REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć agencję zatrudnienia?

Monika Pązik

REKLAMA

Prowadzenie agencji zatrudnienia polega na świadczeniu usług w zakresie pośrednictwa pracy, doradztwa personalnego, poradnictwa zawodowego bądź pracy tymczasowej. Aby założyć agencję zatrudnienia należy spełnić określone warunki oraz złożyć wniosek o wpis do rejestru prowadzonego przez marszałka województwa.

Art. 18 ust. 1 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U.2013.674 -j.t.) zawiera katalog usług, które mogą być świadczone przez agencję zatrudnienia. Działalność agencji jest działalnością regulowaną, która może świadczyć usługi zarówno w zakresie krajowego pośrednictwa pracy, jak również u zagranicznych pracodawców. W ramach oferowanych usług agencja zatrudnienia może działać w zakresie:

REKLAMA

  • pośrednictwa pracy,
  • doradztwa personalnego,
  • poradnictwa zawodowego,
  • pracy tymczasowej.

Polecamy: Pieniądze na założenie firmy

Wymogi dotyczące założenia agencji zatrudnienia

Podmiot, który zamierza świadczyć usługi z zakresu działalności agencji zatrudnienia nie może posiadać żadnych zaległości z tytułu podatków, składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenia zdrowotne bądź na Fundusz Pracy czy Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (jeżeli zobowiązany był do ich opłacania). Ponadto podmiot taki musi być niekarany za przestępstwa lub wykroczenia określone ustawowo, m.in. prowadzenie agencji zatrudnienia bez wymaganego wpisu do rejestru lub nieprzestrzeganie zakazu dyskryminacji. Wymogiem musi być również fakt, że wobec tego podmiotu nie została otwarta likwidacja lub ogłoszona upadłość. Agencja zatrudnienia powinna ponadto posiadać:

1) lokal przeznaczony na biuro, który będzie zapewniał poufność przeprowadzanych rozmów,

2) wyposażenie w odpowiedni sprzęt techniczny, który umożliwi prowadzenie działalności,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3) w zakresie usług:

- doradztwa personalnego i poradnictwa zawodowego - agencja powinna zapewnić osoby z wykształceniem wyższym związane z charakterem świadczonych usług,

- pośrednictwa pracy i pracy tymczasowej - agencja powinna zapewnić osoby z wykształceniem co najmniej średnim.

Zobacz również: Rejestracja firmy w CEIDG

Wpis do rejestru

Aby można było rozpocząć prowadzenie działalności w ramach agencji należy uzyskać odpowiedni wpis w rejestrze marszałka województwa właściwego ze względu na siedzibę agencji. Rejestr jest jawny i może być prowadzony w formie elektronicznej poprzez uruchomienie odpowiedniej strony internetowej, za pośrednictwem której podmiot ubiegający się o możliwość świadczenia usług przez agencję może sprawdzić czy posiada ona wpis do rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia. Marszałek województwa dokonuje wpisu na podstawie pisemnego wniosku oraz wniosku w formie elektronicznej (opatrzonym podpisem elektronicznym), który musi zawierać dane identyfikujące podmiot, czyli:

1) oznaczenie podmiotu ubiegającego się o wpis do rejestru;

2) adres zamieszkania lub siedziby podmiotu oraz adresy, pod którymi będzie prowadzona działalność, wraz z nazwą gminy i województwa oraz numerem telefonu;

3) oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności;

4) numer identyfikacji podatkowej NIP;

5) numer w Krajowym Rejestrze Sądowym albo numer w ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli został nadany, oraz nazwę i adres organu ewidencyjnego;

6) adres poczty elektronicznej.

Wraz z wnioskiem należy złożyć stosowne oświadczenie o zgodności z prawdą danych zawartych we wniosku z oznaczeniem podmiotu prowadzącego agencję zatrudnienia oraz adresem zamieszkania lub siedziby oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia i podpisem osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji. Do dokonania tej procedury jest również konieczne uiszczenie jednorazowej opłaty w wysokości 200 zł. Należy jednak pamiętać, że marszałek województwa może dokonać sprawdzenia danych podanych we wniosku oraz wezwać do dostarczenia stosownych dokumentów. Następnie marszałek wydaje certyfikat o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru, który uprawnia do świadczenia usług w ramach prowadzenia agencji zatrudnienia.

Zadaj pytanie na FORUM: Moja Firma - Zakładanie firmy

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA