REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wygląda współpraca z agencją SEO?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 widoczni.com
Agencja marketingu internetowego
Jak wygląda współpraca z agencją SEO? /fot. Fotolia
Jak wygląda współpraca z agencją SEO? /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzisz firmę i szukasz pomysłów na to, jak sprawić żeby się rozwijała? Z pomocą przychodzą agencje SEO, których na polskim rynku z roku na rok jest coraz więcej. Działania podejmowane przez pozycjonerów mają na celu zwiększenie sprzedaży w Twoim biznesie poprzez poprawę widoczności strony www w wyszukiwarce Google. Zobacz, jak wygląda współpraca z agencją SEO i od czego zależy efektywność prowadzonych działań.

Przed podpisaniem umowy

REKLAMA

Agencje pozycjonerskie proponują bardzo różne modele współpracy. Każdy oparty jest o umowę. Warto zwrócić uwagę, na jaki okres podpisywana jest umowa. Powoli odchodzi się już od umów długoterminowych, które wymuszają na kliencie współpracę nawet na kilka lat. Inną istotną kwestią jest okres wypowiedzenia. Nad tym punktem także lepiej się zatrzymać i sprawdzić, co dana agencja proponuje w umowie. Najbezpieczniejszą formą współpracy jest umowa z kilku miesięcznym okresem wypowiedzenia. 

REKLAMA

Decydując się na współpracę z agencją trzeba wiedzieć, z jakimi kosztami się to wiąże i porównać z budżetem, jaki możemy przeznaczyć na te działania. Pozycjonowanie to proces długofalowy. Bywa, że pierwsze efekty są widoczne dopiero po kilku miesiącach. Działania SEO to inwestycja, która zwróci się po czasie. Dla firm, które dopiero się rozwijają i mają niestabilną sytuację może to być spore wyzwanie. Trzeba pamiętać, że większość agencji oferuje abonamentowy model rozliczeń, a więc firmy, których nie stać na comiesięczne opłacanie takiej usługi, powinny jeszcze wstrzymać się z decyzją o współpracy.

Polecamy: Sprzedaż przez internet PGP 11

Jak możesz zaangażować się we współpracę z agencją?

REKLAMA

Twoja rola nie kończy się na powierzeniu agencji pozycjonowania stron. SEO to cały wachlarz działań, w których Ty także możesz aktywnie brać udział. Zaangażowanie w proces pozycjonowania pozwoli Ci np. kontrolować skuteczność prowadzonych działań. Poza tym posiadasz unikatową wiedzę i informacje na temat Twojego biznesu, których nie posiada ani pozycjoner, ani copywriter. Dla zwiększenia efektów, warto abyś się nią z nimi podzielił. 

To, co możesz zrobić we współpracy ze specjalistami ds. content marketingu to wdrożenie ich w istotne kwestie na temat branży, w której działa Twoja firma. Zwykle agencje marketingowe posiadają copywriterów wyspecjalizowanych w danych dziedzinach tematycznych. Upewnij się, że teksty, które powstają na Twoją stronę są merytoryczne i poprawne stylistyczne. Osoby, które działają w Twojej branży z pewnością wychwycą każdy błąd. Warto także, aby udzielił informacji na temat stylu i formy komunikacji komunikacji z odbiorcami twoich treści.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkowe koszty związane ze stroną www mogą być związane np. z wprowadzaniem na niej zmian np. zmiany w kodzie strony, optymalizacja metadanych, ustawienie przekierowań usunięcie duplikacji contentu. Jeśli wcześniej nie prowadziłeś takich działań samodzielnie, dobrze, abyś powierzył je w ręce specjalistom. 

Monitoruj działania agencji

Marketing internetowy nie należy do najłatwiejszych dziedzin, dlatego też trudno jest sprawować pieczę nad pracą agencji nie znając takich pojęć jak: konwersja, wyniki organiczne, współczynnik odrzuceń, sesje na stronie. Ważna jest samodzielna edukacja i chociażby podstawowa wiedza w tym zakresie. To pozwoli Ci analizować efekty prowadzonych działań, czytać raporty agencji i lepiej zrozumieć, jakie zmiany zostały wdrożone na stronie.

Jakie dane warto śledzić? Google Analytics dla początkujących

Samodzielny monitoring warto rozpocząć od Google Analytics. Dzięki temu bezpłatnemu narzędziu możesz sprawdzić:

  • przyrost sesji i odsłon

  • współczynnik odrzuceń

  • współczynnik konwersji celu

  • liczba konwersji

  • źródło pozyskania

  • zachowanie użytkownika w witrynie i inne.

Można także samodzielnie sprawdzić obecną pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Do tego celu zaleca się korzystanie z przeglądarki w trybie incognito. Wystarczy ręcznie wpisać frazę, na jaką pozycjonowana jest nasza firma, aby sprawdzić, na której pozycji się ona znajduje. Warto testować różne kombinacje fraz, np. poprzez zmianę kolejności słów w frazie. Dla Google to zupełnie różne zapytania.

Jakie dostępny potrzebuje agencja?

Musisz wiedzieć, że wraz z rozpoczęciem współpracy specjaliści SEO poproszą o dostępy m.in do Google Analytic, czy serwera FTP. Dobrze jest spisywać wszystkie udostępnione na zewnątrz dane. Zaleca się stworzenie na potrzeby współpracy z agencją osobnych kont administracyjnych, tak aby Twój własny login i hasło nie był przekazywany dalej. 

Podsumowując

Decydując się na współpracę z agencją SEO pamiętajmy, aby "w ciemno" nie ufać wszystkim raportowanym działaniom i monitorować efekty na bieżąco samodzielnie. To, co pozwoli na początku ocenić Ci jakość i styl działania agencji to sposób komunikacji. Czy jesteś na bieżąco informowany o działaniach? Czy przedstawiane są Tobie comiesięczne raporty? Zwróć uwagę, czy Twojej firmy dedykowany będzie osobny zespół specjalistów ( pozycjoner, content marketer, linkbuilder, doradca). Część polskich agencji SEO posiada także w swojej ofercie szkolenia edukujące z podstaw marketingu internetowego. To także może być znaczący powód, dla którego warto wybrać tę a nie inną agencję. 

Autor: Adrianna Nowak, widoczni.com

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA