REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Start-upowy powinien być pomysł, firma niekoniecznie

Szymon Janiak
Inwestor, ekspert w zakresie projektowania i egzekucji strategii biznesowych oraz marketingowych dla spółek o charakterze technologicznym na arenie międzynarodowej.
Start-upowy powinien być pomysł, firma niekoniecznie
Start-upowy powinien być pomysł, firma niekoniecznie
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Od lat z sukcesem działają na rynku, a swoją przygodę z własnym biznesem zaczynali na długo przed tym, zanim słowo start-up weszło do powszechnego użytku. Przedsiębiorcy z branży marketingowej czy IT często nie wiedzą, że oni także mogą pozyskać środki venture capital od inwestora.

Osoby niezwiązane z rynkiem VC mogą nie zdawać sobie sprawy, że zarówno krajowe, jak i zagraniczne fundusze venture capital inwestują często w innowacyjne przedsięwzięcia w firmach, których główną działalnością są standardowe usługi. O tym, czy dany projekt ma szansę na finansowanie decydują najczęściej zupełnie inne czynniki.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Wartość w zespole

Bez pomysłu na nowatorskie rozwiązanie trudno szukać finansowania. Warto jednak pamiętać, że większość funduszy nie zdecyduje się na inwestycję w nawet najbardziej przełomowy pomysł, jeśli nie stoi za nim zespół, który będzie w stanie podjąć się jego realizacji.

Warto o tym pamiętać przy tworzeniu pitch decka. Przedstawienie wiedzy, doświadczenia i umiejętności ludzi, którzy na co dzień będą pracowali nad rozwiązaniem może znacząco zwiększyć szansę na odzew ze strony funduszu.

REKLAMA

Jedna niezapłacona faktura

Do niedawna wiele funduszy venture capital z pewną nieufnością spoglądało w stronę części firm usługowych B2B, uznając dużą zależność od relatywnie niewielkiego grona klientów za znaczący czynnik ryzyka. Dość łatwo może w nich powstać tzw. problem jednej faktury – wystarczy, że jeden duży klient nie zapłaci za realizację projektu, a płynność finansowa i stabilność firmy może być zagrożona.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obecnie coraz więcej funduszy VC otwiera się na współpracę z podmiotami z branży marketingowej oraz software house, dostrzegając w nich przede wszystkim naturalnych partnerów do tworzenia innowacyjnych rozwiązań.

Własny produkt w cenie

Również z perspektywy firm marketingowych i IT stworzenie własnego produktu może okazać się bardzo atrakcyjne. Agencje i software house’y to miejsca, w których pomysły automatyzujące pracę pojawiają się niejako naturalnie, początkowo choćby w celu wewnętrznego usprawnienia pracy. Przy współpracy z funduszem venture capital mogą trafić na rynek i stać się niezależnym, często intratnym źródłem dochodów.

Niematerialne, ale wymierne korzyści

Aby za pomocą stworzonej aplikacji czy narzędzia firmy mogły uwolnić wspomniany strumień przychodów, często potrzebują dodatkowej pomocy. Inwestor, zainteresowany komercjalizacją danego narzędzia, oferuje środki finansowe służące jego dopracowaniu i promocji, ale nie tylko. Dodatkową siłą, która może zaważyć na sukcesie przedsięwzięcia jest niematerialna pomoc, mająca jednak często bardzo wymierne efekty finansowe, dzięki know-how i dostępowi do kontaktów biznesowych. Szczególnie dużą wartość ma także pomoc w poukładaniu procesu sprzedaży, czy wsparcie w ekspansji zagranicznej.

Wizjonerzy twardo stąpający po ziemi

Fundusze venture capital najczęściej zarabiają na wzroście wartości spółki, dlatego często chętniej decydują się na zainwestowanie w przedsięwzięcie prowadzone przez ludzi, którzy mają już doświadczenie biznesowe i mieli okazję poznać realia prowadzenia działalności gospodarczej. Nie jest to niezbędny warunek, ale znajomość branży, dla której tworzy się rozwiązanie i determinacja przy prowadzeniu firmy przez lata są nie do przecenienia.

Szymon Janiak, Dyrektor Zarządzający Czysta3.vc

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA