Polacy, pod względem liczby funkcjonujących przedsiębiorstw – 3,8 mln w sektorze MSP – należą do najbardziej przedsiębiorczych narodów w Europie. Biorąc pod uwagę te statystyki, można by dojść do wniosku, że założenie firmy, która z powodzeniem rozwinie swoją działalność to nic trudnego. Ale czy faktycznie tak jest? Z jakimi wyzwaniami muszą poradzić sobie „młodzi przedsiębiorcy”, aby firma faktycznie okazała się sukcesem?
Główny Urząd Statystyczny podał, iż w I kwartale 2014 r. przychody średnich i dużych przedsiębiorstw wzrosły o 2,7 proc. Wynik finansowy firm w tym roku wyniósł 21,3 mld zł, czyli o 3,6 mld zł wyższy niż w roku ubiegłym, w tym samym okresie.
Po roku 2013 spadła dynamika handlu zagranicznego na świecie z 5,1% do , 2,1%. Zmiany te są wynikiem wysokiego spadku dla rynków wschodzących i rozwijających się. Wysokie wymagania i oczekiwania wobec tych rynków negatywnie wpłynęły na stopę zwrotu. Rynki te były znacznie obciążone ryzykiem za wprowadzanie nowości i innowacji oraz długotrwałym procesem dostosowań i zmian. Na tych rynkach znacznie rozwinięto współpracę z gospodarkami wyżej rozwiniętymi, rynki te są trudne, wymagają wielu zmian, reform.
Wybór nazwy dla firmy to bardzo ważna decyzja. Nie jest to bowiem jednorazowe nadanie imienia - wybrana nazwa będzie funkcjonowała na fakturach, wizytówkach, pieczątkach, a także w mediach. Co więcej, mimo iż decyzja w tej kwestii w praktyce należy wyłącznie do przedsiębiorcy, to jednak firma musi spełniać także pewne przepisowe kryteria. Jak wybrać nazwę dla firmy?