Biorąc kredyt hipoteczny, cieszymy się, że wreszcie spełnimy marzenie o własnym domu lub mieszkaniu. Zakładamy, że wszystko dobrze się ułoży – będzie nas stać na jego urządzenie, spłatę rat i stałe opłaty. Rzeczywistość bywa jednak inna. Jeśli nie regulujemy na czas rat kredytu, bank może przekazać naszą sprawę do firmy obsługującej zadłużenie. Co wtedy robić? Przede wszystkim nie panikować, bo wbrew pozorom to dobre rozwiązanie.
Po 2010 roku rynek IT został oceniony na 26 mld zł. Dane z roku 2011 pokazują wzrost dynamiki o 5,4%. Zmiana wartości w ciągu roku po 2010 jest oceniana na 1,6 mld. Po roku 2012 na rynku wprowadzono wiele zmian dla klienta instytucjonalnego i projektów marketingowych, sprzedaży. Największe zmiany są widoczne w przypadku sprzętu konsumenckiego – znaczny spadek inwestycji, sprzedaży, zainteresowania.
Rekomendacja D ma zostać wprowadzona na koniec 2014 roku. Czasu jest coraz mniej, a rzetelne i kompleksowe wprowadzenie zmian wymaga znaczących nakładów pracy, nie tylko wewnątrz samej organizacji, ale w całym obszarze działania informatyki, uwzględniając współpracę z dostawcami usług IT. Warto o tym pamiętać, bo chodzi nie tylko o bezpieczeństwo zasobów informatycznych banku, ale przede wszystkim o bezpieczeństwo i jakość obsługi jego klientów.
Temat kredytów hipotecznych jest często poruszany zarówno podczas rodzinnych spotkań, jak też wśród znajomych, czy współpracowników. Każdy choćby ze słyszenia zetknął się z tym pojęciem, niektórzy uzyskanie kredytu mają za sobą, inni się do niego przymierzają. Jak zatem przygotować się uzyskania kredytu i na co zwrócić uwagę, aby cały proces przebiegł w miarę bezboleśnie i zakończył sukcesem?
Czy słusznie mam wrażenie, iż często, nasze zabieganie o lojalność klienta nie jest dostateczne względem potencjalnych korzyści jakie ta lojalność może przynosić firmie? W każdym razie, w moim przekonaniu, w tym zakresie, można by było robić dużo więcej i zyskiwać na tym. Jakie są te potencjalne korzyści? Po pierwsze, lojalny klient, to względnie stały klient, a to oznacza stabilność, wzrost prestiżu i często zdecydowanie większą przewidywalność obrotów. Po drugie, koszty pozyskiwania klienta są z reguły wyższe, niż koszty jego utrzymania.
Umiejętnie prowadzony dialog z otoczeniem biznesowym jest ważnym narzędziem budowania wartości firmy i skutecznego zarządzania ryzykiem. W dzisiejszym niestabilnym i zmiennym świecie, w którym różne grupy przedsiębiorców mają odmienne, często przeciwstawne interesy, coraz większego znaczenia nabierają narzędzia wspierające, potwierdzające jakość oferowanych usług oraz stabilność finansową. Umożliwiają one firmom z jednej strony ograniczanie ryzyka prowadzonych działań biznesowych, a w wypadku jego zaistnienia pozwalają zmniejszyć ewentualne straty i zapobiec utracie płynności finansowej. Z drugiej zaś, umożliwiają im odkrycie obszarów znaczącej przewagi konkurencyjnej i wizerunkowej.