REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak oszczędzać na zakupach.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Judyta Boroń

REKLAMA

REKLAMA

Nic prostszego, naucz się planować i nie ulegaj pokusom, które czyhają na Ciebie na sklepowych półkach.Nie ma na rynku takiej firmy, której celem jest zarabianie pieniędzy i maksymalizowanie zysku i która jednocześnie rozdaje coś za darmo. Jeśli reklamy starają się Ci wmówić, że dostajesz jakiś produkt za darmo to znaczy, że za coś innego przepłacasz żeby w ogólnym rozrachunku koszty się wyrównały.

REKLAMA

Banalne, prawda? Właściwie nie wiadomo, po co o tym pisać... a jednak to kłamstewko, na które najczęściej dajemy się nabrać, zapełniając koszyk zakupami. Gdy na półce stoją dwa proszki w zbliżonych cenach weźmiemy ten droższy, do którego dostaniemy za darmo płyn do płukania. Co prawda nie jest to taki płyn, który zwykle używamy, zapach nie do końca taki jaki nam się podoba, ale wiadomo- darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby. I tak oto po chwili namysłu jesteśmy szczęśliwymi właścicielami proszku do prania do ubrań kolorowych i płynu do płukania. Nieważne, że prawie pełna butelka stoi w łazience a do sklepu przyszliśmy po pieczywo i papier toaletowy, jesteśmy zadowoleni z siebie i zakupów.

REKLAMA

Jeśli powyższa historia brzmi znajomo, zabieraj ze sobą na zakupy listę z tym, co jest potrzebne i wybieraj tylko te produkty. Oczywiście nie można dać się zwariować i od czasu do czasu można wykroczyć poza zakres listy żeby mieć trochę radości z wydawania pieniędzy, ważne jest żeby mieć kontrolę nad tym, co wkładamy do koszyka a nieplanowane zakupy były zjawiskiem marginalnym a nie zwyczajem.
Pamiętaj, że kupujesz zawartość opakowania a nie opakowanie. Pudełko wyląduje w śmietniku, więc co najwyżej upewnij się, że jest wytworzone z materiałów biodegradowalnych.

Postaraj się nie zwracać uwagi na formę i kolory opakowania, skup się na tym, jaka jest cena w stosunku do wagi produktu. Asortyment w większości sklepów ma podane dwie ceny, za opakowanie i za jednostkę produktu- porównuj ceny za jednostkę. Nigdy nie sugeruj się rozmiarem opakowania, często stosowane są zabiegi marketingowe mające na celu przekonanie klienta, że opakowanie zawiera więcej produktu niż w rzeczywistości (podwójne dna pudełek, grube szkło słoiczków z kremem…).

REKLAMA

Zachowaj dystans do reklam informującym o tym, że mamy do czynienia z nowością. Nowość to często po prostu nowy wygląd opakowania, w środku jest dokładnie ten sam szampon lub krem, co kiedyś, różnica jest za to w cenie. Nowość jest zwykle, kilka złoty droższa niż stare produkty (zwróć uwagę na ceny kosmetyków codziennego użytku, weryfikując je pod tym kontem).

Umiejętność powstrzymania się przed zrobieniem niepotrzebnych zakupów to zaoszczędzenie wielu drobnych z pozoru sum, które na koniec miesiąca mogą okazać się dużą kwotą na plus w domowym budżecie. Planuj zakupy z wyprzedzeniem, cyklicznie. Większość naszych potrzeb jest przewidywalna, na przykład pieczywo i wędlinę kupujemy raz na dwa dni, środki czyszczące i chemię gospodarczą raz na miesiąc, nowe ubrana, sezonowo, mniej więcej raz na kwartał. Mając to wszystko na uwadze można oszczędzić spore sumy robiąc zakupy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA