REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firma w sieci. Urząd pokaże jak to zrobić

Urząd marszałkowski chce pomóc firmom przenosić się do internetu
Urząd marszałkowski chce pomóc firmom przenosić się do internetu
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Pod hasłem Śląskiej Akademii Handlu Internetowego urząd marszałkowski woj. śląskiego ogłosił nabór do projektu szkoleń i wsparcia dla firm z regionu, które chcą poszerzyć ofertę swoich usług o sprzedaż i promocję w internecie.

Firma w internecie

Jak poinformował rzecznik urzędu marszałkowskiego woj. śląskiego Sławomir Gruszka, celem projektu "Śląska Akademia Handlu" jest wzrost konkurencyjności mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich firm, poprzez ich wsparcie w zakresie przejścia z tradycyjnego handlu do sprzedaży i promocji online.

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

1,4 mld zł wsparcia dla firm z regionu

Marszałek regionu Jakub Chełstowski ocenił, że wsparcie takie jest szczególnie istotne w kontekście epidemii koronawirusa i związanych z nią zmian w gospodarce.

„To trudny czas dla małych i średnich przedsiębiorstw. Oprócz wsparcia finansowego w ramach Śląskiego Pakietu dla Gospodarki o łącznej wartości 1,4 mld zł, które trafiło do firm najbardziej dotkniętych skutkami pandemii, chcemy wesprzeć firmy merytorycznie, pozwolić im rozwijać się i otwierać nowe możliwości dla prowadzenia działalności gospodarczej, także w internecie” – powiedział Chełstowski.

Śląska Akademia Handlu

"Śląska Akademia Handlu" ma też przeciwdziałać wzrostowi bezrobocia w regionie i być aktywną pomocą samorządu i lokalnych organizacji w przekwalifikowaniu pracowników i zmianie profilu firm, z uwzględnieniem narzędzi handlu i marketingu internetowego. Ich zdaniem to także budowanie pozytywnego wizerunku regionu i samorządu, wspierającego rozwój e-handlu i nowoczesnych technologii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kto może wziąć udział w projekcie?

REKLAMA

Adresaci projektu to przedsiębiorcy z woj. śląskiego zainteresowani zmianą profilu działalności w kierunku e-handlu lub poszerzeniem kanałów sprzedaży, dystrybucji i promocji o internet. Realizatorami projektu będą Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, urząd marszałkowski i Śląska Organizacja Szkoleniowa.

„Wielu przedsiębiorców staje dziś przed koniecznością szybkiego zdobycia wiedzy i umiejętności na temat skutecznego pozyskiwania klientów oraz sprzedaży przez internet” – zaznaczył wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej i dyrektor Śląskiej Akademii Handlu Internetowego Robert Duda.

„Potrzebna jest praktyczna wiedza na temat całego procesu od uruchomienia sklepu internetowego poprzez narzędzia do promocji w wyszukiwarce Google, mediach społecznościowych, email marketingu, a także istotne elementy prawa e-commerce oraz Google Analytics i automatyzacji w e-handlu. To wszystko uczestnicy znajdą na zajęciach warsztatowych, które poprowadzą doświadczeni eksperci z branży” – zapowiedział Duda.

Program projektu

Wśród zagadnień znajdą się m.in. kwestie związane z podstawami e-biznesu, podstawami prawa w e-handlu, optymalizacja i pozycjonowanie stron, reklamy w Google Ads i YouTube, kampanie remarketingowe, profile firmowe w mediach społecznościowych oraz inne zagadnienia związane z marketingiem internetowym.

Ile firm może wziąć udział w projekcie?

Projekt ma rozpocząć się od pilotażu, w którym weźmie udział grupa przedstawicieli 20-25 przedsiębiorstw. Pilotaż zostanie zrealizowany w całości w trybie online – do końca tego roku – w formie 8 sesji warsztatowych i zakończy testem kompetencji. Możliwość rejestracji znajduje się na stronie rig.katowice.pl; trwa ona do 27 listopada lub do wyczerpania wolnych miejsc.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA   

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    KONFERENCJA O DOTACJACH - DOŚWIADCZENIA I PERSPEKTYWY. Katowice 29 lutego 2024 r. [wydarzenie bezpłatne, liczba miejsc ograniczona]

    LPW Grupa na czele z ekspertami z LPW Consulting zaprasza na kolejną edycję wydarzenia pt. KONFERENCJA O DOTACJACH - DOŚWIADCZENIA I PERSPEKTYWY. W tym roku to wydarzenie odbędzie się w czwartek 29 lutego 2024 r. w godz.: 10:00-14:00 w Parku Technologicznym Ekoenergia w Katowicach, ul. Żeliwna 38. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po uprzednim zapisie online. Przy czym liczba miejsc jest ograniczona. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

    Czekolada w 2024 roku będzie droższa i nie tylko ona. Ceny kakao biją rekordy – może być nawet 7 tys. USD za tonę. Co to jest shrinkflacja?

    Nie ma dobrych wiadomości dla miłośników czekolady i kakao. Rekordowo wysokie ceny kakao na światowych giełdach nadal będą rosły i mogą nawet przekroczyć wartość 7 tys. dolarów za tonę. Tak prognozują autorzy raportu pt. „INDEKS CEN W SKLEPACH DETALICZNYCH”. Problemy z podażą i przewidywane znaczne spadki zbiorów oznaczają trzeci rok z rzędu globalnego deficytu surowca. Kluczowy okres zbierania ziaren skończy się w marcu, a następny zacznie się dopiero we wrześniu. Natomiast już w styczniu br. słodycze i desery zdrożały najbardziej ze wszystkich analizowanych kategorii produktów. Eksperci zapowiadają, że podwyżki w następnej kolejności obejmą kosmetyki, leki i suplementy bazujące na kakao. I dodają, że skok cen odczują producenci art. spożywczych, zakłady przetwórcze, cukiernie i restauracje. W następnej kolejności straty te zostaną przerzucone na konsumentów. Taki scenariusz może się wydarzyć już przed Wielkanocą. A jeśli sytuacja dalej będzie się pogarszała, to może nasilić się również zjawisko shrinkflacji. 

    Firmy widzą potencjał w sztucznej inteligencji, ale są pewne bariery

    Firmy, które zainwestowały w sztuczną inteligencję i widzą jej potencjał, chętniej rozważają dalsze innowacje. Ale są tez pewne przeszkody, z którymi muszą się mierzyć. 

    Ferie 2024. Wyjazdy nad morze coraz popularniejsze. Największą atrakcją morsowanie

    Czy Polacy coraz chętniej będą spędzać ferie nad morzem? Eksperci zauważają, że to był najlepszy początek roku w turystyce od 2019 roku. Czy przedsiębiorcom opłaca się teraz zamykać na zimę? 

    REKLAMA

    Jak założyć e-Doręczenia? Wniosek przedsiębiorcy

    Przedsiębiorcy mogą składać wnioski o utworzenie adresu do e-Doręczeń przez Biznes.gov. Po aktywacji adresu, firma korzysta ze skrzynki do e-Doręczeń w Koncie Przedsiębiorcy. Jak zrobić e-Doręczenia?

    Kompetencje kobiet w branży IT. Większy udział kobiet jest istotny z powodu deficytu wykwalifikowanych kadr

    W październiku 2024 r. zaczną obowiązywać unijne przepisy mające na celu zbudowanie większej odporności biznesu na cyberataki. W związku z tym należy podjąć działania podnoszące kompetencje z dziedziny cyberbezpieczeństwa. Tymczasem inicjatywy podnoszące kompetencje cyfrowe kobiet podejmowane są w zaledwie 20,4% miejsc pracy.

    Komisja Europejska proponuje zmniejszenie i uproszczenie obciążeń rolników. Czy to wystarczy by przerwać protesty?

    Komisja Europejska przesłała w czwartek prezydencji belgijskiej w Radzie UE dokument, zawierający listę działań mających na celu "zmniejszenie obciążeń administracyjnych, spoczywających na barkach rolników". Propozycje zostaną omówione z państwami członkowskimi 26 lutego na posiedzeniu Rady ds. Rolnictwa.

    Używasz smartfona? Twoje wrażliwe dane są jak na dłoni. Technologia pozbawia nas prywatności

    Użytkownicy różnych urządzeń, aplikacji czy systemów często nie są świadomi, przez kogo i do jakich celów są gromadzone i wykorzystywane dane na ich temat. Rozwój technologii rzadko idzie w parze ze świadomością użytkowników i regulacjami prawnymi. To stanowi zagrożenie dla ochrony danych osobowych.

    REKLAMA

    Wzrasta ryzyko prowadzenia biznesu. "Liczba wzmianek o geopolityce i ryzyku politycznym w dokumentach spółek wzrosła o 600%"

    Ryzyko prowadzenia biznesu w 2024 roku zwiększa rosnąca polaryzacja na światowej scenie politycznej. Istotna dla przedsiębiorców będzie minimalizacja potencjalnych niebezpieczeństw, m.in. poprzez zwiększenie odporności łańcuchów dostaw, odpowiednią politykę dostępu do zasobów i zaadresowanie kwestii ESG – wynika z raportu EY-Parthenon 2024 Geostrategic Outlook.

    Handel internetowy idzie w górę, stanowi 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej

    Sprzedaż internetowa w ujęciu rocznym w styczniu wzrosła ogółem o 11%, co stanowił 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej. Największy udział e-sprzedaży w całości sprzedaży detalicznej miały takie kategorie jak tekstylia, odzież, obuwie, prasa i książki. Tak wynika z danych przekazanych przez GUS.

    REKLAMA