REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Prawo konkurencji

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Reklamy zakazane?

W dzisiejszych czasach reklama jest nieodłącznym elementem życia codziennego – występuje w prasie, radiu, telewizji, na samochodach i budynkach. Nie dziwi zatem, że reklamodawcy chcą jak najbardziej wyróżnić się na tym rynku rozmaitości. Czasami jednak posuwają się za daleko – ta kwestia została już prawnie uregulowana.

Ograniczenia prawne związane ze sponsoringiem

Ze względu na to, że sponsoring szybko zyskał ogromną popularność ustawodawca zdecydował się na regulację pewnych problematycznych kwestii. Głównym celem tych działań było uniknięcie sytuacji, gdy sponsoring byłby alternatywą reklamy dla tych podmiotów, które nie mogą z niej skorzystać.

Czym jest sponsoring

Sponsoring został zapoczątkowany w latach 30. ubiegłego wieku w Ameryce i niemal natychmiast odnotował imponujący i dynamiczny rozwój. Dziś jest to zjawisko znane i bardzo powszechne.

Jak skonstruować witrynę produktową

Utrzymywanie spójnego e-wizerunku strony internetowej dotyczy w szczególności witryny produktowej. Nie można zapomnieć o jej kluczowych elementach. Ale co zamieścić na podstronach witryny?

REKLAMA

Jakie są filary strony internetowej kreującej e-wizerunek

Strona WWW jest tym, czym siedziba firmy czy galeria malarza, z tym że umiejscowiona w Internecie. Gdy tworzymy firmę, szukamy takiego lokalu, by łatwo go było znaleźć, by miał ładny wystrój i by można w nim było znaleźć towary lub ludzi, których się szuka.

Czy budowanie e-wizerunku jest potrzebne

W obecnych czasach zrealizowanie pomysłu na biznes w sieci pozwala na realizację idei w ogóle. Czy w związku z tym strona internetowa powinna budować wizerunek firmy w sieci?

Z jakich elementów powinna składać się witryna firmowa

Budowa struktury witryny firmowej może mieć podstawowe znaczenie z punktu widzenia kreowania e-wizerunku. Co warto w niej umieścić, a czego należy unikać? Dowiesz się z poniższego artykułu.

Jak kreować e-wizerunek – adres strony i nawigacja

Podczas procesu tworzenia strony firmowej wykorzystywanej do kreowania e-wizerunku należy zwrócić szczególna uwagę na jej adres. Jak wybrać najlepszy i najbardziej popularny?

REKLAMA

Jakie elementy powinna zawierać strona kreująca e-wizerunek

Na kreowanie wizerunku w Internecie wpływa wiele czynników, niektóre z nich maja charakter wręcz destrukcyjny. Czego unikać, a co umieścić? Przeczytaj.

Jak czytelna powinna być strona e-wizerunkowa

Firmowa strona, która nie tylko kreuje wizerunek firmy, ale także pełni funkcje informacyjne i sprzedażowe powinna cechować się dużym stopniem czytelności.

Sześć zasad skutecznego kreowania e-wizerunku

Skuteczne kreowanie wizerunku opiera się na sześciu podstawowych zasadach. Przestrzeganie ich jest absolutnie obowiązkowe przy świadomym tworzeniu e-wizerunku, które ma się zakończyć sukcesem.

Zasady kreowania e-wizerunku osób

Proces tworzenia e-wizerunku w sieci może dotyczyć nie tylko całej firmy, ale również poszczególnych osób lub tylko jednej z nich. Co powinna zawierać witryna promująca osobę?

Jak funkcjonuje firmowa strona internetowa kreująca wizerunek

Czy gratis, konkurs i sprzedaż lawinowa są nieuczciwe

Zarówno konkursy oraz gratisy pojawiają się w akcjach marketingowych niezwykle często. Z podobną częstotliwością natknąć można się także na sprzedaż lawinową. Dlaczego ich stosowanie nie jest uczciwe?

Na czym polega dumping

Dumping jest jednym z możliwych przejawów nieuczciwej konkurencji, który uznawany jest przez niektóre organizacje międzynarodowe za zakazany. Na czym polega i jakie są jego rodzaje?

Jak kreować wizerunek w polskiej sieci

Kreowanie wizerunku firm, bądź ich pracowników w sieci stanowi obecnie najdynamiczniej rozwijający się trend w reklamie. Jak ważny jest e-wizerunek? 

Jaka powinna być strona www tworząca e-wizerunek

Każda strona internetowa, której zadaniem jest kreowanie wizerunku firmy musi spełniać kilka podstawowych warunków. Jest ich dziesięć.

Jak zarządzać kampanią marketingową

Jeśli tradycyjny marketing jest zgodnie z powiedzeniem częściowo sztuką, częściowo nauką, marketing przyszłości jest wyłącznie nauką z niewielką domieszką artyzmu. Sukces programów marketingowych stał się wprost proporcjonalny do zdolności, z jakimi firma zdobywa i analizuje właściwe informacje.

Jak działają programy wspierające kampanię marketingową

Programy wspierające kampanię marketingową pozwalają na zautomatyzowanie czynności, których wykonanie trwa z reguły wiele czasu. Jak mogą one ułatwić prowadzenie kampanii? Przeczytaj.

Marketing oparty na faktach

Marketing oparty na faktach cechuje się możliwością zastosowania w zróżnicowanych segmentach oraz wysokim stopniem indywidualizacji. Na czym dokładnie polega?

Jak stosowany jest marketing bazujący na faktach


Stosowanie marketingu opartego na faktach dla odniesienia odpowiedniego rezultatu musi być odbywać się dynamicznie. Jak dotrzeć przy jego wykorzystaniu do klienta?

Jak personalizować komunikat reklamowy

Personalizacja w marketingu stanowi umiejętność dostosowania komunikacji z klientem do jego preferencji i zachowań podczas interakcji.Jak ja wykorzystać w praktyce?

Na czym polega personalizacja


W marketingu personalizacja jest ceniona sztuką. Pozwala nie tylko dotrzeć do masowego odbiorcy, ale również zwrócić się do niego w sposób zindywidualizowany.

Jakimi kanałami dotrzeć do klienta

Dotarcie do klienta oznacza przebicie otaczającej go powłoki złożonej z ofert innych firm. Jak najłatwiej i najszybciej dotrzeć do klienta? Jakie kanały wybrać?

Zyskowność klientów i modele wartości


Kalkulacja całkowitej zyskowności klientów stała się w końcowych latach XX wieku marzeniem instytucji finansowych. Jednak nie była zadaniem prostym. Firmy tego rodzaju jako pierwsze musiały uświadomić sobie wartość swoich różnych produktów, a następnie przełożyć ją na koszty i wreszcie połączyć pojedynczego klienta z wieloma rodzajami rachunków. Rozbudowane procesy i szczegółowe dane niezbędne do kalkulacji zyskowności klientów w połączeniu z wysokimi kosztami wyspecjalizowanych modeli rentowności produktów sprawiały, że do niedawna była ona poza zasięgiem banków nawet średniej wielkości.

Na czym polega przewidywanie zachowań w reklamie


Przewidywanie zachowań pomaga działom marketingu określić to, co konsumenci prawdopodobnie zrobią w przyszłości. Za pomocą skomplikowanych technik modelowania i zbierania danych, przewidywanie zachowań wykorzystuje przeszłe zachowania klientów w celu prognozowania przyszłych reakcji.

Jak zatrzymywać klienta

W roku 1996 Frederick Reichheld napisał, że amerykańskie korporacje tracą połowę swoich klientów w ciągu każdych pięciu lat. Rzeczywiście, banki i firmy telekomunikacyjne już wcześniej zaczęły analizować powody utraty klientów, aby zrozumieć, dlaczego zaczynają oni korzystać z usług konkurentów.

Na czym polega cross-selling i up-selling

Istnieje wiele taktyk umożliwiających zwiększenie wartości i lojalności klientów. Do metody, które ostatnio cieszą się coraz większą popularnością, zaliczamy cross-selling i up-selling.

Czym jest marketing relacji i marketing jeden na jeden

Marketing relacji zyskał popularność dzięki książce Regisa McKenna z roku 1993 zatytułowanej Relationship Marketing: Successful Strategies for the Age of the Customer. Stał się sposobem, w jaki działy marketingu zaczęły zdobywać większą wiedzę o swoich klientach poprzez zrozumienie ich preferencji, co pozwalało im utrzymać klientów.

Jakie są zalety marketingu docelowego

Marketing docelowy pozwala na kierowanie komunikatów reklamowych do wybranego grona podmiotów. Jak działa w praktyce i jakie są jego zalety?

Czym jest marketing docelowy

Marketing docelowy stanowi odpowiedź na stosowane masowe rozwiązania w odniesieniu do reklamy. Niezbędna stała się  segmentacja rynku wymuszająca zmiany w zastosowaniu dotychczasowych rozwiązań.

Od produktu do klienta: czym jest marketing retrospektywny

W latach 60. w firmach przeprowadzono badania nad motywacją, które poszukiwały odpowiedzi na pytanie, co irytuje klientów. Miały również na celu odkrycie możliwości bardziej efektywnego pozycjonowania produktów. Wysiłki pozostawały niezmiennie skierowane na produkty, a konsumenci traktowani byli jako pomocniczy element procesu zakupu. Zrozumienie przez przedsiębiorstwa znaczenia strategii zorientowanej na klienta wymagało wielu ingerencji w marketingowy cykl życia produktu.

Czy czas emisji wirusa może decydować o sukcesie kampanii

Marzeniem każdego przedsiębiorcy jest zastosowanie takiej kampanii reklamowej by jego produkt był na ustach wszystkich. Nie inaczej jest w przypadku marketingu wirusowego w sieci, jednak taka reklama musi trafić do odbiorcy w właściwym czasie by odniosła sukces.

Na czym polega viral spoof

Coraz częściej działając poprzez reklamę w Internecie można się napotkać na określenie viral spoof jako metody szybko podnoszącej rozpoznawalność marki. Na czym jednak tak naprawdę to polega?

Jak zbudować dobrego wirusa marketingowego

Co łączy niemal wszystkie kampanie wirusowe? Dlaczego same się proszą, aby je oglądać rozsyłać w cyberprzestrzeń? Co powoduje, że stają się lepkie i bardzo skuteczne? Odpowiedź nie jest zaskakująca…

Jak przesyłać marketingowego wirusa

Marketing wirusowy pozwala firmom na wykorzystywanie sieci dla potrzeb reklamowych. Co zrobić, aby przygotowana reklama odpowiednio się rozprzestrzeniła? Przeczytaj.

Jak kształtuje się odpowiedzialność karna za czyny nieuczciwej konkurencji

Przepisy karne mają za zadanie dotkliwie ukarać sprawcę oraz pokazać społeczeństwu, że nie opłaca się naruszać prawa. W zakresie działań nieuczciwej konkurencji przedsiębiorcy grozi nawet kara ośmioletniego pozbawienia wolności.

Ochrona prawa do firmy

W warunkach wolnego rynku, mnogości różnorakich firm trudno od podstaw budować sieć klientów. Dlatego część przedsiębiorców decyduje się na wykorzystanie renomy konkurentów i przyjmuje łudząco podobne nazwy, logo itp.

Co grozi za ujawnienie tajemnicy przedsiębiorstwa

Każde przedsiębiorstwo ma swojego rodzaju tajemnice, dotyczące metod działania, asortymentu, wielkości produkcji i sprzedaży itp. Pracownicy i osoby bezpośrednio powiązane z przedsiębiorstwem często dysponują taką wiedząca. Nie ulega wątpliwości, że ujawnienie tego typu informacji konkurencji naraziłoby przedsiębiorstwo na poważne straty.

Kształtowanie asortymentu sklepów dyskontowych

Czynem nieuczciwej konkurencji jest wprowadzanie do obrotu przez sieci sklepów dyskontowych towarów w ilości przewyższającej 20 % wartości obrotów z markami stanowiącymi własność właściciela sieci lub podmiotów zależnych.

Jakie znaczenie ma oznaczenie geograficzne produktów

Mamy wodę „Nałęczowiankę”, serek kanapkowy „Piątnica”, piwo „Żywiec”, a nawet płytki ceramiczne „Opoczno” – wszystko to towary opatrzone nazwą geograficzną, która świadczy o pewnej jakości wybranego przez klienta produktu. Aby zapewnić przejrzystość rynku, zabronione jest używanie fałszywych lub oszukańczych oznaczeń geograficznych.

Kodeksy etyki w reklamie

Prawo reklamy jest bardzo szerokie. Prawidłowe korzystanie z tego typu regulacji utrudnia fakt, że przepisy są rozproszone po wielu ustawach, kodeksach etyki itp. Dużą rolę w kwestii reklamy odgrywają także tzw. kodeksy etyki.

Na czym polega utrudnianie dostępu do rynku

Większe firmy i koncerny chętnie korzystają ze swojej pozycji i starają się nie dopuścić do rozwoju dużej konkurencji. Oczywiście dopóki korzystają z rozwiązań zgodnych z prawem takie działania są dopuszczalne.

Czym jest reklama wprowadzająca w błąd

Reklama wprowadzająca w błąd została uznana za czyn nieuczciwej konkurencji, ponieważ w efekcie kreuje dany produkt na lepszy niż jest w rzeczywistości. Jak odróżnić reklamę wprowadzającą w błąd od powszechnie stosowanych „chwytów” marketingowych?

Jak wygląda bojkot w prawie konkurencji

Niekiedy walka o klienta przybiera naprawdę agresywny charakter. Warto pamiętać, że o ile nakłanianie klientów do zakupu naszych produktów jest jak najbardziej dozwolone, o tyle nakłanianie ich, by nie kupowali u konkurencji – nie do końca.

Dyskryminacja, jako praktyka antykonkurencyjna

Dyskryminacja to ostatnio modne słowo. Na całym świecie popularny jest trend zgodnie z którym wszelka dyskryminacja jest niedozwolona. Dyskryminacja w pracy, zwana także mobbingiem, dyskryminacja ze względy na rasę, poglądy, czy religię została zakazana nawet w Konstytucji. Wreszcie dochodzimy do dyskryminacji w praktykach rynkowych…

Czym jest sprzedaż premiowana

W sklepach promocja goni promocję, a konsumenci są zmuszeni obliczać, czy korzystniejszy będzie zakup trzech wód mineralnych w cenie jednej, czy może dwóch z kompletem szklanek gratis. Walka o klienta bywa naprawdę wyczerpująca i niejednokrotnie poważnie naraża budżet przedsiębiorcy. Czy oscylowanie na granicy opłacalności jest wyłączną sprawą przedsiębiorcy?

Sprzedaż lawinowa i łańcuszki finansowe – zakazane czy dozwolone

Sprzedaż lawinowa to znany sposób sprzedaży bezpośredniej, polegający na oferowaniu korzyści w zamian za znalezienie kolejnych odbiorców. System sprzedaży lawinowej został uznany za sprzeczny z zasadami uczciwej konkurencji, jednak pod pewnymi warunkami jest dozwolony.

Regulacje prawne dotyczące spammingu

Tzw. spamming jest już każdemu znanym typem reklamy. Jednakże jest to reklama nielubiana – zapycha skrzynki elektroniczne, spowalnia pracę Internetu, a jeśli nie dysponujemy stałym łączem, dodatkowo obciąża nas kosztami połączenia. Właśnie dlatego ustawodawca zdecydował się włożyć spam w ramy prawne.

Jaka reklama narusza prywatność

Reklama rządzi się specyficznymi prawami. Nakłanianie konsumenta do zakupu danego produktu może przybierać wiele form i postaci. Niekiedy jednak wkracza ona zbyt mocno w prywatność odbiorcy.

REKLAMA