Kategorie

Transport, Przewozy lotnicze

Port lotniczy 3. generacji a CPK. Do 2030 roku Międzynarodowy Port Lotniczy Incheon, a od lutego 2021 r. także doradca strategiczny Centralnego Portu Komunikacyjnego zamierza zmienić paradygmat współczesnych lotnisk przekształcając się w port lotniczy 3. generacji. Czy koncepcja azjatyckiego partnera sprawdzi się także w przypadku CPK?
Fracht lotniczy wychodzi z najpoważniejszego od 30 lat tąpnięcia na rynku przewozów, nie oznacza to jednak całkowitej normalizacji w branży. Rok 2020 był jedynie początkiem głębokich zmian w lotniczym cargo i zapowiedzią dynamicznego rozwoju przepływów towarowych w Azji Wsch. pod przewodnictwem Chin, które zdominowały już powietrzne szlaki transportowe do Europy i Ameryki Pn. Podczas gdy globalny sektor cargo będzie ciążył ku Azji, Stary Kontynent stanie się najwolniej rozwijającym się rynkiem przewozów lotniczych na świecie, niewiele lepiej poradzi sobie USA.
O liście przewozowym w usłudze kurierskiej napisano wiele obszernych opracowań. Zaskoczyć może jednak pogląd autora, który stwierdza iż umiejętność prawidłowego przygotowania listu przewozowego przez nadawcę jest kwintesencją i podsumowaniem jego całej wiedzy na temat zamawianej usługi. Warto dołożyć starań, aby wiedza ta była jak najbardziej rozległa. W bieżącym artykule na przykładzie lotniczego listu przewozowego AWB (Air Waybill) zostanie przedstawiona instrukcja wypełniania tego typu dokumentu z punktu widzenia klienta firmy kurierskiej nadającego międzynarodową przesyłkę w trybie lotniczym.