REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak oszczędzać na zakupach.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Judyta Boroń

REKLAMA

REKLAMA

Nic prostszego, naucz się planować i nie ulegaj pokusom, które czyhają na Ciebie na sklepowych półkach.Nie ma na rynku takiej firmy, której celem jest zarabianie pieniędzy i maksymalizowanie zysku i która jednocześnie rozdaje coś za darmo. Jeśli reklamy starają się Ci wmówić, że dostajesz jakiś produkt za darmo to znaczy, że za coś innego przepłacasz żeby w ogólnym rozrachunku koszty się wyrównały.

REKLAMA

Banalne, prawda? Właściwie nie wiadomo, po co o tym pisać... a jednak to kłamstewko, na które najczęściej dajemy się nabrać, zapełniając koszyk zakupami. Gdy na półce stoją dwa proszki w zbliżonych cenach weźmiemy ten droższy, do którego dostaniemy za darmo płyn do płukania. Co prawda nie jest to taki płyn, który zwykle używamy, zapach nie do końca taki jaki nam się podoba, ale wiadomo- darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby. I tak oto po chwili namysłu jesteśmy szczęśliwymi właścicielami proszku do prania do ubrań kolorowych i płynu do płukania. Nieważne, że prawie pełna butelka stoi w łazience a do sklepu przyszliśmy po pieczywo i papier toaletowy, jesteśmy zadowoleni z siebie i zakupów.

REKLAMA

Jeśli powyższa historia brzmi znajomo, zabieraj ze sobą na zakupy listę z tym, co jest potrzebne i wybieraj tylko te produkty. Oczywiście nie można dać się zwariować i od czasu do czasu można wykroczyć poza zakres listy żeby mieć trochę radości z wydawania pieniędzy, ważne jest żeby mieć kontrolę nad tym, co wkładamy do koszyka a nieplanowane zakupy były zjawiskiem marginalnym a nie zwyczajem.
Pamiętaj, że kupujesz zawartość opakowania a nie opakowanie. Pudełko wyląduje w śmietniku, więc co najwyżej upewnij się, że jest wytworzone z materiałów biodegradowalnych.

Postaraj się nie zwracać uwagi na formę i kolory opakowania, skup się na tym, jaka jest cena w stosunku do wagi produktu. Asortyment w większości sklepów ma podane dwie ceny, za opakowanie i za jednostkę produktu- porównuj ceny za jednostkę. Nigdy nie sugeruj się rozmiarem opakowania, często stosowane są zabiegi marketingowe mające na celu przekonanie klienta, że opakowanie zawiera więcej produktu niż w rzeczywistości (podwójne dna pudełek, grube szkło słoiczków z kremem…).

REKLAMA

Zachowaj dystans do reklam informującym o tym, że mamy do czynienia z nowością. Nowość to często po prostu nowy wygląd opakowania, w środku jest dokładnie ten sam szampon lub krem, co kiedyś, różnica jest za to w cenie. Nowość jest zwykle, kilka złoty droższa niż stare produkty (zwróć uwagę na ceny kosmetyków codziennego użytku, weryfikując je pod tym kontem).

Umiejętność powstrzymania się przed zrobieniem niepotrzebnych zakupów to zaoszczędzenie wielu drobnych z pozoru sum, które na koniec miesiąca mogą okazać się dużą kwotą na plus w domowym budżecie. Planuj zakupy z wyprzedzeniem, cyklicznie. Większość naszych potrzeb jest przewidywalna, na przykład pieczywo i wędlinę kupujemy raz na dwa dni, środki czyszczące i chemię gospodarczą raz na miesiąc, nowe ubrana, sezonowo, mniej więcej raz na kwartał. Mając to wszystko na uwadze można oszczędzić spore sumy robiąc zakupy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA