REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Co zawiera wniosek o zatwierdzenie lub wpis do rejestru zakładów?

Milewski Marcin
Elementy wniosku o wpis do rejestrów zakładów.
Elementy wniosku o wpis do rejestrów zakładów.

REKLAMA

REKLAMA

Firmy działające w branży spożywczej lub na rynku wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, muszą wystąpić do Sanepidu o zatwierdzenie jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Wyjątkiem jest wpis do rejestru.

Podmioty, które prowadzą działalność na rynku spożywczym lub zajmują się materiałami i wyrobami do kontaktu z żywnością mają obowiązek, na podstawie ustawy z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności, złożenia wniosku o zatwierdzenie zakładu bądź wpis do rejestru zakładów. Przyjęte przez ustawodawcę rozwiązania mają na celu zwiększenie kontroli nad higieną i prawidłowościami w krajowym przemyśle spożywczym.

REKLAMA

Firmy mają złożyć pisemny wniosek najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem działalności gospodarczej. Jak taki dokument wygląda? Sporządzany jest według wzoru, którego najważniejsze elementy zostały określone w ustawie.

Polecamy: Jakie obowiązki wiążą się z prowadzeniem firmy w domu?

Zgodnie z przepisami wniosek powinien zawierać następujące elementy:

  • imię i nazwisko, a także numer PESEL wnioskodawcy;
  • jego miejsce zamieszkania i adres;
  • możliwe jest także podanie nazwy, siedziby, adresu wnioskodawcy, numeru REGON oraz numeru identyfikacji podatkowej;
  • określenie rodzaju oraz zakresu działalności w zakładzie (także rodzaju żywności będącej w przyszłości przedmiotem produkcji lub obrotu);
  • oznaczeni lokalizacji zakładu lub miejsca prowadzenia działalności.

Wniosek musi zawierać szereg załączników. Do niezbędnych należą:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • odpis z KRS-u bądź zaświadczenie o wpisie do EDG (o ile wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą);
  • zaświadczenie o wpisie do ewidencji gospodarstw rolnych, które zawiera numer identyfikacyjny (dotyczy to podmiotów działających na rynku spożywczym w zakresie produkcji pierwotnej lub dostaw bezpośrednich);
  • wykaz urządzeń (typ, nazwa producenta, rok produkcji, data uruchomienia) w przypadku zgłoszenia urządzeń dystrybucyjnych.

Firmy muszą pamiętać również, że zmiana danych powoduje powstanie obowiązku ponownego wystąpienia z wnioskiem (w terminie 30 dni od powstania zmiany) o dokonanie zmian w rejestrze. Tak jak poprzednio wymagana jest forma pisemna oparta na wzorze, którego elementy zostały wskazane wyżej. 

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA