REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy samochody służbowe mogą być monitorowane przez GPS?

Masterlease
Grzegorz Czarnecki
Dyrektor Ds. Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease Polska
Głównymi użytkownikami urządzeń GPS do monitorowania floty są spółki transportowe, dostawcze.
Głównymi użytkownikami urządzeń GPS do monitorowania floty są spółki transportowe, dostawcze.

REKLAMA

REKLAMA

Głównymi użytkownikami urządzeń GPS do monitorowania floty są spółki transportowe, dostawcze. Bardzo rzadko zaś tego typu praktyki stosują firmy, które biorą w leasing lub wynajem długoterminowy auta (typowo) osobowe.

Monitoring floty, a de facto kierowców w czasie rzeczywistym nie jest bowiem aż tak ważny. Menedżerowie wyższego szczebla, odpowiedzialni np. za wyniki finansowe i sprzedażowe bardziej skupiają się na końcowym efekcie pracy.

REKLAMA

Podobne stanowisko prezentuje wielu kierowników działów HR. W pierwszym okresie śledzenie tras pokonywanych przez pracowników (nie tylko przedstawicieli handlowych), owszem, może przynieść pożądane efekty, ale w dłuższym horyzoncie czasowym rezultat może być odwrotny od pierwotnych zamierzeń. Zaangażowanie zastąpi nieufność, irytacja i zwykła niechęć do pracodawcy. Z tych też powodów ogromna większość firm większą wagę przywiązują nie do monitorowania floty za pomocą GPS, lecz do śledzenie i analizowania historii eksploatowanych samochodów.

Polecamy: serwis Leasing

REKLAMA

W tym celu większość firm specjalizujących się w wynajmie długoterminowym oferuje swoim klientom dostęp do specjalnych platform informatycznych, które na bieżąco dostarczają swoim użytkownikom przekrojowe informacje m.in. o przebiegu poszczególnych aut, kosztach serwisowania, wydatkach na paliwo (kiedy i gdzie jest tankowane auto), czy wypadkach z perspektywy czasu i regionów.

W każdej chwili menedżer zarządzający flotą może także sprawdzić, czy i którzy kierowcy są odpowiedzialni za największą liczbę wypadków i generują tym samym niepotrzebne (największe) koszty? Kiedy auto powinno przejść badania techniczne i zmienić opony?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy ubezpieczenie komunikacyjne jest wciąż aktualne? Fleet managerowie mogą nie tylko zapoznać się z wynikami analiz po zalogowaniu się na platformie informatycznej, ale też wygenerować raport w arkuszu kalkulacyjnym i na jego podstawie dostosować politykę flotową do faktycznych potrzeb firmy.

Polecamy: Jak prawidłowo rozliczyć używanie prywatnego samochodu osobowego?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA