REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wykorzystać internet do rozwoju małej firmy?

Milewski Marcin
Strona internetowa jest wskaźnikiem jakości przedsiębiorcy.
Strona internetowa jest wskaźnikiem jakości przedsiębiorcy.

REKLAMA

REKLAMA

Z ust przedsiębiorców i ich klientów możemy coraz częściej usłyszeć, że firma nieobecna w sieci to firma, która nie istnieje. Z publikowanych danych statystycznych wynika, że z internetu korzysta nieco więcej niż połowa Polaków, czyli około 16 mln osób. 85% z nich kupuje za jego pośrednictwem. Czy małe przedsiębiorstwo może pozwolić sobie na utratę szansy na dotarcie do tak licznej rzeszy potencjalnych klientów? Oczywiście nie.

Po pierwsze strona

Jednym z najczęściej wykorzystywanych sposobów na zaistnienie przedsiębiorcy w internecie jest założenie firmowej strony. Popularne www może dać nieporównywalnie większą liczbę klientów niż lokalizacja przy najbardziej ruchliwej ulicy w mieście. Świetnym przykładem są znane sklepy trudniące się sprzedażą sprzętu elektronicznego, które nie miałyby szans na zaistnienie z uwagi na opanowanie rynku rzeczywistego przez gigantycznych rozmiarów markety. Co więc zrobić, aby wykorzystać potencjał internetu i przekuć go we wzrost słupków odzwierciedlających kondycję naszej firmy?

REKLAMA

Nie każda jest dobra

REKLAMA

Decydując się na założenie strony internetowej należy pamiętać o jednej podstawowej rzeczy – jej wygląd i funkcjonalność są jednymi z najważniejszych wyznaczników odniesienia sukcesu. Stronę internetową można stworzyć, od początku do końca, nawet w 5 minut, będzie się jednak zdecydowanie różniła od takiej, która opracowywana była tygodniami.

Duże firmy nierzadko inwestują kwoty liczone w dziesiątkach tysięcy złotych w projekty witryn. Nie bez przyczyny, ponieważ poczynione nakłady procentują w postaci zadowolonych i powracających klientów.

Polecamy: Jakie znaczenie ma domena internetowa dla przedsiębiorców?

Wyznacznikami jakości będą następujące kryteria:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1. Grafika – w znaczeniu prezencji (wyglądu) – brak przemyślanego doboru elementów graficznych, kolorów, czy ikon może skutecznie zniechęcić odwiedzających do korzystania z usług firmy. W szczególności dotkliwe może okazać się tworzenie strony będącej zaprzeczeniem witryny profesjonalnej.

W szczególności należy pamiętać, aby nie mieszać zieleni z czerwienią, ponieważ część osób może mieć problemy z postrzeganiem tych barw z przyczyn zdrowotnych.

REKLAMA

2. Funkcjonalność – w przypadku strony firmowej, która poza podstawowymi informacjami zawiera dodatkowe treści odnoszące się do prowadzonego przez nas przedsiębiorstwa, wskazane jest, aby zakładki, boxy, ikony itp. Umieszczone zostały w sposób przyjazny dla użytkownika. Kilkakrotne nieudane przejście z jednej podstrony na drugą może wywołać nieprzyjemne odczucia u odwiedzającego nas klienta, a w rezultacie doprowadzić do powstania w jego świadomości negatywnej oceny firmy.

3. Umieszczenie odpowiednich treści – klienci odwiedzający naszą stronę firmową raczej nie będą tego robili hobbystycznie. Warto więc zadbać o zawarcie kluczowych z ich punktu widzenia informacji. Internet to obecnie najwygodniejsza forma robienia zakupów, dlatego też cennik, zdjęcia produktów, opisy oferowanych usług, adres i kontakt to absolutne minimum informacji, jakie powinny się znaleźć.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

REKLAMA

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA