REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wygląda współpraca z agencją SEO?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 widoczni.com
Agencja marketingu internetowego
Jak wygląda współpraca z agencją SEO? /fot. Fotolia
Jak wygląda współpraca z agencją SEO? /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzisz firmę i szukasz pomysłów na to, jak sprawić żeby się rozwijała? Z pomocą przychodzą agencje SEO, których na polskim rynku z roku na rok jest coraz więcej. Działania podejmowane przez pozycjonerów mają na celu zwiększenie sprzedaży w Twoim biznesie poprzez poprawę widoczności strony www w wyszukiwarce Google. Zobacz, jak wygląda współpraca z agencją SEO i od czego zależy efektywność prowadzonych działań.

Przed podpisaniem umowy

Agencje pozycjonerskie proponują bardzo różne modele współpracy. Każdy oparty jest o umowę. Warto zwrócić uwagę, na jaki okres podpisywana jest umowa. Powoli odchodzi się już od umów długoterminowych, które wymuszają na kliencie współpracę nawet na kilka lat. Inną istotną kwestią jest okres wypowiedzenia. Nad tym punktem także lepiej się zatrzymać i sprawdzić, co dana agencja proponuje w umowie. Najbezpieczniejszą formą współpracy jest umowa z kilku miesięcznym okresem wypowiedzenia. 

REKLAMA

REKLAMA

Decydując się na współpracę z agencją trzeba wiedzieć, z jakimi kosztami się to wiąże i porównać z budżetem, jaki możemy przeznaczyć na te działania. Pozycjonowanie to proces długofalowy. Bywa, że pierwsze efekty są widoczne dopiero po kilku miesiącach. Działania SEO to inwestycja, która zwróci się po czasie. Dla firm, które dopiero się rozwijają i mają niestabilną sytuację może to być spore wyzwanie. Trzeba pamiętać, że większość agencji oferuje abonamentowy model rozliczeń, a więc firmy, których nie stać na comiesięczne opłacanie takiej usługi, powinny jeszcze wstrzymać się z decyzją o współpracy.

Polecamy: Sprzedaż przez internet PGP 11

Jak możesz zaangażować się we współpracę z agencją?

Twoja rola nie kończy się na powierzeniu agencji pozycjonowania stron. SEO to cały wachlarz działań, w których Ty także możesz aktywnie brać udział. Zaangażowanie w proces pozycjonowania pozwoli Ci np. kontrolować skuteczność prowadzonych działań. Poza tym posiadasz unikatową wiedzę i informacje na temat Twojego biznesu, których nie posiada ani pozycjoner, ani copywriter. Dla zwiększenia efektów, warto abyś się nią z nimi podzielił. 

REKLAMA

To, co możesz zrobić we współpracy ze specjalistami ds. content marketingu to wdrożenie ich w istotne kwestie na temat branży, w której działa Twoja firma. Zwykle agencje marketingowe posiadają copywriterów wyspecjalizowanych w danych dziedzinach tematycznych. Upewnij się, że teksty, które powstają na Twoją stronę są merytoryczne i poprawne stylistyczne. Osoby, które działają w Twojej branży z pewnością wychwycą każdy błąd. Warto także, aby udzielił informacji na temat stylu i formy komunikacji komunikacji z odbiorcami twoich treści.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkowe koszty związane ze stroną www mogą być związane np. z wprowadzaniem na niej zmian np. zmiany w kodzie strony, optymalizacja metadanych, ustawienie przekierowań usunięcie duplikacji contentu. Jeśli wcześniej nie prowadziłeś takich działań samodzielnie, dobrze, abyś powierzył je w ręce specjalistom. 

Monitoruj działania agencji

Marketing internetowy nie należy do najłatwiejszych dziedzin, dlatego też trudno jest sprawować pieczę nad pracą agencji nie znając takich pojęć jak: konwersja, wyniki organiczne, współczynnik odrzuceń, sesje na stronie. Ważna jest samodzielna edukacja i chociażby podstawowa wiedza w tym zakresie. To pozwoli Ci analizować efekty prowadzonych działań, czytać raporty agencji i lepiej zrozumieć, jakie zmiany zostały wdrożone na stronie.

Jakie dane warto śledzić? Google Analytics dla początkujących

Samodzielny monitoring warto rozpocząć od Google Analytics. Dzięki temu bezpłatnemu narzędziu możesz sprawdzić:

  • przyrost sesji i odsłon

  • współczynnik odrzuceń

  • współczynnik konwersji celu

  • liczba konwersji

  • źródło pozyskania

  • zachowanie użytkownika w witrynie i inne.

Można także samodzielnie sprawdzić obecną pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Do tego celu zaleca się korzystanie z przeglądarki w trybie incognito. Wystarczy ręcznie wpisać frazę, na jaką pozycjonowana jest nasza firma, aby sprawdzić, na której pozycji się ona znajduje. Warto testować różne kombinacje fraz, np. poprzez zmianę kolejności słów w frazie. Dla Google to zupełnie różne zapytania.

Jakie dostępny potrzebuje agencja?

Musisz wiedzieć, że wraz z rozpoczęciem współpracy specjaliści SEO poproszą o dostępy m.in do Google Analytic, czy serwera FTP. Dobrze jest spisywać wszystkie udostępnione na zewnątrz dane. Zaleca się stworzenie na potrzeby współpracy z agencją osobnych kont administracyjnych, tak aby Twój własny login i hasło nie był przekazywany dalej. 

Podsumowując

Decydując się na współpracę z agencją SEO pamiętajmy, aby "w ciemno" nie ufać wszystkim raportowanym działaniom i monitorować efekty na bieżąco samodzielnie. To, co pozwoli na początku ocenić Ci jakość i styl działania agencji to sposób komunikacji. Czy jesteś na bieżąco informowany o działaniach? Czy przedstawiane są Tobie comiesięczne raporty? Zwróć uwagę, czy Twojej firmy dedykowany będzie osobny zespół specjalistów ( pozycjoner, content marketer, linkbuilder, doradca). Część polskich agencji SEO posiada także w swojej ofercie szkolenia edukujące z podstaw marketingu internetowego. To także może być znaczący powód, dla którego warto wybrać tę a nie inną agencję. 

Autor: Adrianna Nowak, widoczni.com

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

REKLAMA

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

REKLAMA