REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zima wpływa na flotę firmową

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Szkoła Jazdy Subaru
Kursy z doskonalenia techniki jazdy
Mirek Gumula
Szkoła Jazdy Subaru
Jak zima wpływa na flotę firmową
Jak zima wpływa na flotę firmową

REKLAMA

REKLAMA

Zima to okres wytężonej pracy dla managerów flot. To na ich brakach spoczywa zapewnienie ciągłości pracy tych kierowców, którzy nie radzą sobie z zimową aurą. Im oni mają więcej pracy z szeroko rozumianą likwidacją szkód, tym więcej przed nimi możliwości w poprawie zarządzania flotą – edukacja.

Nareszcie przyszła zima!

Pierwszym prawdziwym objawem zimy jest śnieg za oknem. I już nam ta sytuacja podnosi ciśnienie jak poranna kawa, bo trzeba będzie skrobać szyby najpewniej oprawką od płyty CD. Kolejny moment – oczywiście dwie godziny w kolejce do wulkanizatora – to z pewnością zadziała zdecydowanie lepiej niż kawa popita napojem energetycznym. I trzeci, a w zasadzie cała ich paleta to różnego rodzaju poślizgi, ratowania się razem ze stłuczkami i wypadkami włącznie – tu emocje każdy z nas wyraża w bardziej (piiiiiiiiiiiii) lub mniej (piiii) wyszukany sposób.

REKLAMA

No właśnie. A dlaczego tak jest z tą zimą? Oczywiście – drogowcy. Przecież oni są odpowiedzialni za zimę, te wszystkie wypadki to ich wina! Niestety nie. W naszej szerokości geograficznej zima jest była i mimo efektu cieplarnianego pewnie dalej będzie zimowa. Drogowcy kierując się określonymi procedurami (m.in. budżetem) są odpowiedzialni jedynie za złagodzenie trudnych warunków drogowych. A my kierowcy? To my jesteśmy odpowiedzialni za nasze zachowanie i jego konsekwencje – nikt inny.

Polecamy: Eko driving dla firm

REKLAMA

I nie mam tu na myśli stłuczki, czy wypadku – to jest przecież oczywiste. Mam tu na myśli przygotowanie do tych trudnych warunków. A więc przede wszystkim nasze umiejętności oraz zdecydowanie w drugiej kolejności stan techniczny samochodu.

Zastanówmy się przez chwilkę… ile lat temu zdawaliśmy egzamin na prawo jazdy? A teraz pytanie retoryczne: kiedy ostatnio podnosiliśmy swoje umiejętności jako kierowcy w sytuacjach niebezpiecznych?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Niestety bez solidnych i cyklicznych treningów na specjalnych modułach szkoleniowych, pod okiem doświadczonych instruktorów nie ma mowy o rozwoju w tej dziedzinie. Możemy być mistrzami płynnej jazdy, ruszania, wyprzedzania, przewidywania… - przecież to ćwiczymy kilka razy dziennie, ale poślizg? Hamowanie awaryjne? Świadome wykorzystanie możliwości, jakie dają nam systemy…? To są elementy, o których „doświadczony” kierowca najczęściej nie ma pojęcia. I nie ma tu znaczenia, czy ten „doświadczony” kierowca ma 30 lat prawo jazdy, czy może przejechał 3 miliony kilometrów. Liczy się realne zachowanie kierowcy w sytuacji awaryjnej, a z tym podczas szkoleń, jakie realizuję od 10 lat jest niestety słabo.

Oczywiście zima jest zdecydowanie najtrudniejszym okresem dla kierowców. Ale jednocześnie jest doskonałą okazją do podnoszenia swoich umiejętności. Trzeba tylko wiedzieć jak to zrobić, żeby nie wyważać otwartych drzwi, bo wtedy możemy sobie zrobić krzywdę.

Paradoksalnie dzięki zimie zgodnie z krzywą Gaussa mamy niewielu kierowców, którzy znając swoje niedoskonałości bez obiekcji rezygnuje z jazdy w tych trudnych warunkach, również niewielu tych, którzy radzą sobie z nimi bardzo dobrze traktując ten okres jako czas rozwoju, oraz całą rzeszę pozostałych użytkowników dróg, którym to najczęściej przydarzają się różne przygody. To poniekąd jest wyjaśnienie tytułu tego artykułu.

Pamiętajmy - niezależnie od tego, z którą grupą kierowców się identyfikujemy, niezależnie od doświadczenia i swojej z reguły zbyt wysokiej samooceny, KAŻDY kierowca może się rozwijać i podnosić swoje umiejętności.

Przecież samochód jest i będzie do naszej starości jednym z najważniejszych urządzeń gospodarstwa domowego, czy też jednym z najważniejszych narzędzi w pracy. A więc mamy masę czasu na rozwój. Warto, więc zacząć już teraz, aby już kolejnej zimy nie tylko czuć się za kierownicą pewniej, ale przede wszystkim, żeby więcej umieć.

Do tego potrzebny będzie zestaw narzędzi, dzięki którym będziemy wiedzieli w jaki sposób to zrobić, bo lepiej jest umieć i cieszyć się jazdą niż dzwonić po pomoc drogową.

Zapraszam zatem do przeczytania kolejnych artykułów związanych z doskonaleniem techniki jazdy oraz przygotowaniem do jazdy samochodem w zimie.

Polecamy: Fotoradar i samochód firmowy - kto płaci mandat

Jak zima wpływa na flotę firmową
Jak zima wpływa na flotę firmową
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA