REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Start-upowy powinien być pomysł, firma niekoniecznie

Szymon Janiak
Inwestor, ekspert w zakresie projektowania i egzekucji strategii biznesowych oraz marketingowych dla spółek o charakterze technologicznym na arenie międzynarodowej.
Start-upowy powinien być pomysł, firma niekoniecznie
Start-upowy powinien być pomysł, firma niekoniecznie
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Od lat z sukcesem działają na rynku, a swoją przygodę z własnym biznesem zaczynali na długo przed tym, zanim słowo start-up weszło do powszechnego użytku. Przedsiębiorcy z branży marketingowej czy IT często nie wiedzą, że oni także mogą pozyskać środki venture capital od inwestora.

Osoby niezwiązane z rynkiem VC mogą nie zdawać sobie sprawy, że zarówno krajowe, jak i zagraniczne fundusze venture capital inwestują często w innowacyjne przedsięwzięcia w firmach, których główną działalnością są standardowe usługi. O tym, czy dany projekt ma szansę na finansowanie decydują najczęściej zupełnie inne czynniki.

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Wartość w zespole

Bez pomysłu na nowatorskie rozwiązanie trudno szukać finansowania. Warto jednak pamiętać, że większość funduszy nie zdecyduje się na inwestycję w nawet najbardziej przełomowy pomysł, jeśli nie stoi za nim zespół, który będzie w stanie podjąć się jego realizacji.

Warto o tym pamiętać przy tworzeniu pitch decka. Przedstawienie wiedzy, doświadczenia i umiejętności ludzi, którzy na co dzień będą pracowali nad rozwiązaniem może znacząco zwiększyć szansę na odzew ze strony funduszu.

Jedna niezapłacona faktura

REKLAMA

Do niedawna wiele funduszy venture capital z pewną nieufnością spoglądało w stronę części firm usługowych B2B, uznając dużą zależność od relatywnie niewielkiego grona klientów za znaczący czynnik ryzyka. Dość łatwo może w nich powstać tzw. problem jednej faktury – wystarczy, że jeden duży klient nie zapłaci za realizację projektu, a płynność finansowa i stabilność firmy może być zagrożona.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obecnie coraz więcej funduszy VC otwiera się na współpracę z podmiotami z branży marketingowej oraz software house, dostrzegając w nich przede wszystkim naturalnych partnerów do tworzenia innowacyjnych rozwiązań.

Własny produkt w cenie

Również z perspektywy firm marketingowych i IT stworzenie własnego produktu może okazać się bardzo atrakcyjne. Agencje i software house’y to miejsca, w których pomysły automatyzujące pracę pojawiają się niejako naturalnie, początkowo choćby w celu wewnętrznego usprawnienia pracy. Przy współpracy z funduszem venture capital mogą trafić na rynek i stać się niezależnym, często intratnym źródłem dochodów.

Niematerialne, ale wymierne korzyści

Aby za pomocą stworzonej aplikacji czy narzędzia firmy mogły uwolnić wspomniany strumień przychodów, często potrzebują dodatkowej pomocy. Inwestor, zainteresowany komercjalizacją danego narzędzia, oferuje środki finansowe służące jego dopracowaniu i promocji, ale nie tylko. Dodatkową siłą, która może zaważyć na sukcesie przedsięwzięcia jest niematerialna pomoc, mająca jednak często bardzo wymierne efekty finansowe, dzięki know-how i dostępowi do kontaktów biznesowych. Szczególnie dużą wartość ma także pomoc w poukładaniu procesu sprzedaży, czy wsparcie w ekspansji zagranicznej.

Wizjonerzy twardo stąpający po ziemi

Fundusze venture capital najczęściej zarabiają na wzroście wartości spółki, dlatego często chętniej decydują się na zainwestowanie w przedsięwzięcie prowadzone przez ludzi, którzy mają już doświadczenie biznesowe i mieli okazję poznać realia prowadzenia działalności gospodarczej. Nie jest to niezbędny warunek, ale znajomość branży, dla której tworzy się rozwiązanie i determinacja przy prowadzeniu firmy przez lata są nie do przecenienia.

Szymon Janiak, Dyrektor Zarządzający Czysta3.vc

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA