REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Software house’y zaczynają kodować dla siebie

Szymon Janiak
Inwestor, ekspert w zakresie projektowania i egzekucji strategii biznesowych oraz marketingowych dla spółek o charakterze technologicznym na arenie międzynarodowej.
Software house’y zaczynają kodować dla siebie
Software house’y zaczynają kodować dla siebie

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej software house’ów zaczyna tworzyć własne produkty lub usługi, dywersyfikując tym samym działalność i zyskując nowe źródło dochodów. Dzięki pomocy inwestorów venture capital otrzymują profesjonalną pomoc w całym procesie tworzenia i sprzedaży programu czy aplikacji. W rezultacie często wsparcie to okazuje się równie wartościowe co finansowanie, które może wynieść w początkowych etapach nawet milion złotych.

Choć do niedawna fundusze venture capital z ostrożnością podchodziły do możliwości inwestowania w podmioty z branży software house, sytuacja powoli zaczyna się zmieniać. Ma to uzasadnienie - firmy produkujące oprogramowanie, zawodowo zajmują się wdrażaniem innowacyjnych pomysłów swoich klientów, gwarantując doświadczenie i know-how technologiczny. W wielu organizacjach IT ścieżka tworzenia własnego produktu wygląda podobnie. W firmie pojawia się ciekawy pomysł, a do jego realizacji oddelegowani zostają programiści na tak zwanej “ławeczce”, dysponujący wolnymi mocami między kolejnymi projektami. Często właściciele software house’ów nie zdają sobie sprawy, że rozwijany przez nich projekt może okazać się interesujący dla funduszy VC.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

REKLAMA

Nowe źródło

Stworzenie własnego produktu i wprowadzenie go na rynek daje możliwość zdywersyfikowania źródeł przychodów. Niedawne zawirowania gospodarcze związane z pandemią pokazały, że nawet bardzo stabilne finansowo firmy mogą z dnia na dzień boleśnie odczuć skutki zmiany sytuacji gospodarczej. Dodatkowa gałąź przychodów to więc nie tylko szansa na rozwój, ale także dodatkowe zabezpieczenie działalności głównej software house’u.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wiele twarzy smart money

Oprócz pieniędzy, fundusze VC inwestują także czas i wiedzę swoich pracowników oraz venture partnerów, będących najczęściej doświadczonymi, rozpoznawalnymi w swoich branżach ekspertami. Ich rolą jest między innymi służenie software house’owi wiedzą biznesową, wsparcie w ekspansji zagranicznej, pomoc w poukładaniu procesów i rozwinięciu sieci kontaktów.

Na aspekt smart money, zwraca uwagę Radosław Bułat, CEO Applover, wrocławskiego software house’u - W naszym przypadku do współpracy przekonały nas korzyści niematerialne, o których większość konkurencyjnych podmiotów zapomina. Poza otrzymanym finansowaniem dla naszego autorskiego projektu - Bench by Applover, otrzymaliśmy to, na czym nam najbardziej zależało tj. wiedzę i doświadczenie oraz chęć dzielenia się nimi. Zarządzający funduszem pomogli nam podnieść jakość naszych działań marketingowych, sprzedaży i ułożyć kilka kluczowych procesów biznesowych.

Wiarygodność

Fakt, że fundusz venture capital zdecydował się zainwestować w daną firmę jest widocznym sygnałem dla jej otoczenia biznesowego, że spółka posiada potencjał, a jej kondycja finansowa nie okaże się problemem. Takie dodatkowe potwierdzenie wiarygodności może zaprocentować nowymi zleceniami i współpracą z dotychczas niedostępnymi podmiotami.

Na jakie kwoty można liczyć

Na polskim rynku, w początkowej fazie (early stage) fundusze inwestują zwykle do miliona złotych w pojedynczy projekt. W kolejnych rundach finansowania, w miarę rozwoju produktu lub usługi kwoty te mogą być większe.

Szymon Janiak, dyrektor zarządzający Czysta3.vc

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA