REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Software house’y zaczynają kodować dla siebie

Szymon Janiak
Inwestor, ekspert w zakresie projektowania i egzekucji strategii biznesowych oraz marketingowych dla spółek o charakterze technologicznym na arenie międzynarodowej.
Software house’y zaczynają kodować dla siebie
Software house’y zaczynają kodować dla siebie

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej software house’ów zaczyna tworzyć własne produkty lub usługi, dywersyfikując tym samym działalność i zyskując nowe źródło dochodów. Dzięki pomocy inwestorów venture capital otrzymują profesjonalną pomoc w całym procesie tworzenia i sprzedaży programu czy aplikacji. W rezultacie często wsparcie to okazuje się równie wartościowe co finansowanie, które może wynieść w początkowych etapach nawet milion złotych.

Choć do niedawna fundusze venture capital z ostrożnością podchodziły do możliwości inwestowania w podmioty z branży software house, sytuacja powoli zaczyna się zmieniać. Ma to uzasadnienie - firmy produkujące oprogramowanie, zawodowo zajmują się wdrażaniem innowacyjnych pomysłów swoich klientów, gwarantując doświadczenie i know-how technologiczny. W wielu organizacjach IT ścieżka tworzenia własnego produktu wygląda podobnie. W firmie pojawia się ciekawy pomysł, a do jego realizacji oddelegowani zostają programiści na tak zwanej “ławeczce”, dysponujący wolnymi mocami między kolejnymi projektami. Często właściciele software house’ów nie zdają sobie sprawy, że rozwijany przez nich projekt może okazać się interesujący dla funduszy VC.

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Nowe źródło

Stworzenie własnego produktu i wprowadzenie go na rynek daje możliwość zdywersyfikowania źródeł przychodów. Niedawne zawirowania gospodarcze związane z pandemią pokazały, że nawet bardzo stabilne finansowo firmy mogą z dnia na dzień boleśnie odczuć skutki zmiany sytuacji gospodarczej. Dodatkowa gałąź przychodów to więc nie tylko szansa na rozwój, ale także dodatkowe zabezpieczenie działalności głównej software house’u.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wiele twarzy smart money

REKLAMA

Oprócz pieniędzy, fundusze VC inwestują także czas i wiedzę swoich pracowników oraz venture partnerów, będących najczęściej doświadczonymi, rozpoznawalnymi w swoich branżach ekspertami. Ich rolą jest między innymi służenie software house’owi wiedzą biznesową, wsparcie w ekspansji zagranicznej, pomoc w poukładaniu procesów i rozwinięciu sieci kontaktów.

Na aspekt smart money, zwraca uwagę Radosław Bułat, CEO Applover, wrocławskiego software house’u - W naszym przypadku do współpracy przekonały nas korzyści niematerialne, o których większość konkurencyjnych podmiotów zapomina. Poza otrzymanym finansowaniem dla naszego autorskiego projektu - Bench by Applover, otrzymaliśmy to, na czym nam najbardziej zależało tj. wiedzę i doświadczenie oraz chęć dzielenia się nimi. Zarządzający funduszem pomogli nam podnieść jakość naszych działań marketingowych, sprzedaży i ułożyć kilka kluczowych procesów biznesowych.

Wiarygodność

Fakt, że fundusz venture capital zdecydował się zainwestować w daną firmę jest widocznym sygnałem dla jej otoczenia biznesowego, że spółka posiada potencjał, a jej kondycja finansowa nie okaże się problemem. Takie dodatkowe potwierdzenie wiarygodności może zaprocentować nowymi zleceniami i współpracą z dotychczas niedostępnymi podmiotami.

Na jakie kwoty można liczyć

Na polskim rynku, w początkowej fazie (early stage) fundusze inwestują zwykle do miliona złotych w pojedynczy projekt. W kolejnych rundach finansowania, w miarę rozwoju produktu lub usługi kwoty te mogą być większe.

Szymon Janiak, dyrektor zarządzający Czysta3.vc

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

Wyższe składki ZUS w 2025 roku [Kierowcy]

Znamy kwotę przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia na 2025 rok. Średnia krajowa wzrośnie o 850 zł. Oznacza to wyższe składki ZUS, a także wzrost kosztów zatrudnienia kierowców w transporcie międzynarodowym.

REKLAMA

Zbiorowa mądrość. Współpraca między zespołami w Grupie Eurocash

Nie od dziś wiadomo, że praca zespołowa umożliwia wykorzystanie różnorodnych umiejętności i doświadczeń pracowników, a przez to sprzyja ich kreatywności – różne perspektywy i pomysły wzajemnie się napędzają, prowadząc do innowacyjnych rozwiązań. Wspólna praca buduje także zaangażowanie i motywację wśród pracowników, ponieważ czują się oni częścią większej całości. Dzięki wzajemnemu wsparciu i kontroli zmniejsza się ryzyko błędów, co z kolei przyczynia się do osiągania lepszych wyników firmy. Wie o tym Eurocash, a współpraca zespołowa stała się częścią strategii biznesowej Grupy.

Roczny plan urlopów. Nie każdy pracodawca musi go mieć

Ustalając plan urlopów, pracodawca musi uwzględnić wnioski pracowników oraz konieczność zapewnienia normalnego toku pracy - powiedziała radca prawny dr Monika Wieczorek. Zaznaczyła, że w wyjątkowych sytuacjach wypoczynek może być przesunięty.

Niższe składki dzięki Małemu ZUS plus. Dla kogo ulga i jak z niej skorzystać?

Mały ZUS plus to ulga dla przedsiębiorców, którzy chcą obniżyć składki na ubezpieczenia społeczne. Warunkiem jest dochód z działalności gospodarczej poniżej określonego limitu. Sprawdź, kto może skorzystać z Małego ZUS plus, jakie są limity przychodu i terminy zgłoszeń oraz dlaczego ulga nie obejmuje składki zdrowotnej.

Czym jest przygotowana likwidacja przedsiębiorstwa?

Przygotowana likwidacja pozwala na sprawne pozyskanie pieniędzy niezbędnych do uregulowania należności wobec wierzycieli, a niekiedy także na zachowanie przez dłużnika części swojego majątku. Dlatego jest to procedura warta uwagi przy planowaniu strategii oddłużenia.

REKLAMA

Pracownik ma lepsze wyniki, gdy może wziąć psa do biura. Jak polityka prozwierzęca wpływa na firmę?

Wprowadzenie praktyk prozwierzęcych w miejscu pracy może zwiększyć produktywność pracowników i przyczynić się do poprawy wyników firmy. Taki wniosek płynie z tegorocznego badania przeprowadzonego przez portugalskich naukowców. Eksperci ze sklepu zoologicznego zooplus podkreślają, że to tylko jeden z wielu pozytywnych efektów tworzenia biur przyjaznych zwierzętom.

Kryzys wizerunkowy polskich firm 2024: skutki i działania naprawcze [PRZYKŁADY]

Wizerunek przedsiębiorstwa to kluczowy element jego sukcesu. W Polsce, w ciągu ostatnich lat, wiele firm doświadczyło kryzysów wizerunkowych, które wpłynęły na ich postrzeganie przez klientów, partnerów biznesowych i społeczeństwo. Kryzysy te mają różne przyczyny, od błędów zarządzania po problemy produktowe czy etyczne. W artykule analizujemy przykłady polskich przedsiębiorstw, które w 2024 roku zmagały się z kryzysami wizerunkowymi, oraz przedstawiamy działania, jakie należy podjąć, aby ocieplić wizerunek firmy po tego rodzaju zdarzeniach.

REKLAMA