REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kilka godzin czy kilka tygodni? Ile trwa „mapowanie” doświadczeń klienta?

Jednym z podstawowych narzędzi diagnozowania doświadczeń klienta jest mapa podróży. Jest to zapis drogi jaką klient przebył w relacji z firmą, by zrealizować swój cel. W mapie kluczowe są informacje o poszczególnych etapach drogi, momentach, w których klientowi było łatwo i takich, w których miał trudności. Ma ona tę przewagę nad innymi narzędziami, że informacjom stricte procesowym towarzyszą dane na temat emocji, jakie klient przeżywał w danym momencie. To dzięki nim firmy są w stanie lepiej „wchodzić w buty klienta”, czy też „empatyzować” jego problemy.

Kto ponosi odpowiedzialność za zobowiązania spółki? - uchwała SN

Sąd Najwyższy podjął ważną uchwałę dotyczącą odpowiedzialności członków zarządu spółki za jej długi, o której mowa w art. 299 k.s.h. Otóż SN rozstrzygnął, że odpowiedzialność ta spoczywa na osobach faktycznie sprawujących funkcje członków zarządu zgodnie z podjętymi uchwałami spółki, niezależnie od danych widniejących we wpisie w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Pakiet Przyjazne Prawo - kilkadziesiąt ułatwień dla biznesu

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygotowało Pakiet Przyjazne Prawo. Zawiera on ponad 70 punktowych ułatwień dla biznesu. Co się zmieni?

Spółka w Wielkiej Brytanii może złagodzić skutki bezumownego brexitu

Otwarcie spółki w Wielkiej Brytanii może ułatwić polskim firmom dostęp do brytyjskiego rynku, jeśli Zjednoczone Królestwo wyjdzie z Unii bez porozumienia. Na złagodzenie negatywnych konsekwencji rozwodu bez umowy mogą liczyć zwłaszcza Ci przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na ekspansję biznesową przed datą brexitu.

REKLAMA

Sprawozdania finansowe za pomocą aplikacji 2019

E-Sprawozdania Finansowe to jedno z działań Ministerstwa Finansów, które ma celu ułatwienie przedsiębiorcom wykonywania obowiązków sprawozdawczych. Ministerstwo pracuje również nad wprowadzeniem nowych rozwiązań dotyczących składania zeznań podatkowych przez najmniejszych podatników CIT.

Prosta Spółka Akcyjna od 1 marca 2020 r.

Sejm pracuje nad projektem ustawy o Prostej Spółce Akcyjnej (PSA). Rząd planuje wejście w życie nowej spółki na 1 marca 2020 r.

Branża IT wytycza nowe standardy na rynku pracy

Obecnie ponad połowa aktywnych zawodowo programistów jest zdania, że samozatrudnienie daje najlepsze możliwości na zarobek i rozwój zawodowy. Na B2B pracuje już 30 proc. przedstawicieli branży IT, a odsetek ten stale rośnie.

Strona internetowa kancelarii prawnej - jak powinna wyglądać?

Stworzenie strony www kancelarii prawnej może mieć kluczowe znaczenie w pozyskiwaniu klientów. Jak powinna wyglądać strona internetowa kancelarii prawnej?

REKLAMA

Szkolenie "Dyrektywa NIS i ustawa o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa"

Zapraszamy na szkolenie „DYREKTYWA NIS I USTAWA O KRAJOWYM SYSTEMIE CYBERBEZPIECZEŃSTWA. Nowe obowiązki dla podmiotów w sektorze energetyki, ciepła, paliw i gazu”, które odbędzie się w dniu 27 marca 2019 roku w Warszawie. Patronat nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Bezpłatna Konferencja BPM TRENDS już 25 KWIETNIA 2019 w Warszawie!

Zapraszamy na bezpłatną konferencję BPM Trends, która odbędzie się 25 kwietnia w Warszawie. Konferencja przedstawi aktualne trendy oraz innowacje w obszarze modelowania procesów biznesowych, a liderzy technologii poruszą aspekty merytoryczne oraz aplikacyjne, w zakresie tworzenia i rozwijania środowiska BPM w firmie. Patronat medialny nad Konferencją objął portal Infor.pl.

Open Source Day 2019

Open Source Day 2019 – największe w regionie CEE wydarzenie dedykowane otwartym technologiom już w maju w Warszawie. Właśnie ruszyła rejestracja na 12. edycję konferencji. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Jak zabezpieczać dane swoich klientów?

Jako przedsiębiorca przechowujesz dane klientów i chcesz, żeby były bezpieczne? Prezentujemy dobre praktyki proponowane przez Amazon, w celu zmaksymalizowania bezpieczeństwa poufnych informacji.

VI edycja Europejskiego Kongresu Mobilności Pracy w Krakowie

Już 14-15 marca w Centrum Kongresowym ICE w Krakowie odbędzie się VI Europejski Kongres Mobilności Pracy. EKMP to największe wydarzenie na temat delegowania pracowników i swobody świadczenia usług w Unii Europejskiej.

Praca w budżetówce - czy się opłaca?

Praca w administracji państwowej może być dobrym wstępem do biznesu i większych pieniędzy. O ścieżkach kariery w sferze budżetowej mówi Jakub Gontarek, ekspert Konfederacji Lewiatan.

Rząd stawia na innowacyjnych przedsiębiorców

Ministerstwo Nauki współpracuje z Narodowym Centrum Rozwoju. Stanowi to szansę dla innowacyjnych przedsiębiorców.

Leasing po nowemu 2019

Od początku nowego roku obowiązują zmienione przepisy dotyczące sposobu rozliczania przez firmy kosztów podatkowych samochodów osobowych. Zmiany obejmują zarówno kwestie zakupu, używania jak i leasingu. Nowe przepisy budziły wiele kontrowersji, dlatego poniżej przedstawiam najważniejsze zmiany oraz konkretne wyliczenia.

Budowanie marki osobistej

Budowanie marki osobistej stało się w ostatnim czasie jednym z ważniejszych elementów prowadzenia własnego biznesu i nie tylko. Jest to jeden ze sposobów na efektywny marketing oraz ciekawą formę reklamy siebie oraz swoich towarów czy usług.

Nowe prawo własności przemysłowej 2019

Szykują się zmiany w prawie własności przemysłowej. Nowe prawo zmienia m.in. definicję znaku towarowego.

VIII Konferencja IIA Polska dla Sektora Finansowego

27 marca 2019 r., w Centrum Giełdowym S.A. w Warszawie, Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska organizuje ósmą już Konferencję Finansową, której tematem będzie "Rola audytu wewnętrznego w aspekcie zmieniającego się prawa regulującego działalność instytucji finansowych".

Odroczona płatność dla firm w e-commerce

Polski fintech oferuje już nie tylko leasing i raty dla firm, ale także odroczoną płatność. Można kupić produkt teraz a zapłacić później.

Dofinansowanie spółki z o.o.

Zdarza się, że w trakcie funkcjonowania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością zachodzi konieczność jej dofinansowania, tj. pozyskania przez spółkę środków finansowych na bieżącą działalność lub inwestycje. Wówczas wspólnicy stają przed koniecznością wyboru najkorzystniejszej zarówno z ich punktu widzenia, jak i spółki formy jej dofinansowania. Chodzi o przede wszystkim o kwestie podatkowe.

Czy na potrzeby przyznania świadczeń z zfśs trzeba pozyskiwać zgodę na przetwarzanie danych osobowych osób uprawnionych i członków ich rodzin

Pracodawca domaga się od pracowników i innych osób uprawnionych, którzy wnioskują o przyznanie im świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (zfśs), zgody na przetwarzanie ich danych. Żąda też dostarczenia dokumentów potwierdzających wysokość zarobków współmałżonków w postaci odpowiednich zaświadczeń lub zeznań podatkowych. Ponadto w przypadku niektórych świadczeń z funduszu chce przedstawienia zaświadczeń potwierdzających np. stan zdrowia dziecka. Czy pracodawca ma prawo przetwarzać takie dane osób będących członkami rodzin jego pracowników i czy potrzebna jest na to zgoda pracownika?

Jak przeprowadzać kontrolę bhp telepracownika

Pracodawca ma prawo przeprowadzić kontrolę w zakresie bhp w przypadku telepracy wykonywanej w domu pracownika. Czy obowiązkiem pracodawcy jest również przeprowadzenie u telepracownika odrębnej oceny warunków pracy, o której mowa w przepisach w sprawie bhp na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe? Czy wystarczy przeprowadzenie jednej z tych kontroli?

Rozliczenia międzyokresowe a rozliczenie zakupu

Jakie są zasady księgowania na koncie "Roz­li­czenie zakupu" oraz na koncie "Rozliczenia międzyokresowe kosztów"? Czym różnią się te dwie pozycje? Proszę o podanie przykładowych księgowań w przypadku ewidencji kosztów na kontach zespołu 4 oraz na kontach zespołu 4 i 5 ZPK.

Jak ustalić kwotę potrącenia komorniczego z wynagrodzenia i zasiłku

Pracownik ma niealimentacyjne zajęcie komornicze. Jego wynagrodzenie za pracę wynosi 2800 zł, a dodatek stażowy - 308 zł, który jest niepomniejszany za dni choroby i opieki nad chorym członkiem rodziny. W lutym 2019 r. pracownik otrzymał wynagrodzenie za przepracowaną część miesiąca w wysokości 2333,35 zł oraz dodatek 308 zł oraz zasiłek opiekuńczy za 5 dni sprawowania opieki nad chorym dzieckiem - 322,15 zł. Pracownik ma prawo do podstawowych kosztów uzyskania przychodów oraz złożył pracodawcy PIT-2. Jak w lutym przeprowadzić prawidłowo potrąceń?

CEIDG: zdublowane wpisy firm mają być wykreślone

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przypomina, że przedsiębiorcy, którzy mają więcej niż jeden aktywny lub zawieszony wpis powinni to skorygować. Wpisy takie po 30 kwietnia 2019 r. będą wykreślane z ewidencji.

W tym roku zupełnie nowa Akademia Audytora!

Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska wspólnie z partnerem, firmą AuditSolutions rozbudowali program edukacyjny "Akademia Audytora.

Zakup usług IT w modelu Agile. Zupełnie nowy trend!

Współpraca z dostawcami usług IT to jeden z kluczowych obszarów dla każdej organizacji. Jest to proces o tyle skomplikowany, że bardzo często osoba decydująca o zakupach, czy negocjująca je, nie jest biegła w języku IT i specyfikacjach niezbędnych do tego procesu. Co więcej, sama umowa i dokumentacja zamówienia musi podążać za specyfiką wdrożeń IT wynikających z tych właśnie umów.

DATA CENTER TRENDS- Nadchodzące wyzwania centrów danych!

Zapraszamy do udziału w bezpłatnej konferencji "Data Center Trends", która odbędzie się 28 marca 2019 r. w Warszawie. Liderzy technologii będą rozmawiać o najnowszych trendach w zakresie udoskonalania technologii gwarantujących bezpieczną infrastrukturę Data Center. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl.

Głos Przedsiębiorcy - aplikacja do konsultacji z przedsiębiorcami

Przedsiębiorcy mogą zgłaszać swoje uwagi co do potrzeby zmian przepisów do Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii za pomocą aplikacji. Jak działa aplikacja Głos Przedsiębiorcy?

Kierunki rozwoju cyberbezpieczeństwa w przedsiębiorstwach i sektorze publicznym

Coraz bardziej zaawansowana analiza cyberzagrożeń oraz tworzenie planów zakładających działania o najwyższym zwrocie z inwestycji. To trendy, którymi już teraz podąża większość świadomych technologicznie przedsiębiorstw. Z cyberbezpieczeństwem mierzy się także sektor publiczny.

Czym jest analiza biznesowa (Business Intelligence)?

Business Intelligence (BI), zgodnie z definicją „encyklopedyczną”, to proces polegający na przetwarzaniu dostępnych danych w informacje, a tych z kolei w precyzyjną wiedzę. Taka analiza biznesowa pozwala na zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa.

Czy pracodawca może domagać się od związku zawodowego opłat za korzystanie z pomieszczeń i sprzętu do wykonywania działalności związkowej

Działająca od niedawna w naszym zakładzie pracy organizacja związkowa żąda nieodpłatnego udostępnienia jej pomieszczeń oraz sprzętu w celu wykonywania bieżącej działalności związkowej. Czy mamy obowiązek spełnić to żądanie, a jeśli tak, to czy możemy domagać się odpłatności z tego tytułu?

Na jakich warunkach prawo do świadczeń chorobowych nabywają osoby współpracujące z osobami korzystającymi z ulgi na start

Dla osób współpracujących z osobą prowadzącą pozarolniczą działalność ubezpieczenie chorobowe jest dobrowolne. Zatem prawo do zasiłku chorobowego osoby te nabywają po upływie 90 dni trwania ubezpieczenia chorobowego. Prawo do świadczeń chorobowych po pewnymi warunkami przysługuje również osobom współpracującym z przedsiębiorcą będącym osobą fizyczną, korzystającym z tzw. ulgi na start.

Obowiązek raportowania o schematach podatkowych

Od 1 stycznia 2019 r. obowiązują przepisy Ordynacji podatkowej wprowadzające obowiązek raportowania o schematach podatkowych. Obowiązek raportowania obejmuje wszystkie schematy podatkowe o określonych w Ordynacji cechach rozpoznawczych. Podmiotami obciążonymi tym obowiązkiem są w pierwszej kolejności tzw. promotorzy, czyli podmioty zajmujące się opracowywaniem, oferowaniem, udostępnianiem, wdrażaniem lub zarządzaniem takim schematem. W dalszej kolejności obowiązek ten obciąża korzystającego z danego schematu, a następnie „wspomagającego”.

Jak w 2019 r. opodatkować PIT przychody ze sprzedaży produktów rolnych pochodzących z własnego wyrobu

W 2019 r. producenci rolni mogą sprzedawać przetworzone produkty rolne pochodzące z własnego gospodarstwa przedsiębiorcom na potrzeby prowadzonej przez nich działalności (np. restauratorom, sklepom). Taka sprzedaż została objęta preferencjami podatkowymi na równi ze sprzedażą na rzecz konsumentów.

Chińskie smartfony, których bez obaw używa amerykański rząd? BlackBerry

Biorąc pod uwagę aferę, z jednym z chińskich gigantów telekomunikacyjnych w tle, zaskakuje, że najbezpieczniejsze smartfony z systemem Android również produkowane są w Chinach. Urządzenia BlackBerry wciąż imponują poziomem bezpieczeństwa. Na tyle, że mogą z nich korzystać amerykańscy urzędnicy.

RODO: jak stosować monitoring wizyjny?

Prezes Urzędu ochrony Danych Osobowych tłumaczy jak stosować monitoring wizyjny po wejściu w życie RODO. To ważna informacja dla przedsiębiorców.

Urzędy coraz bardziej cyfrowe

Przedsiębiorcy mogą załatwić coraz więcej spraw przez Internet. Pomocny jest m.in. rządowy portal biznes.gov.

Konferencja „Sztuczna inteligencja w obsłudze klienta”

10 kwietnia 2019 roku w Warszawie odbędzie się konferencja „Sztuczna inteligencja w obsłudze klienta” organizowana przez Polski Instytut Rozwoju Biznesu. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Cyfrowy nomadyzm, czyli elastyczna praca na krańcu świata

Jednym z najbardziej pożądanych benefitów pracowniczych jest praca zdalna, która z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Jej kreatywnym rozwinięciem jest cyfrowy nomadyzm (ang. digital nomadism). Okazuje się, że naszą przyszłością jest nie praca z domu, ale… skądkolwiek.

Istotna rola technologii RFID we współczesnym handlu detalicznym

Technologia identyfikacji radiowej RFID odgrywa coraz ważniejszą rolę przy wsparciu wielokanałowego handlu detalicznego. Zastosowanie tego rozwiązania jest szczególnie istotne w obliczu zmieniających się potrzeb konsumentów, którzy coraz częściej wymagają bieżącego wglądu w przebieg prowadzonego procesu dostawy zakupionych towarów. Sprzedawcy, chcąc sprostać wymaganiom młodych konsumentów, muszą nie tylko ulepszyć metody rejestracji i zarządzania informacjami o towarach, ale również usprawnić bieżącą komunikację między personelem i zaoferować im dostęp do pełnych danych o produktach i zapasach.

Jak założyć własny mini browar i skorzystać z unijnego dofinansowania?

Zakładając mini browar warto postarać się o dofinansowanie z Unii Europejskiej - rozmowa z Andrzejem Najdą, szefem Najda Consulting, ekspertem w dziedzinie funduszy unijnych.

„RODO - z czym to się je... spotkanie eksperckie”

RODO to największa zmiana w ochronie danych osobowych od 20 lat. Wymusiło ono zmiany w dotychczasowej polskiej ustawie z danego zakresu. Kwestie prywatności i ochrony informacji zyskały większą wagę. Niestety wiele firm nie do końca poradziło sobie z wdrożeniem nowych przepisów. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Czy w 2019 r. można zaliczać do kosztów wydatki związane z używaniem użyczonego samochodu osobowego

W jaki sposób od 1 stycznia 2019 r. rozliczać samochody, które nie są własnością przedsiębiorcy, a są przez niego używane w działalności gospodarczej na podstawie umowy użyczenia? Czy w przypadku tego rodzaju pojazdów można zaliczać do kosztów wydatki związane z ich używaniem?

Czy od ubezpieczonego można żądać zwrotu zasiłku, który został mu bezpodstawnie wypłacony

Podczas kontroli ZUS okazało się, że w 2016 r. jednej z ubezpieczonych naliczyliśmy za wysoki zasiłek macierzyński (z powodu nieprawidłowo ustalonej podstawy wymiaru zasiłku). Czy ZUS może domagać się korekty wysokości zasiłku i jego zwrotu? Jeśli tak, to jak go wyegzekwować od ubezpieczonej?

Jak liczyć odszkodowanie za zakaz konkurencji

Przepisy Kodeksu pracy wyróżniają dwie odrębne umowy o zakazie konkurencji, którymi może zostać objęty pracownik - w czasie trwania zatrudnienia oraz po jego ustaniu. Z umowy zawartej na czas trwania zatrudnienia co do zasady pracownikowi nie przysługuje zadośćuczynienie za powstrzymywanie się od prowadzenia takiej działalności. Natomiast z tytułu drugiej umowy przepisy przewidują wypłatę odszkodowania w wysokości nie niższej niż 25% wynagrodzenia otrzymywanego przed ustaniem stosunku pracy (ustanowieniem zakazu konkurencji) i przez okres ustalony w tej umowie.

Jak wypełniać i kiedy składać nowe formularze ZUS

Płatnicy składek, którzy chcą tylko przez 10 lat przechowywać dokumentację pracowników i zleceniobiorców zatrudnionych po raz pierwszy w latach 1999-2018, muszą przekazać do ZUS dwa nowe formularze. W pierwszej kolejności należy złożyć oświadczenie o zamiarze przekazania raportów informacyjnych ZUS OSW, a potem same raporty ZUS RIA. Płatnik składek ma wówczas 12 miesięcy (od złożenia oświadczenia ZUS OSW) na ich uzupełnienie.

BANKING TECH & SECURITY już 27 marca 2019 w Warszawie!

Zapraszamy na konferencję BANKING TECH & SECURITY w dniu 27 marca 2019 w Warszawie, podczas której zostaną omówione najnowsze trendy rozwiązań oraz technologii dla sektora bankowego, jak również aspekty prawne oraz ich nowelizacje w standardach europejskich. Portal Infor.pl objął patronat medialny nad wydarzeniem.

"Pakiet paliwowy i Pakiet opałowy - nowe regulacje" - szkolenie

Zapraszamy na kolejną edycję specjalistycznego szkolenia: "Pakiet paliwowy i Pakiet opałowy - nowe regulacje", które odbędzie się w dniu 16 kwietnia 2019 roku w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

REKLAMA