REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zbudować dobrego wirusa marketingowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dobry wirus marketingowy - jak go zbudować
Dobry wirus marketingowy - jak go zbudować

REKLAMA

REKLAMA

Co łączy niemal wszystkie kampanie wirusowe? Dlaczego same się proszą, aby je oglądać rozsyłać w cyberprzestrzeń? Co powoduje, że stają się lepkie i bardzo skuteczne? Odpowiedź nie jest zaskakująca…

Kampanie wirusowe wzbudzają  u odbiorcy silne emocje, są one bardzo interesujące, zabawne, zaskakujące lub nawet przerażające, będąc atrakcyjnym sposobem rozpowszechniania określonych treści

REKLAMA

Oto co powinieneś wziąć pod uwagę, konstruując skuteczny materiał wirusowy:

  • Emocje — Przede wszystkim trzeba zadbać o zbudowanie silnych i wyrazistych emocji. Każdy z nas jest istotą emocjonalną. Żaden człowiek nie kieruje się tylko i wyłącznie rozumem i racjonalnymi przesłankami. Oczywiście emocjonalność jest cechą indywidualną, może być mniejsza lub większa, ale faktem jest, że występuje u wszystkich. Im bardziej przekaz wirusowy będzie oddziaływać na emocje, tym potencjalnie osiągnie większą skuteczność.
  • Koncept kreatywny — Należy zadbać o oryginalny i ciekawy pomysł na komunikację wirusową. Komunikacja powinna być zbudowana tak, aby dostarczała czegoś niespodziewanego, łamiącego stereotypy i przyjęte schematy. W żadnym wypadku koncept nie może podążać w kierunku standardowych reklam, ponieważ najzwyczajniej w świecie nie zostanie zauważony.
  • Nie reklamuj — W komunikacji wirusowej nie powinniśmy przesadzać z reklamą. Zbyt duża ilość przekazu reklamowego potrafi zniszczyć nawet najbardziej wykwintny przekaz wirusowy.
  • Odcinkowość — Jeśli wirus okaże się strzałem w dziesiątkę, należy nawiązywać do pierwotnej edycji, emitując kolejne odsłony.Wskazane jest pozwolenie internautom na parodiowanie przygotowanego materiału. Dzięki temu uzyskamy dodatkowy potencjał komunikacyjny.
  • Gabarytowość — Bardzo ważną kwestią jest rozmiar wirusa —im jest on mniejszy, tym większe prawdopodobieństwo, że przekaz zostanie zauważony, a następnie będzie się swobodnie rozpowszechniał.
  • Społeczność — Trzeba pamiętać, że udostępniając materiał wirusowy,należy inicjować i stymulować dyskusje, aby zwiększyć moc oddziaływania filmu. Nigdy nie wolno usuwać ani blokować negatywnych komentarzy, choć mogą się one pojawić w wielu miejscach w sieci. Nie każdemu musi się podobać nasz przekaz.
  • Daj wolną rękę — Emitując materiał wirusowy, należy pamiętać,że z chwilą umieszczenia go w Internecie przestajemy mieć do niego jakiekolwiek prawa (poza niezbywalnymi autorskimi prawami majątkowymi). Musimy godzić się na to, że każdy będzie miał dostęp do naszego materiału i będzie mógł zrobić z nim, co zechce (bez względu na to, czy jest to dobre dla naszej marki,czy nie).

Przeczytaj także: Czy marketing wirusowy jest skuteczniejszy od partyzanckiego

REKLAMA

Stosując się do powyższych zasad, masz dużą szansę na to, że stworzony materiał wirusowy osiągnie zamierzony sukces. Powyższe zasady są istotnymi wskazówkami, jednak pamiętaj, że o popularności komunikacji zadecydują już sami konsumenci. Opisując dobre praktyki wykorzystania wirusów, nie sposób zapomnieć o kampanii wirusowej Chevroleta Malibu (2008 rok).

W tym przypadku film wirusowy przygotowany specjalnie na potrzeby Internetu był pierwszą odsłoną reklamy telewizyjnej. Akcja filmu toczyła się w amerykańskim miasteczku przed jednym z banków. W pewnej chwili włączał się alarm w banku i z budynku wybiegało czterech rabusiów. Wsiadali oni do najnowszego modelu Chevroleta Malibu. W tym czasie pod bank podjechały z piskiem opon dwa radiowozy, z których wyskoczyli policjanci i wbiegli do banku. Rabusie siedzący w tym czasie w Chevrolecie najzwyczajniej w świecie odjechali, pozostawiając policjantów w banku. Film ten obiegł cały świat, zdobywając ogromną popularność (ponad 2,5 mln obejrzeń na Youtube.com).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audytorium było przekonane, że główny motyw filmu to spektakularne obnażenie nieudolności policjantów. Wyobraź sobie zdziwienie Amerykanów, kiedy ujrzeli w TV reklamówkę Chevrolet Malibu, bazującą na filmie z Internetu (ujęcia reklamówki TV zostały pokazane z innej perspektywy).

Porównaj: Jak przesłać marketingowego wirusa

Artykuł jest fragmentem książki E-marketing w akcji, czyli jak skutecznie wzbudzać pożądanie klientów i zazdrość konkurencji pod redakcją Konrada Pankiewicza. Wydawnictwo Onepress.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy finansiści, księgowi i inni profesjonaliści powinni bać się wieku średniego?

Wiek średni nie musi oznaczać zawodowego spowolnienia. Czy finansiści, księgowi i inni profesjonaliści powinni bać się wieku średniego? Raport ACCA 2025 pokazuje, że doświadczenie, rozwinięta inteligencja emocjonalna i neuroplastyczność mózgu pozwalają po 40. wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy.

Zmiany w amortyzacji aut od 2026 r. – jak nie stracić 20 tys. zł na samochodzie firmowym?

Od 1 stycznia 2026 r. nadchodzi rewolucja dla przedsiębiorców. Zmiany w przepisach sprawią, że auta spalinowe staną się znacznie droższe w rozliczeniu podatkowym. Nowe, niższe limity amortyzacji i leasingu mogą uszczuplić kieszeń firmy o nawet 20 tys. zł w ciągu kilku lat. Co zrobić jeszcze w 2025 r., żeby uniknąć dodatkowych kosztów i utrzymać maksymalne odliczenia? Poniżej znajdziesz praktyczny poradnik.

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]. W pierwszej połowie br. 21,5 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób, które mają obywatelstwo innego państwa. To 14,4% wszystkich zgłoszeń w tym zakresie.

Hossa na giełdzie w 2025 r. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają zagraniczni inwestorzy

Na warszawskiej giełdzie trwa hossa. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają u nas zagraniczni inwestorzy. Co musi się w Polsce zmienić, aby ludzie zaczęli inwestować na giełdzie?

REKLAMA

Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

REKLAMA

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

150 tys. zł dofinansowania! Dla kogo i od kiedy można składać wnioski?

Zakładasz własny biznes, ale brakuje Ci środków na start? Nie musisz od razu brać drogiego kredytu. W Polsce jest kilka źródeł finansowania, które mogą pomóc w uruchomieniu działalności – od dotacji i tanich pożyczek, po prywatnych inwestorów i crowdfunding. Wybór zależy m.in. od tego, czy jesteś bezrobotny, mieszkasz na wsi, czy może planujesz innowacyjny startup.

REKLAMA