REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koronawirus testem dla firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Pandemia i biznes, czyli gospodarka od nowa
Pandemia i biznes, czyli gospodarka od nowa
WWW.BARTEKSADOWSKI.PL

REKLAMA

REKLAMA

Możliwości oceniania wpływu COVID-19 na gospodarkę jest wiele – inaczej patrzą na niego firmy produkcyjne, inaczej firmy usługowe. Przez inny pryzmat postrzegają go również przedsiębiorcy z różnych sektorów rynku.

Pandemia koronawirusa dotyka wielu aspektów działania firmy, niezależnie od tego, czy jest ona mikroprzedsiębiorstwem, czy międzynarodową korporacją. Wpływa zarówno na kwestie związane z wewnętrzną organizacją pracy, jak i sposobem funkcjonowania na rynku.

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Wyzwanie, nie problem

Pandemia koronawirusa początkowo w oczach przedsiębiorców postrzegana była przede wszystkim jako zagrożenie. Jej percepcja zmienia się z biegiem czasu i wdrażaniem kolejnych rozwiązań, które pozwalają biznesom dostosowywać się do nowych wymogów rynku. - Obecnie mamy do czynienia
z bezprecedensowym kryzysem gospodarczym na skalę światową. To niezaprzeczalny fakt. Po kilku miesiącach stania ramię w ramię z klientami w walce z pandemią, widzimy, że nasze firmy świetnie radzą sobie z nową rzeczywistością. W ekspresowym tempie przebudowują swoje modele biznesowe, pozwalają sobie płynąć razem z falą nowych trendów, takich jak choćby przyspieszona cyfryzacja usług i metodyki miejsca pracy. Pandemia udowodniła nam, że potrafimy szybko wdrożyć rozwiązania, o których jeszcze parę miesięcy temu myśleliśmy w perspektywie długoterminowej. Sprawnie zastępujemy słowo „problem” słowem „wyzwanie”
– mówi dr Marcin Dudarski, Partner Zarządzający w firmie doradczej JP Weber.

Pandemia jako szansa

Nowa rzeczywistość, która wykształciła się w okresie pandemii, ma wpływ na całą gospodarkę. Stanowi wyzwanie, które można postrzegać jako okazję do zbudowania mocnej rynkowej pozycji. - Pandemię trzeba rozważać jako szansę dla gospodarki. Od tego, jak szybko jesteśmy w stanie zaadaptować się do nowych warunków i realiów biznesowych zależy sukces w kolejnych latach. Jeśli biznes jest w stanie sprostać tak dramatycznym i poważnym wyzwaniom – ma szanse na rozwój w kolejnych latach, niezależnie od realiów – komentuje Fabio Pommella, Prezes Zarządu Whirlpool Company Polska
Sp. z o.o.

Test dla codziennego funkcjonowania firmy

W wyniku pandemii wiele przedsiębiorstw wprowadziło dotychczas nieużywane w firmie narzędzia i formy komunikacji z klientem, a także zmieniło swój tryby pracy. - Pandemię można postrzegać jako impuls do zmian. W sektorze IT zaczęliśmy działać szybciej, zmieniać się w niewyobrażalnym dotąd tempie. Było to możliwe dzięki zaangażowaniu każdego członka naszego zespołu oraz sprawności w realizowaniu działań biznesowych. Zawdzięczamy je kulturze pracy opartej na zaufaniu i samoorganizacji, która jest dla nas fundamentem stabilności biznesu. W moim przekonaniu to, czy biznes będzie z powodzeniem funkcjonować w nowej rzeczywistości, którą stworzyła pandemia koronawirusa, zależy od tego, czy dostosuje do jej wymogów sposób swojego wewnętrznego działania – komentuje Grzegorz Rudno-Rudziński, prezes klastra ITCorner, Managing Partner w Unity Group.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O nowym obliczu gospodarki na Made in Wrocław 2020

Dyskusji o tym, jaki wpływ ma pandemia na biznes, poświęcony będzie I dzień konferencji Made in Wrocław 2020, która odbędzie się w dniach 20-22 października 2020 r.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA