Wzrost cen surowców, materiałów, energii czy robocizny może się często okazać dużym zaskoczeniem dla kontrahenta, niedostosowanego do nowej sytuacji na rynku, szczególnie kiedy spełnienie świadczenia odłożone jest w czasie. Aby uchronić się przed spadkiem siły nabywczej pieniądza spowodowanego inflacją, można załączyć do umowy klauzulę waloryzacyjną. Waloryzacja polega na przeliczeniu oznaczonej kwoty (świadczenia) według określonego kryterium.
Jeśli ktoś mówi o pozytywnej energii wyobrażamy sobie przeważnie: feng shui, dobrą aurę, harmonię, pozytywny wpływ, energię nieuchwytną i niemierzalną. Czy zatem ma sens z ekonomicznego punktu widzenia stwierdzenie, że pozytywna energia sprawi, że będziemy płacić mniejsze rachunki?
Nic prostszego, naucz się planować i nie ulegaj pokusom, które czyhają na Ciebie na sklepowych półkach.Nie ma na rynku takiej firmy, której celem jest zarabianie pieniędzy i maksymalizowanie zysku i która jednocześnie rozdaje coś za darmo. Jeśli reklamy starają się Ci wmówić, że dostajesz jakiś produkt za darmo to znaczy, że za coś innego przepłacasz żeby w ogólnym rozrachunku koszty się wyrównały.
Wyprzedaż, 100% taniej! Końcówki serii- zapraszamy! Każdy sezon wita klientów tego typu sloganami reklamowymi. Kolorowe banery zachęcają do zakupów, informują o tym, że masz ostatnią szansę, nabyć coś, co jest Ci niezbędnie potrzebne. Do czego okazją są wyprzedaże? Zastanówmy się przez chwilę, kto na tym całym interesie zyskuje i czy na pewno są to kupujący.
Przeciętnemu Polakowi nie jest potrzebna wiedza na temat funduszy luksemburskich, obligacji śmierci lub obligacji katastrofalnych. Ale dla fanów wiedzy, pytań, odpowiedzi i porad, to świetna okazja do poszerzenia horyzontów. Zobaczyć jak ludzie zarabiają pieniądze w sposób o jakim nam się nie śniło to znaczy odkryć nowy sposób myślenia, działania, patrzenia na świat. Porzucić ograniczenia i wejść na nowe ścieżki. To bardzo inspirująca lektura.
Tak jak istnieje cała gama wierzycieli (cierpliwi, niecierpliwi, agresywni, etc.) tak i wśród dłużników można wyróżnić kilka typowych portretów psychologicznych. Eksperci firmy windykacyjnej KRUK S.A. stworzyli ciekawą typologię dłużników. Ze swojej bogatej praktyki wyłonili typy dłużników: współpracujących, depresyjnych, agresywnych, z poczuciem mocy oraz dłużnika tak-tak.