REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Software house’y zaczynają kodować dla siebie

Szymon Janiak
Inwestor, ekspert w zakresie projektowania i egzekucji strategii biznesowych oraz marketingowych dla spółek o charakterze technologicznym na arenie międzynarodowej.
Software house’y zaczynają kodować dla siebie
Software house’y zaczynają kodować dla siebie

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej software house’ów zaczyna tworzyć własne produkty lub usługi, dywersyfikując tym samym działalność i zyskując nowe źródło dochodów. Dzięki pomocy inwestorów venture capital otrzymują profesjonalną pomoc w całym procesie tworzenia i sprzedaży programu czy aplikacji. W rezultacie często wsparcie to okazuje się równie wartościowe co finansowanie, które może wynieść w początkowych etapach nawet milion złotych.

Choć do niedawna fundusze venture capital z ostrożnością podchodziły do możliwości inwestowania w podmioty z branży software house, sytuacja powoli zaczyna się zmieniać. Ma to uzasadnienie - firmy produkujące oprogramowanie, zawodowo zajmują się wdrażaniem innowacyjnych pomysłów swoich klientów, gwarantując doświadczenie i know-how technologiczny. W wielu organizacjach IT ścieżka tworzenia własnego produktu wygląda podobnie. W firmie pojawia się ciekawy pomysł, a do jego realizacji oddelegowani zostają programiści na tak zwanej “ławeczce”, dysponujący wolnymi mocami między kolejnymi projektami. Często właściciele software house’ów nie zdają sobie sprawy, że rozwijany przez nich projekt może okazać się interesujący dla funduszy VC.

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Nowe źródło

Stworzenie własnego produktu i wprowadzenie go na rynek daje możliwość zdywersyfikowania źródeł przychodów. Niedawne zawirowania gospodarcze związane z pandemią pokazały, że nawet bardzo stabilne finansowo firmy mogą z dnia na dzień boleśnie odczuć skutki zmiany sytuacji gospodarczej. Dodatkowa gałąź przychodów to więc nie tylko szansa na rozwój, ale także dodatkowe zabezpieczenie działalności głównej software house’u.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wiele twarzy smart money

REKLAMA

Oprócz pieniędzy, fundusze VC inwestują także czas i wiedzę swoich pracowników oraz venture partnerów, będących najczęściej doświadczonymi, rozpoznawalnymi w swoich branżach ekspertami. Ich rolą jest między innymi służenie software house’owi wiedzą biznesową, wsparcie w ekspansji zagranicznej, pomoc w poukładaniu procesów i rozwinięciu sieci kontaktów.

Na aspekt smart money, zwraca uwagę Radosław Bułat, CEO Applover, wrocławskiego software house’u - W naszym przypadku do współpracy przekonały nas korzyści niematerialne, o których większość konkurencyjnych podmiotów zapomina. Poza otrzymanym finansowaniem dla naszego autorskiego projektu - Bench by Applover, otrzymaliśmy to, na czym nam najbardziej zależało tj. wiedzę i doświadczenie oraz chęć dzielenia się nimi. Zarządzający funduszem pomogli nam podnieść jakość naszych działań marketingowych, sprzedaży i ułożyć kilka kluczowych procesów biznesowych.

Wiarygodność

Fakt, że fundusz venture capital zdecydował się zainwestować w daną firmę jest widocznym sygnałem dla jej otoczenia biznesowego, że spółka posiada potencjał, a jej kondycja finansowa nie okaże się problemem. Takie dodatkowe potwierdzenie wiarygodności może zaprocentować nowymi zleceniami i współpracą z dotychczas niedostępnymi podmiotami.

Na jakie kwoty można liczyć

Na polskim rynku, w początkowej fazie (early stage) fundusze inwestują zwykle do miliona złotych w pojedynczy projekt. W kolejnych rundach finansowania, w miarę rozwoju produktu lub usługi kwoty te mogą być większe.

Szymon Janiak, dyrektor zarządzający Czysta3.vc

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    REKLAMA

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    REKLAMA

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    Branżę handlową w walce z kradzieżami wspiera technologia. A liczba kradzieży rośnie

    Polacy w tym roku mogą przebić liczbę zamówień internetowych i zakupów stacjonarnych w Black Friday względem ubiegłego roku. Na pewno natomiast już na ten moment odnotowano wzrost liczby kradzieży w sklepach. Jak właściciele radzą sobie z kradzieżami? Jak mogą monitorować ruch w sklepie? 

    REKLAMA