REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wykorzystać internet do rozwoju małej firmy?

Milewski Marcin
Strona internetowa jest wskaźnikiem jakości przedsiębiorcy.
Strona internetowa jest wskaźnikiem jakości przedsiębiorcy.

REKLAMA

REKLAMA

Z ust przedsiębiorców i ich klientów możemy coraz częściej usłyszeć, że firma nieobecna w sieci to firma, która nie istnieje. Z publikowanych danych statystycznych wynika, że z internetu korzysta nieco więcej niż połowa Polaków, czyli około 16 mln osób. 85% z nich kupuje za jego pośrednictwem. Czy małe przedsiębiorstwo może pozwolić sobie na utratę szansy na dotarcie do tak licznej rzeszy potencjalnych klientów? Oczywiście nie.

Po pierwsze strona

Jednym z najczęściej wykorzystywanych sposobów na zaistnienie przedsiębiorcy w internecie jest założenie firmowej strony. Popularne www może dać nieporównywalnie większą liczbę klientów niż lokalizacja przy najbardziej ruchliwej ulicy w mieście. Świetnym przykładem są znane sklepy trudniące się sprzedażą sprzętu elektronicznego, które nie miałyby szans na zaistnienie z uwagi na opanowanie rynku rzeczywistego przez gigantycznych rozmiarów markety. Co więc zrobić, aby wykorzystać potencjał internetu i przekuć go we wzrost słupków odzwierciedlających kondycję naszej firmy?

REKLAMA

Nie każda jest dobra

REKLAMA

Decydując się na założenie strony internetowej należy pamiętać o jednej podstawowej rzeczy – jej wygląd i funkcjonalność są jednymi z najważniejszych wyznaczników odniesienia sukcesu. Stronę internetową można stworzyć, od początku do końca, nawet w 5 minut, będzie się jednak zdecydowanie różniła od takiej, która opracowywana była tygodniami.

Duże firmy nierzadko inwestują kwoty liczone w dziesiątkach tysięcy złotych w projekty witryn. Nie bez przyczyny, ponieważ poczynione nakłady procentują w postaci zadowolonych i powracających klientów.

Polecamy: Jakie znaczenie ma domena internetowa dla przedsiębiorców?

Wyznacznikami jakości będą następujące kryteria:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1. Grafika – w znaczeniu prezencji (wyglądu) – brak przemyślanego doboru elementów graficznych, kolorów, czy ikon może skutecznie zniechęcić odwiedzających do korzystania z usług firmy. W szczególności dotkliwe może okazać się tworzenie strony będącej zaprzeczeniem witryny profesjonalnej.

W szczególności należy pamiętać, aby nie mieszać zieleni z czerwienią, ponieważ część osób może mieć problemy z postrzeganiem tych barw z przyczyn zdrowotnych.

REKLAMA

2. Funkcjonalność – w przypadku strony firmowej, która poza podstawowymi informacjami zawiera dodatkowe treści odnoszące się do prowadzonego przez nas przedsiębiorstwa, wskazane jest, aby zakładki, boxy, ikony itp. Umieszczone zostały w sposób przyjazny dla użytkownika. Kilkakrotne nieudane przejście z jednej podstrony na drugą może wywołać nieprzyjemne odczucia u odwiedzającego nas klienta, a w rezultacie doprowadzić do powstania w jego świadomości negatywnej oceny firmy.

3. Umieszczenie odpowiednich treści – klienci odwiedzający naszą stronę firmową raczej nie będą tego robili hobbystycznie. Warto więc zadbać o zawarcie kluczowych z ich punktu widzenia informacji. Internet to obecnie najwygodniejsza forma robienia zakupów, dlatego też cennik, zdjęcia produktów, opisy oferowanych usług, adres i kontakt to absolutne minimum informacji, jakie powinny się znaleźć.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA