REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmom brakuje specjalistów od cyberbezpieczeństwa

Jolanta Malak
Jolanta Malak
Regionalna dyrektor Fortinet w Polsce
Firmom brakuje specjalistów od cyberbezpieczeństwa /fot. Shutterstock
Firmom brakuje specjalistów od cyberbezpieczeństwa /fot. Shutterstock
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Niedobór ekspertów odpowiedzialnych za cyberbezpieczeństwo to jedno z najpoważniejszych wyzwań związanych z zapewnieniem ochrony środowisk IT w firmach. Zatrudnienie ich staje się coraz trudniejsze z uwagi na stale rosnącą lukę kwalifikacyjną na rynku pracy.

Według globalnego badania firmy Infosecurity (ISC) aż 65% przedsiębiorstw uskarża się na brak wystarczającej liczby specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa[1]. Tymczasem w wyniku coraz powszechniejszego wykorzystywania w biznesie cyfrowych rozwiązań pracownicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo IT są uważani za niezbędny element każdego zespołu.

REKLAMA

Firmom zależy na kandydatach z dużym doświadczeniem w kwestiach bezpieczeństwa. Niestety, zapotrzebowanie na takich pracowników już dawno przekroczyło ich rzeczywistą liczbę. W dodatku przedsiębiorstwa są gotowe oferować specjalistom bardzo wysokie stawki. Sprawia to, że mniejsze firmy czy jednostki samorządowe przegrywają wyścig o fachowca już na samym starcie, nie mogąc konkurować pod względem finansowym z większymi firmami.

Polecamy: Przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy

REKLAMA

Odrębną kategorią firm, które szczególnie potrzebują osób wyspecjalizowanych w obszarze cyberbezpieczeństwa, są przedsiębiorstwa korzystające na co dzień z technologii operacyjnych (OT). W ich przypadku pojawia się dodatkowy problem braku specjalistycznej wiedzy dotyczącej zabezpieczania OT połączonego z tradycyjnymi środowiskami IT. Dotyczy to nie tylko pracowników firm, ale również zewnętrznych dostawców usług ochronnych. Dodatkową trudnością jest to, że systemy przemysłowe są bardzo zróżnicowane.

Jak więc firmy mogą przeciwdziałać tym problemom? Przede wszystkim wspierać i w miarę możliwości organizować wszelkiego typu działania edukacyjne w zakresie cyberbezpieczeństwa. 52% firm zgadza się, że w dziedzinie bezpieczeństwa najważniejsze jest praktyczne doświadczenie. 7 na 10 zaś przyznaje, że na specjalistyczne certyfikaty zwraca jeszcze większą uwagę niż na ukończone przez kandydata studia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto również zachęcać firmy, aby inwestowały we własnych pracowników, którzy już mają odpowiednie umiejętności i doświadczenie techniczne. Oni mogliby skorzystać ze szkoleń oraz kursów edukacyjnych w zakresie cyberbezpieczeństwa.

Jolanta Malak, dyrektor Fortinet w Polsce


[1] https://www.isc2.org/-/media/ISC2/Research/2019-Cybersecurity-Workforce-Study/ISC2-Cybersecurity-Workforce-Study-2019.ashx?la=en&hash=D087F6468B4991E0BEFFC017BC1ADF59CD5A2EF7

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA