REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet, Przedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Pandemia „sztucznie” napompowała e-sklepy [BADANIE]

E-sklepy w trakcie pandemii rozkwitły. 29% Polaków w dużej części zastąpiło zakupy stacjonarne internetowymi. Ponad 25% nieznacznie zmieniło w ten sposób nawyki, a więcej niż 3% całkowicie przeszło do e-commerce.

5 dobrych praktyk w zarządzaniu tranzycją biznesową na odległość

Tranzycja biznesowa nabiera na znaczeniu, bo unowocześnianie przedsiębiorstw umacnia ich pozycję na rynku, a także sprawia, że stają się one bardziej odporne na dynamiczne zmiany gospodarcze.

Jak zapewnić bezpieczeństwo rozmów biznesowych online?

Bezpieczeństwo rozmów biznesowych to priorytet. Czy istnieją na świecie komunikatory, które zapewnią pełne szyfrowanie danych i bezpieczeństwo?

Małe firmy walczą w internecie o klienta

Zakupy w internecie robi już 73 proc. polskich internautów, co oznacza rekordowy wzrost o 11 pkt proc. względem ubiegłego roku.

REKLAMA

Rośnie liczba firm zakładanych online

W 2020 r. dwukrotnie wzrosła liczba firm zakładanych online. Dużą popularnością cieszyła się również możliwość wprowadzania zmian istniejących wpisów w rejestrach działalności gospodarczej za pośrednictwem internetu.

Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

Jak z sukcesem prowadzić biznes w internecie i zwiększać sprzedaż? Katarzyna Szwarc wyjaśnia jak prowadziła sklep online, a promocję produktów oparła wyłącznie na social mediach. Czy to wystarczyło, aby zmierzyć się z lockdownem? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Przedsiębiorca jako konsument od 1 stycznia 2021 r.

1 stycznia 2021 r. weszły w życie przepisy nowelizacji kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta przyznające przedsiębiorcom prawa konsumentów. Co to oznacza? Kto może skorzystać z tej zmiany?

Google: jakie trendy świąteczne obserwujemy w tym roku?

Analityce Google podkreślają, że tegoroczne zakupy świąteczne zrobiliśmy głównie online. Stawia to przed handlowcami i przedsiębiorcami kolejne wyzwania, jak dostosować się do nowej normalności i wyjść naprzeciw wymaganiom klientów.

REKLAMA

Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

Potrzebne są zdecydowane działania pomocowe na zasadzie odszkodowań, oparte o fundament odpowiedzialności rządu – mówi Paweł Tanajno i podkreśla, że Strajk Przedsiębiorców uruchomi pozwy zbiorowe odnośnie odszkodowań. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Kasyno online - jak można zapłacić?

Kasyno online to rozrywka wymagająca odpowiedzialności. Można tutaj bardzo dużo wygrać, ale podobnie jak w innych grach online, łatwo przegrać. Warto więc kontrolować swój budżet gracza, świadomie nim gospodarować.

Firma w sieci. Urząd pokaże jak to zrobić

Pod hasłem Śląskiej Akademii Handlu Internetowego urząd marszałkowski woj. śląskiego ogłosił nabór do projektu szkoleń i wsparcia dla firm z regionu, które chcą poszerzyć ofertę swoich usług o sprzedaż i promocję w internecie.

Jak wspólnie z klientem budować granice prywatności w sieci?

Jak sprawić, aby proces pozyskiwania prywatnych danych od klientów przez firmy w sieci był komfortowy i odbywał się w zgodzie z wartościami użytkowników. Naukowcy podają konkretne rozwiązania, które pomogą uczynić transfer informacji o użytkownikach do firm bardziej etycznym i opartym na wzajemnym szacunku - mówić otwarcie o polityce prywatności, prosić tylko o niezbędne dane i budować relację opartą na zaufaniu.

Rzecznik MŚP: czy można organizować targi on-line w strefie czerwonej?

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców kieruje do Ministra Zdrowia wniosek legislacyjny w celu jednoznacznego doprecyzowania, iż na obszarze czerwonym organizowanie targów, wystaw, kongresów, konferencji czy spotkań dopuszczalne jest pod warunkiem realizowania tego rodzaju działalności za pośrednictwem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.

Firmy przenoszą się do sieci. To nieodwracalny proces

Pandemia koronawirusa wymusiła rewolucję w biznesie. Firmy w bardzo szybkim tempie przenoszą się do świata wirtualnego. Chodzi o usługi księgowe, aplikacje umożliwiające komunikację pracownikom wykonującym swoje obowiązki z domu oraz te służące elastycznemu korzystaniu z przestrzeni biurowych. Rośnie także popularność wirtualnych asystentów.

Od listopada ruszają e-wizyty w ZUS

ZUS testuje e-wizyty. Uruchomiono już możliwość wideorozmowy w wybranych oddziałach ZUS, np. w Warszawie i Krakowie. Od 4 listopada usługa będzie już dostępna dla wszystkich klientów Zakładu.

Czy świat sprzedaży to ciągły wyścig szczurów? [WYWIAD]

Liczby, cyfry, tabelki, cele i wskaźniki efektywności, czyli świat sprzedaży… Dla jednych są to narzędzia wspierające sprzedaż, dla innych cele same w sobie. O tym, czy osiąganie KPI’s powinno stać się „targetem” rozmawiamy z Robertem Lipińskim, mentorem w zakresie skutecznej sprzedaży BtoB.

Przybywa płatności online

W Polsce "tradycyjne" metody płacenia za e-zakupy wciąż mają więcej zwolenników niż za oceanem, ale ich udział szybko topnieje. O ile w 2017 r. płatności online wybierało 38 proc. klientów, obecnie w ten sposób transakcje zakupu finalizuje aż 62 proc. kupujących.

Jak bezpiecznie wejść na zagraniczne rynki?

Komisja Europejska uruchomiła we wtorek platformę Access2Markets. Zawiera ona informacje dotyczące handlu zagranicznego, które maja pomóc małym i średnim firmom w lepszym poruszaniu się na rynkach poza Unią Europejską lub rozpoczęciu świadczenia usług zagranicą.

Zróżnicowane nastroje przedsiębiorców. Inwestycje zatrzymane [KOMENTARZ]

Opublikowane zostały wyniki badania „Busometr” na drugie półrocze 2020 r. Indeks nastrojów przedsiębiorców wyniósł 42,4 punktu (spadek z 44,5 punktu w poprzednim półroczu), co oznacza, że nastroje przedsiębiorców w okresie epidemii COVID-19 pogarszają się. Najgorzej jest z inwestycjami, zadziwiająco dobre nastroje utrzymują się z kolei na rynku pracy.

Co 8 przedsiębiorca nie żałuje, że założył firmę

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ZPP - zdecydowana większość badanych (80%), niezależnie od powodów i okoliczności, pozytywnie ocenia swoją decyzję o założeniu firmy (41% – ocenia ją pozytywnie, 39% raczej pozytywnie). Jedynie 10% przedsiębiorców nie jest zadowolonych z tej decyzji.

Koronawirus testem dla firmy

Możliwości oceniania wpływu COVID-19 na gospodarkę jest wiele – inaczej patrzą na niego firmy produkcyjne, inaczej firmy usługowe. Przez inny pryzmat postrzegają go również przedsiębiorcy z różnych sektorów rynku.

Rekonstrukcja rządu rękoma przedsiębiorcy [KOMENTARZ]

Efektywność działania i sprawność realizacji celów - takie kryteria brałby pod uwagę przedsiębiorca przy rekonstrukcji rządu. Kwestie liczby ministerstw i ich nazw nie miałyby dla niego znaczenia.

Jak bezpiecznie płacić w internecie?

Pandemia koronawirusa sprawiła, że duża część naszego życia przeniosła się do internetu. Nie tylko praca, nauka czy rozmowy są obecnie prowadzone online. Coraz więcej Polaków robi też zakupy przez internet, korzystając z popularnych portali aukcyjnych lub sklepów wirtualnych. Płacimy za naukę, wizyty lekarskie online, opłacamy rachunki i subskrypcje. Metod płatności jest dużo, która z nich jest najlepsza?

Koronawirus podniósł znaczenie działów marketingu

Według większości marketerów zajmujących wyższe stanowiska w czasie pandemii COVID-19 wzrosło znaczenie działów marketingu i to pomimo redukcji etatów w wielu przedsiębiorstwach. To pokazuje, że w czasach niepewności organizacje chętniej sięgają po kompetencje zespołów, które dobrze znają potrzeby klientów i są w stanie szybko dostroić strategię firmy do zmiany.

Dotacje dla przedsiębiorców, którzy ucierpieli wskutek pandemii COVID-19

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego uruchomione zostaną dodatkowe środki z przeznaczeniem na pomoc przedsiębiorcom oraz wsparcie dla jednostek ochrony zdrowia. Unijne pieniądze pozwolą rozszerzyć Zachodniopomorski Pakiet Antykryzysowy o kolejne narzędzia, które pomagają w przeciwdziałaniu oraz minimalizowaniu skutków pandemii COVID-19 na Pomorzu Zachodnim.

5 sposobów na utrzymanie firmy w kryzysie

Lockdown, globalna pandemia oraz niepewna sytuacja gospodarcza wymogły na wielu firmach zmianę modelu działania. Niektóre firmy zostały sparaliżowane przez COVID-19, ale nie wszystkie. Odpowiednie wykorzystanie już wcześniej istniejących trendów i korzystanie z narzędzi zapewniających ciągłość działania oraz płynność finansową to klucz do sukcesu w trudnych czasach. Oto 5 trendów, dzięki którym firmy zyskują w kryzysie.

Weź udział w warsztatach zrównoważonego rozwoju dla MŚP. Trwają zapisy

Uczestnicy spotkań poszerzą i uporządkują wiedzę na temat odpowiedzialnego biznesu, dowiedzą się, jak strategia CSR może stać się źródłem innowacji w firmie, a także otrzymają indywidualne wskazówki i przećwiczą praktyczne narzędzia do stosowania w biznesie na co dzień.

Start-upowy powinien być pomysł, firma niekoniecznie

Od lat z sukcesem działają na rynku, a swoją przygodę z własnym biznesem zaczynali na długo przed tym, zanim słowo start-up weszło do powszechnego użytku. Przedsiębiorcy z branży marketingowej czy IT często nie wiedzą, że oni także mogą pozyskać środki venture capital od inwestora.

Firmy przyśpieszają cyfryzację i przenoszą biznes do internetu

Koronawirus sprawił, że firmy chcąc utrzymać się na rynku zaczeły szukać nowych możliwości funcjonowania. Te, które zareagowały szybko i przeniosły handel do sieci na pandemii mogą tylko zyskać.

Rośnie zadłużenie polskich przedsiębiorstw

Problem z niezapłaconymi fakturami będzie trwał wiele miesięcy, stracą Ci, którzy nie będą szukać rozwiązań i alternatyw na poradzenie sobie z problemami finansowymi, a uważają, że ze wszystkim poradzą sobie sami. Zyskają Ci którzy potrafią wyciągać wnioski i w każdej sytuacji dostrzegają szanse. Przedsiębiorcy powinni skupiać się na rozwoju biznesu, a odzyskiwanie należności pozostawić specjalistom, gdyż procent odzyskiwanych faktur samodzielnie jest bardzo niski.

Mniej kupujemy w interencie

Jak poinformował Główny Urząd Statystyczny sprzedaż detaliczna w lipcu 2020 r. była wyższa niż przed rokiem o 3,0 proc. (wobec wzrostu o 5,7 proc. w lipcu 2019r.). W porównaniu z czerwcem 2020 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 6,5 proc. W cenach bieżących wzrost wyniósł 2,7 proc. rdr i 6,4 proc. wobec czerwca br.

Poznaj 50 wpływowych kobiet biznesu

24 września w Warszawie odbędzie się premiera książki „50 wpływowych kobiet biznesu”. Zaglądamy zza kulisy i zdradzamy jak będzie wyglądała tegoroczna edycja.

Poznaj 50 wpływowych kobiet biznesu

24 września w Warszawie odbędzie się premiera książki „50 wpływowych kobiet biznesu”. Zaglądamy zza kulisy i zdradzamy jak będzie wyglądała tegoroczna edycja.

Ostatnie dotacje dla firm w ramach Szybkiej Ścieżki

To już ostatnie rozdanie Szybkiej Ścieżki - największego programu wsparcia innowacyjności polskich firm. 22 sierpnia rusza druga runda konkursu skierowana do MŚP i ich konsorcjów, również z jednostkami naukowymi.

Innowacyjny lider to otwartość na zmianę

COVID-19 jest rodzajem mentalnej Formuły 1. W procesie zmian i innowacji w organizacjach musisz być szybki. Kupony odcinają ci, którzy już wcześniej byli przyzwyczajeni do testowania i ponoszenia ryzyka i zbudowali sobie taką markę w zespołach, dzięki której ludzi mają odwagę sięgać po nowe i umieć ponosić ryzyko .

Dłuższe terminy dla wytwórców OZE

145 wytwórców z Odnawialnych Źródeł Energii otrzymało zgodę URE na wydłużenie terminów wykonywania zobowiązań. Zgoda dotyczy firm korzystających ze wsparcia. Możliwość takiej zmiany dla określonych wytwórców wprowadziła pierwsza tzw. tarcza antykryzysowa.

Wynik PKB lepszy od oczekiwań, ale wciąż dużo niepewności [KOMENTARZ]

Spadek PKB o 8,2 proc. w drugim kwartale bieżącego roku, największy w naszej współczesnej historii, duża część bankowych analityków interpretuje jako stosunkowo dobrą wiadomość, ponieważ wynik jest lepszy od ich oczekiwań. I zapewne tak jest, w szczególności na tle szeregu innych państw członkowskich Unii Europejskiej. Niektórzy analitycy rysują już nawet literę V jako znak (i tempo) wyjścia z kryzysu. Przedsiębiorcom trudno jednak podzielać ich optymizm.

Producenci drobiu chcą wrócić na rynki azjatyckie

Sytuacja na rynku drobiu nie napawa optymizmem. Najpierw z początkiem roku grypa wśród ptactwa, teraz koronawirus. To, co do tej pory było wprowadzane na rynek trafiło do mroźni,a cena drobiu spadła poniżej opłacalności. Czy powrót na rynki azjatyckie uratuje sytuację?

Producenci drobiu chcą wrócić na rynki azjatyckie

Sytuacja na rynku drobiu nie napawa optymizmem. Najpierw z początkiem roku grypa wśród ptactwa, teraz koronawirus. To, co do tej pory było wprowadzane na rynek trafiło do mroźni,a cena drobiu spadła poniżej opłacalności. Czy powrót na rynki azjatyckie uratuje sytuację?

Co 3 przedsiębiorca uważa, że obostrzenia reżimu sanitarnego negatywnie wpływają na firmę

Prowadzenie biznesu w czasach pandemii nie należy do najłatwiejszych. Oprócz niepewności na rynku, firmy muszą zainwestować środki w bezpieczeństwo pracowników, przystosować stanowiska pracy oraz zapewnić środki ochrony osobistej, To dla małych firm spore obciążenie.

120 mln złotych przez 10 lat dla przedsiębiorców w tarapatach

Pomoc skierowana jest dla firm, które są w trakcie postępowania upadłościowego lub stanęły wobec groźby likwidacji. Wsparcie obejmie zarówno MŚP, jak i duże przedsiębiorstwa.

Pomoc dla firm, czyli projekt ustawy o przeciwdziałaniu skutkom wirusa SARS-CoV-2 [OPINIA]

Zakończyły się konsultacje publiczne senackiego projektu ustawy o przeciwdziałaniu skutkom wirusa SARS-CoV-2. Business Centre Club z aprobatą przyjmuje propozycje rozszerzające katalog wsparcia dla przedsiębiorców przewidziany w dotychczas przyjętym ustawodawstwie. Jak wskazano w uzasadnieniu do projektu, epidemia COVID-19 ma istotny wpływ na funkcjonowanie gospodarki. W przypadku niektórych branż można mówić wręcz o zapaści.

"Wybieram lokalne" - czy kupowanie rodzimych produktów uratuje gospodarkę?

Celem kampanii jest pokazanie, dlaczego warto wspierać lokalność i wybierać produkty, które pochodzą od polskich rolników i producentów.

Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]

Czy to na przedsiębiorcy leży cały ciężar wychodzenia z kryzysu? Dariusz Grabowski w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (INFOR.pl) analizuje działania, jakie powinny podjąć firmy, aby utrzymać się na rynku. Zapraszamy do odsłuchania podcastu.

Przedsiębiorcy trzymają pieniądze na "czarną godzinę"

Co czwarty przedsiębiorca przyznaje, że przez epidemię Covid-19 ma problemy z opłacaniem swoich należności. Zatory płatnicze wciąż występują, w dodatku mają podłoże bardziej psychologiczne niż ekonomiczne.

Trudny powrót gospodarki na ścieżkę wzrostu [ANALIZA]

Niepewność, ograniczenie popytu krajowego oraz spadek popytu zagranicznego, związany z wysokim wciąż natężeniem pandemii za granicą - to czynniki utrudniające funkcjonowanie gospodarki w sytuacji pandemii.

Uproszczona restrukturyzacja – jakie konkretne korzyści daje przedsiębiorcom?

Choć przedsiębiorcy w Polsce mogą już korzystać z uproszczonego postępowania restrukturyzacyjnego, wielu z nich wciąż nie zdaje sobie sprawy jakie konkretne korzyści otrzymali dzięki wprowadzonym regulacjom. Zdaniem ekspertów PMR Restrukturyzacje nowe rozwiązanie sprawia, że postępowanie naprawcze staje się nie tylko szybkie, ale także przewidywalne a jego przepisy zwiększają wpływ przedsiębiorcy na proces restrukturyzacji.

Rozliczenie dofinansowania na ochronę miejsc pracy z FGŚP

Podmiot, który otrzymał wsparcie na ochronę miejsc pracy z FGŚP, musi rozliczyć pobrane na ten cel środki w wojewódzkim urzędzie pracy, w którym składał wniosek o ten rodzaj dofinansowania. Rozliczenia należy dokonać w terminie 30 dni od dnia, w którym zakończono udzielanie wsparcia, korzystając z elektronicznego formularza, który należy złożyć przez konto na praca.gov.pl.

Firmy walczą o przetrwanie – skutki COVID-19 dla przedsiębiorców

Tylko 14% firm ocenia, iż ich obroty pierwszego półrocza przekroczą te z I półrocza 2019 roku, podczas gdy spadki deklaruje ok. 70%.

Nie zawsze zgoda na stosowanie plików cookies

Stosowanie plików cookies wymaga od administratora zapewnienia zgodności takiego przetwarzania z prawem, w tym dotyczącym ochrony danych osobowych i ochrony prywatności. Może to polegać np. na konieczności uzyskania zgody użytkownika na zapisywanie tych plików. Stosowanie zgody do wszystkich plików cookies nie zapewni jednak zgodności przetwarzania z prawem.

REKLAMA