Główny Urząd Statystyczny podał, iż w I kwartale 2014 r. przychody średnich i dużych przedsiębiorstw wzrosły o 2,7 proc. Wynik finansowy firm w tym roku wyniósł 21,3 mld zł, czyli o 3,6 mld zł wyższy niż w roku ubiegłym, w tym samym okresie.
W związku z coraz trudniejszą sytuacją gospodarczą, wielu pracodawców zastanawia się nad redukcją kosztów pracy. Dążenie do oszczędności w przedsiębiorstwach bardzo często wiążą się nie tylko ze zwolnieniami, ale i optymalizacją płaconych podatków. Konsekwencją jest m.in. zmienianie pracownikom umów o pracę na umowy zlecenia, dzieło, czy świadczenie usług w ramach samozatrudnienia. Często też osoby poszukujące pracy nie mają innej możliwości na jej znalezienie, niż założenie własnej działalności i świadczenie usług w ramach samozatrudnienia.
Wybór nazwy dla firmy to bardzo ważna decyzja. Nie jest to bowiem jednorazowe nadanie imienia - wybrana nazwa będzie funkcjonowała na fakturach, wizytówkach, pieczątkach, a także w mediach. Co więcej, mimo iż decyzja w tej kwestii w praktyce należy wyłącznie do przedsiębiorcy, to jednak firma musi spełniać także pewne przepisowe kryteria. Jak wybrać nazwę dla firmy?
W kontaktach dyplomatycznych podczas przedstawiania osób, nawiązywania i prowadzenia rozmowy ważna jest wiedza, jak zwracać się do poznanych osób. Na tym polu, niestety, często zdarzają się błędy. W obrębie własnego państwa błędy zostaną prawdopodobnie łatwiej wybaczone, niż w kontaktach międzynarodowych, gdzie istnieje większe niebezpieczeństwo, że niewłaściwa forma nie zostanie odczytana jako pomyłka wynikająca z braku wiedzy, ale zamierzone działanie, mające na celu zdeprecjonować osobę.