REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie obowiązki wiążą się z prowadzeniem firmy w domu?

Milewski Marcin
Prowadzenie firmy i obowiązki z tym związane.
Prowadzenie firmy i obowiązki z tym związane.

REKLAMA

REKLAMA

Działalność gospodarcza prowadzona w domu to w dobie Internetu i e-sklepów coraz bardziej popularne zjawisko. Oprócz przywilejów wiążą się z nim jednak również obciążenia. Jakie? Przeczytaj.

WRozpoczynając działalność gospodarczą w domu ciąży na przedsiębiorcach obowiązek podania tej informacji podczas wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Wiąże się to z koniecznością podania siedziby przedsięwzięcia. Warto więc zastanowić się wcześniej na co tak naprawdę się decydujemy, gdy biznes wprowadzamy w bramy naszej posiadłości.

REKLAMA

Pracownikiem być

Wiele osób ceni sobie niezależność oraz umiejętność oszczędzania czasu. Firma w domu zdaje się być idealnym rozwiązaniem, do czasu. Decyzja o zatrudnieniu pracownika otwiera drzwi naszej własności dla Inspekcji Pracy.

Na przedsiębiorcy ciąży obowiązek poinformowania na piśmie w ciągu 30 dni od daty zatrudnienia właściwego inspektora pracy Państwowej Inspekcji Pracy. Dodatkowo niezbędna okazuje się informacja mówiąca o przyjętych rozwiązaniach dotyczących higieny i bezpieczeństwa pracy. To nie koniec.

Sanepid w salonie

O miejscu prowadzonej działalności, jej rodzaju, a także liczbie zatrudnionych pracowników oraz o zakresie naszych biznesowych poczynań poinformować musimy również właściwego państwowego inspektora sanitarnego. Miejscem właściwym do zgłoszenia będzie Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna.

Nasz dom zakładem pracy

Domownik przedsiębiorca nie może zapomnieć także o najważniejszym – prawidłowym podejściu do pracowników. Zarówno ściany, podłogi, okna, a także dodatkowe elementy wyposażenia muszą odpowiadać surowym wymaganiom odnoszącym się do warunków pracy na terenie zakładu pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jakie obowiązki i ograniczenia nałożone są na przedsiębiorcę

Warunki pracy

Pracownicy muszą mieć zapewnione również odpowiednie wyposażenie wnętrz, oświetlenie, miejsce pracy (np. monitory w odpowiedniej odległości od siebie, odsunięte jeden od drugiego o 80 cm, właściwe krzesełka, odpowiednie biurka).

Obecność butelki wody podczas kontroli, również ma wpływ na finanse przedsiębiorcy, ponieważ może stać się przyczyną wystawienia mandatu.

Decydując się na prowadzenie działalności w domu nie możemy zapominać o tym, że stajemy się przedsiębiorcami jak każdy inny. Nasza posiadłość podlegać będzie regulacjom odnoszącym się do najmowanych lokali. Czy warto? Zadecyduj sam.

Polecamy: Czy firma w domu się opłaca

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA