W wielu firmach, ale również w domach, przedsiębiorcy borykają się z obowiązkami dotyczącymi składowania elektrośmieci lub utylizacji przestarzałych komputerów, monitorów, skanerów. W praktyce sprzęt, który wychodzi z użycia nie trudno zauważyć na śmietniku, a warto pamiętać, że jego wyrzucanie narusza przepisy.
Często można się spotkać z opinią, iż osoby prowadzące własną działalność gospodarczą mają znacznie łatwiejsze życie niż zwykli pracownicy etatowi. Powodów tego przekonania jest wiele np. brak osoby pełniącej nadzór nad nami, stosunkowo elastyczne godziny pracy, czy znacznie większe zarobki z racji bycia szefem. Jednak , dla tych, którzy prowadzą własną firmę, bądź mieli okazję tego doświadczyć rzeczywistość niejednokrotnie bywa całkowicie odmienna, a powyższe hasła stają się jedynie zwykłymi mitami.
Kontrola. To słowo niejednemu przedsiębiorcy spędza sen z powiek. Jak wiadomo, kontrola nie jest niczym przyjemnym, nawet jeżeli wiemy, że w naszej firmie wszystko jest jak należy. Jednak sama obecność osób kontrolujących jest stresująca i powoduje dezorganizację pracy księgowych. Kontrola nie może być „samowolką” organu kontroli, przedsiębiorca też ma swoje prawa, ale jakie?
Założenie firmy transportowej, podobnie jak każdego innego biznesu, ma swoje plusy i minusy. Ogromne znaczenie w tym biznesie ma niewątpliwie cena ropy na rynkach światowych, im jest niższa tym dla firmy lepiej, im wyższa pojawiają się trudności, gdyż jak wynika z różnych badań aż ok. 60% wszystkich kosztów przedsiębiorstwa transportowego stanowi paliwo.
Gdy przedsiębiorca słyszy słowo leasing, jego pierwsze skojarzenie to wynajem samochodu. Dzieje się tak, ponieważ w kategorii działalności gospodarczej częstym zabiegiem racjonalizacji kosztów, stosowanym przez przedsiębiorców, jest właśnie branie samochodu w leasing. Nie jest to jednak jedyny wariant, bowiem alternatywnym rozwiązaniem wobec leasingu jest najem długoterminowy. Która opcja jest lepsza? Jakie są różnice?