Platformę Elektronicznego Fakturowania.

Mity samozatrudnienia - badanie "Indeks Przedsiębiorczości" Tax Care

Jak przedstawia się zadowolenie z pracy osób samozatrudnionych oraz pracujących na etacie? Którą formę chętniej wybierają Polacy? Przedstawiamy wyniki drugiej edycji badania „Indeks Przedsiębiorczości Tax Care”.

Kontrole zwolnień lekarskich w firmach - ZUS przeszkoli przedsiębiorców

Ne tylko ZUS, ale także pracodawca jest uprawniony do kontroli zwolnień lekarskich pracowników. ZUS przeprowadzi dla nich szkolenia.

Wniosek do KRS - 6 przypadków w których wymagany będzie dodatkowy podpis

Wnioski do Krajowego Rejestru Sądowego to codzienność każdej spółki kapitałowej w Polsce. KRS daje możliwość uzyskania informacji o każdym przedsiębiorcy podlegającemu obowiązkowi wpisu do tego rejestru. Do właściwego wydziału KRS składa się zarówno wniosek o rejestrację podmiotu jak i wnioski o zmianę danych. Na pozór podpisanie takich dokumentów wydaje się proste, ale w praktyce przysparza wiele problemów.

Profil Zaufany - zalety korzystania

Profil Zaufany to przydatne narzędzie dla przedsiębiorców. Dzięki niemu można m.in. zmienić dane w CEIDG nie wychodząc z domu.

Składki ZUS dla przedsiębiorców 2019

Ile wynoszą składki na ubezpieczenia społeczne dla przedsiębiorców w 2019 r.? Sprawdź ile zapłaci przedsiębiorca na zasadach ogólnych.

Nie trzeba taksometru i kasy fiskalnej - wystarczy aplikacja mobilna

2 kwietnia 2019 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra infrastruktury. Jedną z wielu proponowanych zmian jest wprowadzenie możliwości stosowania aplikacji mobilnej jako alternatywnego urządzenia służącego do naliczania opłaty wobec obecnie stosowanego taksometru i kasy fiskalnej. Ma to dotyczyć taksówkarzy oraz okazjonalnego przewozu osób pojazdem samochodowym (przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą). Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2020 r.

Zarządzanie projektami - metoda ścieżki krytycznej

Napięte terminy, wieloetapowe projekty, lista potencjalnych problemów i zespół do skoordynowania – a wszystko „na wczoraj”. Jak zorganizować pracę, żeby sprawnie wykonać nawet najbardziej skomplikowane zadanie? Które czynności mogą być zaplanowane równolegle i w jakiej kolejności je układać? Z pomocą przychodzi metoda ścieżki krytycznej, która przy pomocy prostych kroków pomaga uporządkować pracę tak, aby wyznaczyć najważniejsze zadania i stworzyć harmonogramy niezależnie od wielkości projektu.

Identyfikacja naruszeń ochrony danych osobowych w sektorze ubezpieczeń

Organizacje oswoiły się już z koniecznością stosowania nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych. Czas pokazał, z czym borykają się poszczególne branże. W przypadku sektora ubezpieczeń jednym z powracających tematów jest kwestia identyfikacji i obowiązku zgłoszenia naruszenia ochrony danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

CEIDG 2019 - zdublowane wpisy będą usunięte

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przypomina, że po 30 kwietnia 2019 r. z CEIDG wykreślone zostaną "zdublowane" wpisy przedsiębiorców, które nie zawierają takich danych, jak m.in. numer NIP, REGON, kod PKD działalności, adres do doręczeń. Działanie to ma celu poprawę przejrzystości obrotu gospodarczego i uniknięcie problemów w kontaktach z urzędami (Urząd Skarbowy, ZUS) lub kontrahentami. Problem dotyczy ok. 2 tys. przedsiębiorców, co stanowi poniżej 0,1% wszystkich zarejestrowanych w CEIDG.

Szkolenia bhp po zmianach przepisów od 1 stycznia 2019 r.

Pracodawcy zakwalifikowani do grupy zawodowej, dla której określono nie wyższą niż trzecia kategorię ryzyka, mają mniejsze obowiązki w zakresie bhp. Od 1 stycznia 2019 r. nie muszą już zapewniać szkolenia okresowego bhp pracownikom administracyjno-biurowym.

Przedsiębiorstwa korzystające z Internetu Rzeczy jako pierwsze staną się inteligentnymi firmami

W dzisiejszym cyfrowym świecie ludzie oraz systemy informatyczne współpracują ze sobą w coraz bardziej zintegrowany i inteligentny sposób. Przedsiębiorstwa, które chcą sprostać rosnącym wymaganiom klientów, powinny nieustannie wprowadzać innowacje do swojego biznesu. Nowe technologie pomagają usprawnić serie procesów oraz poprawić obsługę użytkowników, a także stale dostosowywać sposób wykorzystywania. Firmy, które nie doceniają znaczenia rozwiązań IT, muszą liczyć się z tym, że zostaną w tyle za konkurencją, a w najgorszych przypadkach w ogóle znikną z rynku.

Poradnik przedsiębiorcy: Na co zwrócić uwagę biorąc kredyt firmowy?

Kredyt firmowy często umożliwia firmom rozwój przedsiębiorstwa. Na co jednak należy zwrócić szczególną uwagę, decydując się na wzięcie kredytu?

Postęp technologiczny wymusił nowelizację przepisów dotyczących znaków towarowych

16 marca 2019 r. weszła w życie nowelizacja ustawy prawo własności przemysłowej. Zmiany dotyczą głównie znaków towarowych. Zdaniem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii nowe przepisy pozytywnie wpłyną na możliwość kreowania marki, zdobycia przez nią przewagi konkurencyjnej i konkurowania na rynkach zagranicznych, a także spowodują zmniejszenie biurokracji przed Urzędem Patentowym.

E-sprawozdania finansowe do 31 marca 2019 r.

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przypomina, że termin na sporządzenie e-sprawozdań finansowych za 2018 rok upływa 31 marca 2019 r.

Konferencja E-Administracja dla biznesu

15 maja 2019 w Warszawie odbędzie się konferencja E-Administracja dla biznesu. Elektroniczne fakturowanie w zamówieniach publicznych. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

REKLAMA