Kategorie

Jak wygląda współpraca z agencją SEO?

widoczni.com
Agencja marketingu internetowego
Jak wygląda współpraca z agencją SEO? /fot. Fotolia
Prowadzisz firmę i szukasz pomysłów na to, jak sprawić żeby się rozwijała? Z pomocą przychodzą agencje SEO, których na polskim rynku z roku na rok jest coraz więcej. Działania podejmowane przez pozycjonerów mają na celu zwiększenie sprzedaży w Twoim biznesie poprzez poprawę widoczności strony www w wyszukiwarce Google. Zobacz, jak wygląda współpraca z agencją SEO i od czego zależy efektywność prowadzonych działań.

Przed podpisaniem umowy

Reklama

Agencje pozycjonerskie proponują bardzo różne modele współpracy. Każdy oparty jest o umowę. Warto zwrócić uwagę, na jaki okres podpisywana jest umowa. Powoli odchodzi się już od umów długoterminowych, które wymuszają na kliencie współpracę nawet na kilka lat. Inną istotną kwestią jest okres wypowiedzenia. Nad tym punktem także lepiej się zatrzymać i sprawdzić, co dana agencja proponuje w umowie. Najbezpieczniejszą formą współpracy jest umowa z kilku miesięcznym okresem wypowiedzenia. 

Decydując się na współpracę z agencją trzeba wiedzieć, z jakimi kosztami się to wiąże i porównać z budżetem, jaki możemy przeznaczyć na te działania. Pozycjonowanie to proces długofalowy. Bywa, że pierwsze efekty są widoczne dopiero po kilku miesiącach. Działania SEO to inwestycja, która zwróci się po czasie. Dla firm, które dopiero się rozwijają i mają niestabilną sytuację może to być spore wyzwanie. Trzeba pamiętać, że większość agencji oferuje abonamentowy model rozliczeń, a więc firmy, których nie stać na comiesięczne opłacanie takiej usługi, powinny jeszcze wstrzymać się z decyzją o współpracy.

Polecamy: Sprzedaż przez internet PGP 11

Jak możesz zaangażować się we współpracę z agencją?

Reklama

Twoja rola nie kończy się na powierzeniu agencji pozycjonowania stron. SEO to cały wachlarz działań, w których Ty także możesz aktywnie brać udział. Zaangażowanie w proces pozycjonowania pozwoli Ci np. kontrolować skuteczność prowadzonych działań. Poza tym posiadasz unikatową wiedzę i informacje na temat Twojego biznesu, których nie posiada ani pozycjoner, ani copywriter. Dla zwiększenia efektów, warto abyś się nią z nimi podzielił. 

To, co możesz zrobić we współpracy ze specjalistami ds. content marketingu to wdrożenie ich w istotne kwestie na temat branży, w której działa Twoja firma. Zwykle agencje marketingowe posiadają copywriterów wyspecjalizowanych w danych dziedzinach tematycznych. Upewnij się, że teksty, które powstają na Twoją stronę są merytoryczne i poprawne stylistyczne. Osoby, które działają w Twojej branży z pewnością wychwycą każdy błąd. Warto także, aby udzielił informacji na temat stylu i formy komunikacji komunikacji z odbiorcami twoich treści.

Dodatkowe koszty związane ze stroną www mogą być związane np. z wprowadzaniem na niej zmian np. zmiany w kodzie strony, optymalizacja metadanych, ustawienie przekierowań usunięcie duplikacji contentu. Jeśli wcześniej nie prowadziłeś takich działań samodzielnie, dobrze, abyś powierzył je w ręce specjalistom. 

Monitoruj działania agencji

Marketing internetowy nie należy do najłatwiejszych dziedzin, dlatego też trudno jest sprawować pieczę nad pracą agencji nie znając takich pojęć jak: konwersja, wyniki organiczne, współczynnik odrzuceń, sesje na stronie. Ważna jest samodzielna edukacja i chociażby podstawowa wiedza w tym zakresie. To pozwoli Ci analizować efekty prowadzonych działań, czytać raporty agencji i lepiej zrozumieć, jakie zmiany zostały wdrożone na stronie.

Jakie dane warto śledzić? Google Analytics dla początkujących

Samodzielny monitoring warto rozpocząć od Google Analytics. Dzięki temu bezpłatnemu narzędziu możesz sprawdzić:

  • przyrost sesji i odsłon

  • współczynnik odrzuceń

  • współczynnik konwersji celu

  • liczba konwersji

  • źródło pozyskania

  • zachowanie użytkownika w witrynie i inne.

Można także samodzielnie sprawdzić obecną pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Do tego celu zaleca się korzystanie z przeglądarki w trybie incognito. Wystarczy ręcznie wpisać frazę, na jaką pozycjonowana jest nasza firma, aby sprawdzić, na której pozycji się ona znajduje. Warto testować różne kombinacje fraz, np. poprzez zmianę kolejności słów w frazie. Dla Google to zupełnie różne zapytania.

Jakie dostępny potrzebuje agencja?

Musisz wiedzieć, że wraz z rozpoczęciem współpracy specjaliści SEO poproszą o dostępy m.in do Google Analytic, czy serwera FTP. Dobrze jest spisywać wszystkie udostępnione na zewnątrz dane. Zaleca się stworzenie na potrzeby współpracy z agencją osobnych kont administracyjnych, tak aby Twój własny login i hasło nie był przekazywany dalej. 

Podsumowując

Decydując się na współpracę z agencją SEO pamiętajmy, aby "w ciemno" nie ufać wszystkim raportowanym działaniom i monitorować efekty na bieżąco samodzielnie. To, co pozwoli na początku ocenić Ci jakość i styl działania agencji to sposób komunikacji. Czy jesteś na bieżąco informowany o działaniach? Czy przedstawiane są Tobie comiesięczne raporty? Zwróć uwagę, czy Twojej firmy dedykowany będzie osobny zespół specjalistów ( pozycjoner, content marketer, linkbuilder, doradca). Część polskich agencji SEO posiada także w swojej ofercie szkolenia edukujące z podstaw marketingu internetowego. To także może być znaczący powód, dla którego warto wybrać tę a nie inną agencję. 

Autor: Adrianna Nowak, widoczni.com

Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    1 sty 2000
    22 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Ile elektryk przejedzie na rezerwie?

    Firma Edmunds sprawdziła, jaki dystans może pokonać samochód elektryczny, gdy komputer pokładowy pokazuje, że mają 0 km zasięgu.

    Rzucił korporację, założył start-up, wrócił do niej z płaczem

    Popularnością cieszą się wciąż kolejne historie przedstawiające osoby, które rzuciły pracę w korporacji, założyły własny start-up i osiągnęły sukces. Statystycznie jest to jednak dość niewielki odsetek – reszta kończy na skraju depresji i wraca z podwiniętym ogonem do pracodawcy, by zacząć spłacać długi.

    Modernizacja gospodarstw rolnych - można składać wnioski

    Wnioski o wsparcie modernizacji gospodarstw rolnych będzie można składać do 19 sierpnia - poinformowała Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Chodzi m.in. o rozwój produkcji prosiąt, mleka krowiego, bydła mięsnego i nawadniania w gospodarstwie.

    Zwolnienie ze składek ZUS - wnioski do 30 czerwca br.

    Do 30 czerwca tego roku można składać wnioski o zwolnienie ze składek w ramach Tarczy 9.0. - przypomina Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Kto może złożyć wniosek?

    Jak pandemia wpłynęła na lukę płatniczą w firmach? [BADANIE]

    Paradoksalnie pandemia ma także pozytywny wpływ na przedsiębiorców, którzy zwiększyli swoją świadomość na temat konsekwencji opóźnionych płatności. Widmo zbliżającej się recesji zmotywowało ich, by zająć się nieco bardziej aktywnie problemem zatorów płatniczych.

    Ile pieniędzy trafia do budżetu państwa z branży hazardowej?

    Rynek hazardowy tylko w 2020 roku odprowadził do budżetu z tytułu podatku od gier i dopłat na fundusze celowe ok. 3,5 mld złotych. Czy Państwo jednak w pełni wykorzystuje potencjał polskiej branży?

    Którzy pracodawcy wybiorą hybrydowy model pracy?

    Czynniki, które sprzyjają szybszemu przejściu na system hybrydowy w firmach, to między innymi długość stosowanych standardowo na polskim rynku umów najmu oraz pewien zakres elastyczności, który zaczął być powoli wdrażany w niektórych firmach jeszcze przed pandemią.

    Czym jest project management w firmie?

    Project management to pole działania i odpowiedzialności wielu osób w tym sponsora, kierownika projektu oraz uczestników projektu - mówi Włodzimierz Makowski.

    Jak chronić poufne informacje firmy, dla której pracujemy?

    W ostatnich miesiącach liczba ataków cyberprzestępczych drastycznie wzrosła. Prawie 80% firm twierdzi, że głównym powodem takiej sytuacji jest praca zdalna. Pracownicy są zmęczeni pandemią i mniej uważni, a do tego często łączą się z firmowymi systemami z domowych, słabo zabezpieczonych urządzeń, przez co otwierają hakerom furtkę do poufnych danych organizacji. Jak bronić się przed takimi atakami?

    Radosław Gawlik (EKO-UNIA): Politycy są uwięzieni w mentalnej twierdzy Turów [PODCAST]

    Sprawa Turowa to konsekwencja nieudolnego podejścia polskiego rządu do sprawiedliwej transformacji energetycznej - mówi Radosław Gawlik, prezes Stowarzyszenia Ekologicznego EKO-UNIA. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

    Jak COVID-19 przyspieszył digitalizację MŚP

    Technologią, której znaczenie w mikro, małych i średnich firmach w perspektywie najbliższych 5 lat najbardziej wzrośnie, jest sztuczna inteligencja. Dziś korzysta z niej 15% MŚP, za 5 lat planuje ponad połowa.

    Czy niezależny przedsiębiorca może wygrać konkurencję z dyskontem?

    Niezależny sklep kontra dyskonty. Jakie działania może podejmować przedsiębiorca, aby utrzymać i wzmocnić swoją pozycję na rynku? Czy w walce z dyskontami zawsze jest skazany na porażkę?

    Wynajem mieszkania - preferencje najemców

    Wynajem mieszkania - preferencje najemców. Najważniejsze dla najemców są wysokość czynszu oraz standard lokalu. Tak wynika z analizy firmy doradczej Cushman & Wakefield dot. wyników ankiety przeprowadzonej przez firmę badawczą SW Research na reprezentatywnej próbie mieszkańców największych polskich miast.

    Czyste powietrze 3.0 w 2022 roku - czy będzie prefinansowanie dla najuboższych?

    Czyste powietrze 3.0. Osoby mniej zamożne powinny dostać możliwość prefinansowania termomodernizacji domów w "Czystym powietrzu" - uważa wiceszef NFOŚiGW Paweł Mirowski. Dodał, że nowy komponent programu, dedykowany właśnie do takich osób miałby ruszyć w 2022 roku.

    Polacy z rachunków terminowych przerzucają się na nieruchomości

    Inwestycje w nieruchomości. W kwietniu br. Polacy na rachunkach terminowych w bankach posiadali 182 mld zł, to o 107 mld zł mniej niż w marcu 2020 r. - informuje Metrohouse. Dodano, że duża część z tych środków została ulokowana na rynku nieruchomości.

    Tydzień Przedsiębiorcy 21-25 czerwca

    Tydzień Przedsiębiorcy 21-25 czerwca. W dniu 21 czerwca przypada Dzień Przedsiębiorcy. Z tej okazji Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii zaprasza w tym roku firmy i przedsiębiorców, w tym szczególności z sektora MŚP, na specjalnie zorganizowane wydarzenia. Potrwają one do 25 czerwca 2021 r. Podczas organizowanych w tym celu spotkań, telekonferencji, webinariów i podcastów MRPiT chce wesprzeć małe i średnie przedsiębiorstwa praktyczną wiedzą, doświadczeniem i kontaktami na rzecz rozwoju ich działalności biznesowej tak w kraju, jak i na rynkach Unii Europejskiej, a także pozaunijnych.

    Które firmy stać na sztuczną inteligencję?

    Sztuczna inteligencja odmieniana jest przez wszystkie przypadki. Chociaż średnie i małe firmy nie mają embarga na technologie wykorzystujące SI, praktyka pokazuje, że istnieje wewnętrzny opór. Dlaczego tak się dzieje?

    Firma w Czechach. Przedsiębiorcy pomału odpuszczają

    Nawet o kilkaset procent wzrosła w ostatnich tygodniach liczba pytań kierowanych do firm pomagających prowadzić firmę w Czechach. Ale jak podkreślają eksperci, nie każdy biznes można przenieść do Czech czy na Słowację. Wyjaśniamy dlaczego.

    Handel hurtowy i detaliczny szuka pracowników

    Przedsiębiorcy z sektora handlu detalicznego i hurtowego w najbliższych trzech miesiącach mają zamiar dość intensywnie rozbudowywać swoje zespoły. Kogo głównie poszukują pracodawcy?

    Tokenizacja - słowo klucz w nowoczesnym biznesie. Co można stokenizować?

    Tokenizacja to termin zdobywający ostatnimi czasy olbrzymią popularność, w szczególności w środowiskach biznesowych. Przedsiębiorcy zaczynają żywiej interesować się możliwościami, jakie oferuje ta oparta na technologii blockchain forma cyfryzacji. Pytanie tylko, cyfryzacji… czego? Jak działa blockchain? Czym jest tokenizacja? Co to jest token? Jakie są rodzaje tokenów? Co można stokenizować? Jak przeprowadzić cyfryzację biznesu poprzez tokenizację? Wyjaśniają eksperci z Kancelarii Prawnej RPMS Staniszewski & Wspólnicy

    Ceny mieszkań rosną wolniej niż zarobki

    Ceny mieszkań. W trakcie trwającej hossy mieszkaniowej pensje Polaków wzrosły o prawie 53% - sugerują dane GUS. To prawie tyle, o ile zdrożały w międzyczasie nieruchomości. W ostatnim kwartale znowu pensje wyprzedziły ceny. Oby nie na chwilę.

    Odejście od chowu klatkowego jest niemożliwe

    Resort rolnictwa przygląda się działaniom KE ws. chowu klatkowego. Tymczasem branża stoi na stanowisku, że rezygnacja z chowu klatkowego nie jest możliwa.

    Przedsiębiorcy częściej źle oceniają jakość pracy zdalnej

    Po upływie kilkunastu miesięcy model pracy zdalnej przynosi gorsze efekty zdaniem co trzeciego pracodawcy. Najmniej zadowoleni z home office są przedstawiciele handlu, przemysłu i mikrofirm.

    Działalność gospodarcza a status osoby bezrobotnej

    Czy osoba prowadząca działalność gospodarczą z wpisem do CEIDG może uzyskać status osoby bezrobotnej? Jak wygląda sytuacja spółek prawa handlowego i działalności nierejestrowej?

    Dariusz Bliźniak: dlaczego drzewa i zieleń stają się kapitałem?

    Ślad węglowy to jedno z największych wyzwań XXI wieku, które nie pozostaje obojętne zarówno pojedynczym obywatelom, jak i całym rządom poszczególnych państw - mówi Dariusz Bliźniak.