REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kredyt dla Profesjonalistów [PORADNIK]

REKLAMA

Przedstawiciele wolnych zawodów – Profesjonaliści - nie są skazani na finansowanie swojej działalności gotówką lub drogim kredytem gotówkowym. Na rynku pojawiają się oferty dla adwokatów, notariuszy, lekarzy czy freelancerów, które są względnie tanie i pomogą w rozwoju działalności.

Dla kogo?

REKLAMA

REKLAMA

Warunki, jakie banki oferują potencjalnym kredytobiorcom są różne, można jednak znaleźć wspólny trzon.

Prześledźmy przykładową ofertę banku BNP Paribas.

Kredyt dla Profesjonalistów mogą uzyskać: adwokaci, aptekarze, architekci, biegli rewidenci, doradcy inwestycyjni, doradcy podatkowi, radcy prawni, farmaceuci, fizjoterapeuci, zarządcy nieruchomości, księgowi, lekarze, notariusze, rzeczoznawcy majątkowi, protetycy, stomatolodzy, weterynarze, tłumacze przysięgli. Co ciekawe, banki często patrzą na przedstawicieli tych zawodów przychylniej niż na innych. Dlaczego? Są to tak zwane zawody zaufania publicznego. Osoby je wykonujące są nie tylko uważane za godne zaufania, ale także za stabilne pod względem finansowym – na ich usługi zawsze będzie popyt.

REKLAMA

Warto wspomnieć, że w polskim prawie nie funkcjonuje jednak, dokładna definicja wolnego zawodu. Można przyjąć, że są to przedsiębiorcy, którzy rozliczają się na podstawie księgi przychodów i rozchodów czy ryczałtu ewidencjonowanego. Często jednak w ofertach można znaleźć enumeratywnie wymienione profesje, które mogą uzyskać kredyt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby móc starać się o kredyt trzeba prowadzić działalność od co najmniej 24 miesięcy, a w przypadku wolnych zawodów – dwunastu. Jeśli chodzi o sposób prowadzenia rozliczeń, to z kredytu mogą skorzystać ci, którzy rozliczają się z US na zasadach uproszczonej księgowości i prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą.

Jakie dokumenty trzeba zgromadzić?

Przede wszystkim niezbędne są dokumenty rejestrowe, czyli :

  • dowód osobisty właściciela,
  • CEDIG (wydruk internetowy lub plik pdf),
  • Regon i NIP (jeśli nie są wskazane w CEDIG),
  • prawo wykonywania zawodu (dla Profesjonalistów).

Jeśli ma to być kredyt na spłatę kredytu w innym banku potrzebna będzie umowa refinansowanego kredytu lub dokument/wydruk z systemu bankowości elektronicznej, zawierający numer rachunku do spłaty kredytu oraz aktualne saldo do spłaty.

Kolejne, czyli dokumenty finansowe, zależą już od formy rozliczeń z Urzędem Skarbowym.  Dla przykładu Profesjonaliści prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów poproszeni zostaną o dostarczenie PIT-u oraz podsumowanie narastające z poszczególnych m-cy z KPiR za bieżący rok i za rok ubiegły, Należy też pamiętać o dokumentach poświadczających niezaleganie z podatkami, składkami ZUS, , remanenty czy amortyzacje. Brzmi to skomplikowanie, ale udzielenie kredytu dla przedstawiciela wolnego zawodu poprzedzone jest spotkaniem z doradcą, który wyjaśni, jakie dokumenty kredytobiorca musi przygotować. Prześledźmy więc jak wyglądają kolejne kroki na drodze do uzyskania kredytu:

Jak przebiega proces udzielenie kredytu?

Jest on standardowy i przypomina każdy inny kredyt.

Tak jak już wspomnieliśmy pierwszym krokiem jest spotkanie z doradcą, który razem z klientem wypełnia wniosek w systemie. Kiedy zgromadzi wszystkie niezbędne dokumenty, wniosek zostaje podpisany i przekazany do analizy kredytowej. Po otrzymaniu pozytywnej decyzji kredytowej, kolejnym krokiem jest wygenerowanie umowy kredytowej i podpisanie jej przez klienta. Następnie mamy uruchomienie kredytu i klient może korzystać ze środków.

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

REKLAMA

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA