REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Start-upowy powinien być pomysł, firma niekoniecznie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Szymon Janiak
Inwestor, ekspert w zakresie projektowania i egzekucji strategii biznesowych oraz marketingowych dla spółek o charakterze technologicznym na arenie międzynarodowej.
Start-upowy powinien być pomysł, firma niekoniecznie
Start-upowy powinien być pomysł, firma niekoniecznie
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Od lat z sukcesem działają na rynku, a swoją przygodę z własnym biznesem zaczynali na długo przed tym, zanim słowo start-up weszło do powszechnego użytku. Przedsiębiorcy z branży marketingowej czy IT często nie wiedzą, że oni także mogą pozyskać środki venture capital od inwestora.

Osoby niezwiązane z rynkiem VC mogą nie zdawać sobie sprawy, że zarówno krajowe, jak i zagraniczne fundusze venture capital inwestują często w innowacyjne przedsięwzięcia w firmach, których główną działalnością są standardowe usługi. O tym, czy dany projekt ma szansę na finansowanie decydują najczęściej zupełnie inne czynniki.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Wartość w zespole

Bez pomysłu na nowatorskie rozwiązanie trudno szukać finansowania. Warto jednak pamiętać, że większość funduszy nie zdecyduje się na inwestycję w nawet najbardziej przełomowy pomysł, jeśli nie stoi za nim zespół, który będzie w stanie podjąć się jego realizacji.

Warto o tym pamiętać przy tworzeniu pitch decka. Przedstawienie wiedzy, doświadczenia i umiejętności ludzi, którzy na co dzień będą pracowali nad rozwiązaniem może znacząco zwiększyć szansę na odzew ze strony funduszu.

REKLAMA

Jedna niezapłacona faktura

Do niedawna wiele funduszy venture capital z pewną nieufnością spoglądało w stronę części firm usługowych B2B, uznając dużą zależność od relatywnie niewielkiego grona klientów za znaczący czynnik ryzyka. Dość łatwo może w nich powstać tzw. problem jednej faktury – wystarczy, że jeden duży klient nie zapłaci za realizację projektu, a płynność finansowa i stabilność firmy może być zagrożona.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obecnie coraz więcej funduszy VC otwiera się na współpracę z podmiotami z branży marketingowej oraz software house, dostrzegając w nich przede wszystkim naturalnych partnerów do tworzenia innowacyjnych rozwiązań.

Własny produkt w cenie

Również z perspektywy firm marketingowych i IT stworzenie własnego produktu może okazać się bardzo atrakcyjne. Agencje i software house’y to miejsca, w których pomysły automatyzujące pracę pojawiają się niejako naturalnie, początkowo choćby w celu wewnętrznego usprawnienia pracy. Przy współpracy z funduszem venture capital mogą trafić na rynek i stać się niezależnym, często intratnym źródłem dochodów.

Niematerialne, ale wymierne korzyści

Aby za pomocą stworzonej aplikacji czy narzędzia firmy mogły uwolnić wspomniany strumień przychodów, często potrzebują dodatkowej pomocy. Inwestor, zainteresowany komercjalizacją danego narzędzia, oferuje środki finansowe służące jego dopracowaniu i promocji, ale nie tylko. Dodatkową siłą, która może zaważyć na sukcesie przedsięwzięcia jest niematerialna pomoc, mająca jednak często bardzo wymierne efekty finansowe, dzięki know-how i dostępowi do kontaktów biznesowych. Szczególnie dużą wartość ma także pomoc w poukładaniu procesu sprzedaży, czy wsparcie w ekspansji zagranicznej.

Wizjonerzy twardo stąpający po ziemi

Fundusze venture capital najczęściej zarabiają na wzroście wartości spółki, dlatego często chętniej decydują się na zainwestowanie w przedsięwzięcie prowadzone przez ludzi, którzy mają już doświadczenie biznesowe i mieli okazję poznać realia prowadzenia działalności gospodarczej. Nie jest to niezbędny warunek, ale znajomość branży, dla której tworzy się rozwiązanie i determinacja przy prowadzeniu firmy przez lata są nie do przecenienia.

Szymon Janiak, Dyrektor Zarządzający Czysta3.vc

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA