REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kredyt dla Profesjonalistów [PORADNIK]

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Przedstawiciele wolnych zawodów – Profesjonaliści - nie są skazani na finansowanie swojej działalności gotówką lub drogim kredytem gotówkowym. Na rynku pojawiają się oferty dla adwokatów, notariuszy, lekarzy czy freelancerów, które są względnie tanie i pomogą w rozwoju działalności.

Dla kogo?

REKLAMA

REKLAMA

Warunki, jakie banki oferują potencjalnym kredytobiorcom są różne, można jednak znaleźć wspólny trzon.

Prześledźmy przykładową ofertę banku BNP Paribas.

Kredyt dla Profesjonalistów mogą uzyskać: adwokaci, aptekarze, architekci, biegli rewidenci, doradcy inwestycyjni, doradcy podatkowi, radcy prawni, farmaceuci, fizjoterapeuci, zarządcy nieruchomości, księgowi, lekarze, notariusze, rzeczoznawcy majątkowi, protetycy, stomatolodzy, weterynarze, tłumacze przysięgli. Co ciekawe, banki często patrzą na przedstawicieli tych zawodów przychylniej niż na innych. Dlaczego? Są to tak zwane zawody zaufania publicznego. Osoby je wykonujące są nie tylko uważane za godne zaufania, ale także za stabilne pod względem finansowym – na ich usługi zawsze będzie popyt.

REKLAMA

Warto wspomnieć, że w polskim prawie nie funkcjonuje jednak, dokładna definicja wolnego zawodu. Można przyjąć, że są to przedsiębiorcy, którzy rozliczają się na podstawie księgi przychodów i rozchodów czy ryczałtu ewidencjonowanego. Często jednak w ofertach można znaleźć enumeratywnie wymienione profesje, które mogą uzyskać kredyt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby móc starać się o kredyt trzeba prowadzić działalność od co najmniej 24 miesięcy, a w przypadku wolnych zawodów – dwunastu. Jeśli chodzi o sposób prowadzenia rozliczeń, to z kredytu mogą skorzystać ci, którzy rozliczają się z US na zasadach uproszczonej księgowości i prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą.

Jakie dokumenty trzeba zgromadzić?

Przede wszystkim niezbędne są dokumenty rejestrowe, czyli :

  • dowód osobisty właściciela,
  • CEDIG (wydruk internetowy lub plik pdf),
  • Regon i NIP (jeśli nie są wskazane w CEDIG),
  • prawo wykonywania zawodu (dla Profesjonalistów).

Jeśli ma to być kredyt na spłatę kredytu w innym banku potrzebna będzie umowa refinansowanego kredytu lub dokument/wydruk z systemu bankowości elektronicznej, zawierający numer rachunku do spłaty kredytu oraz aktualne saldo do spłaty.

Kolejne, czyli dokumenty finansowe, zależą już od formy rozliczeń z Urzędem Skarbowym.  Dla przykładu Profesjonaliści prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów poproszeni zostaną o dostarczenie PIT-u oraz podsumowanie narastające z poszczególnych m-cy z KPiR za bieżący rok i za rok ubiegły, Należy też pamiętać o dokumentach poświadczających niezaleganie z podatkami, składkami ZUS, , remanenty czy amortyzacje. Brzmi to skomplikowanie, ale udzielenie kredytu dla przedstawiciela wolnego zawodu poprzedzone jest spotkaniem z doradcą, który wyjaśni, jakie dokumenty kredytobiorca musi przygotować. Prześledźmy więc jak wyglądają kolejne kroki na drodze do uzyskania kredytu:

Jak przebiega proces udzielenie kredytu?

Jest on standardowy i przypomina każdy inny kredyt.

Tak jak już wspomnieliśmy pierwszym krokiem jest spotkanie z doradcą, który razem z klientem wypełnia wniosek w systemie. Kiedy zgromadzi wszystkie niezbędne dokumenty, wniosek zostaje podpisany i przekazany do analizy kredytowej. Po otrzymaniu pozytywnej decyzji kredytowej, kolejnym krokiem jest wygenerowanie umowy kredytowej i podpisanie jej przez klienta. Następnie mamy uruchomienie kredytu i klient może korzystać ze środków.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA