REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przybywa płatności online

Subskrybuj nas na Youtube
Płatności online wypierają przelewy i gotówkę
Płatności online wypierają przelewy i gotówkę
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce "tradycyjne" metody płacenia za e-zakupy wciąż mają więcej zwolenników niż za oceanem, ale ich udział szybko topnieje. O ile w 2017 r. płatności online wybierało 38 proc. klientów, obecnie w ten sposób transakcje zakupu finalizuje aż 62 proc. kupujących.

Płatności online wypierają tradycyjne metody

Wyniki zebrane z kilkunastu tysięcy sklepów funkcjonujących na platformie Shoper, wpisują się w globalne trendy w płaceniu za zakupy internetowe. Według raportu WorldPay Global Payments Report 2020 pod koniec ubiegłego roku tylko 9 proc. zamówień internetowych na świecie opłacanych było tradycyjnym przelewem, 4,5 proc. gotówką w punkcie odbioru, a 1,3 proc. za pobraniem pocztowym. Znakomitą większość opłat za zakupy stanowią rozmaite formy płatności online. Ich popularność w globalnych statystykach, winduje w górę zwłaszcza Ameryka Północna, gdzie udział płatności za pomocą kart płatniczych i różnego rodzaju wirtualnych portfeli przekracza już 90 proc.

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Płatności online i czas

REKLAMA

W Polsce "stare" metody płacenia za e-zakupy wciąż mają więcej zwolenników niż za oceanem, ale ich udział szybko topnieje. W najnowszym raporcie dotyczącym wybieranych przez kupujących na platformie Shoper metod płatności, porównano najnowsze dane z analogicznego badania z 2017 r. Przez trzy lata udział płacących gotówką w punkcie odbioru stopniał z 9 do 5 proc., płacących za pobraniem z 21 do 18 proc., a płacących tradycyjnym przelewem z 32 do 15 proc.

O ile w 2017 r. płatności online wybierało 38 proc. klientów, obecnie w ten sposób transakcje zakupu finalizuje aż 62 proc. kupujących. Inne metody płatności straciły więc na korzyść płatności online.

Na całym świecie w handlu internetowym widać tendencję do usuwania barier w trakcie robienia zakupów. Szybkie płatności online znoszą dwie uciążliwości na raz. Po pierwsze ograniczają wypełnienie formularzy do minimum, skracając czas robienia zakupów. A ponieważ sprzedawca ma pieniądze w ciągu kilku sekund od zakupu na rachunku - może od razu przystąpić do realizacji zamówienia, co skraca czas oczekiwania na paczkę. Problematyczne może być tylko samo wdrożenie takiego systemu. Dlatego od pięciu lat oferujemy tę funkcję pod wygodnym parasolem usługi Shoper Płatności, gdzie gromadzimy coraz więcej użytecznych rozwiązań. W 2016 r. dodaliśmy BLIK, w 2019 r. Google Pay, a niebawem udostępnimy płatności odroczone - wyjaśnia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Płatności online zależne od branży

REKLAMA

Popularność szybkich płatności online nieznacznie waha się w zależności od branży sklepu. Największa jest w sklepach z kategorii Książki i Multimedia (66 proc. transakcji). Wysoka jest także w kategoriach Delikatesy oraz Akcesoria i Upominki (po 65 proc.). Największa popularność płatności przelewem odnotowana została w sklepach z akcesoriami dziecięcymi, zaś wysyłki za pobraniem w sklepach motoryzacyjnych oraz z kategorii Dom i Ogród.

Te różnice podyktowane są m.in. odmienną wysokością marży sklepów dla poszczególnego asortymentu. Sprzedawca korzystający z systemu płatności online musi podzielić się ułamkiem zysków z jego operatorem i niektórych to zniechęca.

Szybkie płatności pachną bezpieczeństwem

- Kiedy szybkie płatności online startowały, wśród właścicieli sklepów pokutowało przekonanie, że to ciekawe, ale mało opłacalne rozwiązanie. Z czasem przekonali się, że choć zysk z pojedynczej transakcji jest odrobinę mniejszy, to oferując wygodne rozwiązania płatnicze, sprzedają więcej i wychodzą na swoje. Poza tym dla wielu kupujących możliwość zapłacenia kartą czy BLIK-iem to już nie tyle kwestia oszczędności czasu, co raczej test na bezpieczeństwo zakupów. Skoro sklep ma taką opcję, oznacza to, że zweryfikowała go instytucja finansowa. Unikając szybkich płatności online sprzedawcy zrażają do siebie klientów wrażliwych na kwestie bezpieczeństwa - zauważa Oliwia Tomalik.

Właścicieli sklepów korzystających z Płatności Shoper sukcesywnie przybywa. W porównaniu z ubiegłym rokiem ich udział na platformie wzrósł z 19 do 28 proc.

Grzegorz Dzięgielewski

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Dziennik Internautów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA