REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy założenie i prowadzenie firmy jest uciążliwe?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
epieniadz.blox.pl
Czy prowadzenie własnej działalności jest uciążliwe?
Czy prowadzenie własnej działalności jest uciążliwe?

REKLAMA

REKLAMA

Często można się spotkać z opinią, iż osoby prowadzące własną działalność gospodarczą mają znacznie łatwiejsze życie niż zwykli pracownicy etatowi. Powodów tego przekonania jest wiele np. brak osoby pełniącej nadzór nad nami, stosunkowo elastyczne godziny pracy, czy znacznie większe zarobki z racji bycia szefem. Jednak , dla tych, którzy prowadzą własną firmę, bądź mieli okazję tego doświadczyć rzeczywistość niejednokrotnie bywa całkowicie odmienna, a powyższe hasła stają się jedynie zwykłymi mitami.

Mogłoby się wydawać, że prowadzenie własnej firmy sprowadza się do zatrudnienia pracowników, wyznaczenia im zadań i kontrolowania efektów ich pracy, by w końcu móc cieszyć się ponadprzeciętnym zyskiem. Nic bardziej mylnego. W rzeczywistości już nawet założenie własnej działalności z pomocą „jednego okienka” jest procesem na tyle uporczywym, iż wielu ludzi pasuje już na starcie. Jednak z uwagi na to, że nawet najlepsza firma bez pracowników byłaby niczym, dlatego też kolejnym krokiem jest dobór odpowiednich ludzi, którzy w przyszłości będą stanowić podporę przedsiębiorstwa, co w praktyce okazuje się procesem dużo bardziej skomplikowanym niż mogłoby się wydawać.

REKLAMA

REKLAMA

Nawet zakładając, że założyliśmy naszą firmę, zatrudniliśmy kompetentnych ludzi należycie wykonujących swoje obowiązki ilość naszego zaangażowania wcale nie spada. Warto tu uzmysłowić sobie podstawową różnicę pomiędzy właścicielem, a pracownikiem etatowym. Zwykły pracownik posiada ściśle określony zakres obowiązków, z których co jakiś czas musi się rozliczyć i na dobrą sprawę nic poza tym go nie interesuje.

Natomiast właściciel jest zaangażowany dosłownie w każdy element swojego przedsiębiorstwa. Dlaczego? Bo, to w końcu jego firma, jego dzieło, któremu poświęca większość swojego czasu i w które zainwestował własne pieniądze. To jemu najbardziej zależy na dobrym wizerunku w oczach klientów, na silnej pozycji rynkowej.

Polecamy: serwis Leasing

REKLAMA

Oczywiście do każdego zadania można zatrudnić odpowiednich ludzi, ale nie zmienia to faktu, że ostateczny głos zawsze należy do osoby będącej najwyżej w hierarchii, więc chcąc nie chcąc i tak będziemy pośrednio zaangażowani w każdą działalność dotyczącą firmy. Na pewno każdy zgodzi się ze stwierdzeniem, że nawet najbardziej wymagająca praca może stać się dużo bardziej komfortowa jeśli przynosi nam godziwe zyski. A co w przypadku, gdy tak nie jest?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie raz mogliśmy usłyszeć o problemach przedsiębiorstw powstałych w wyniku nierentowności, zadłużenia, czy nadmiernego oczekiwania na spłaty ze strony kontrahentów. I kto w takim przypadku jest najbardziej zaangażowany w wyprowadzenie firmy na prostą: oczywiście właściciel. To on przeżywa największy stres i poświęca cały swój czas, by nie dopuścić do upadku swojego dzieła.

Reasumując, artykuł ten nie ma na celu zniechęcenia wszystkich potencjalnych przedsiębiorców do założenia własnej firmy, ale obalenie pewnych mitów ukazując, że założenie i prowadzenie działalności gospodarczej, choć czasami naprawdę zyskowne, to w rzeczywistości mówiąc kolokwialnie jest naprawdę ciężkim kawałkiem chleba, który niejednokrotnie, na dłuższą metę potrafi być dość uciążliwy.

Polecamy: Jaki jest termin związania ofertą?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA